شناسه خبر : 31091
سه شنبه 07 بهمن 1393 , 11:27
اشتراک گذاری در :
عکس روز

مجتبی دهقانی

خواهشا کمی انقلابی تر!

مجتبی دهقانی - یکی از محبت ها و الطاف رهبری عزیز در طول انقلاب تا به امروز که شامل همه مسولان نظام در تمامی این سال ها شده است، همان تاکیدات و حمایتها و پشتیبانی های بی دریغ و کار گشا معظم له از مسولان نظام در اتفاقات و حوادث گوناگون می باشد. تاریخ سیاسی در بیش از دو دهه اخیر شهادت میدهد رهبری عزیز به دور از سابقه قبلی و فعلی افراد و نوع گرایش سیاسی آنها بنا بر وظیفه قانونی و اخلاقی خود در این مدت از تمامی کارگزاران نظام به صورت کلی و عام و در مورد روسای جمهور به صورت خاص پشتبانی کرده است و انصافا این نوع حمایت از دولت ها در طول مدت زمامداری قوه مجریه ،سبب قوه قلب دولتمردان جهت اجرای برنامه ها و سیاست های خود در کشور بوده است.

دولت های کارگزاران ،اصلاحات ،عدالت گستر ،اعتدال با وجود گرایش های سیاسی مختلف و نقاط ضعف و قوت بسیار هر کدام به نحو خود از این حمایتها و پشتیبانی ها بهره برده اند .البته ناگفته نماند در این مدت بودند دولتهای مختلفی که قدر این محبت ها را ندانسته و در خلاف فرمایشات ایشان و مصالح کشور اقدام نمودند.

 قطعا" جناب روحانی و دولت اعتدال که در حال حاضر امورات قوه مجریه را به عهده دارد از حمایت های خاص رهبری بهرمند شده است و در بعضی از موارد این حمایت ها برای اولین بار در مورد دولتها در نظر گرفته شده است.برای مثال میتوان اجازه رهبری عزیز به دولت فعلی در مورد برداشت از صندوق توسعه ملی جهت اجرای برنامه های عمرانی و کشاورزی و غیره را نام برد ، اما از همه مهم تر حمایت و اجازه رهبری عزیز در مورد روند مذاکرات هسته ای با کشور های مختلف مخصوصا دولت امریکا می باشد.

متاسفانه بعضی از دوستان نسبت به  این حمایت خاص در مورد نحو تعامل و مذاکرات هسته ای یا دچار کج فهمی شده اند و تعابیر رهبری عزیز را به میل خود تفسیر نموده  و اجرا می کنند و یا تمام دیدگاه ایشان را در مورد موضوع خاص یک جا و با هم نمی بینند و به صورت گزینشی از فرمایشات ایشان سوء استفاده می کنند.

یکی از کج فهمی ها یا سوء استفاده ها  در مورد فرمایشات رهبری نسبت به نرمش قهرمانانه بوده و هست. بعضی از دوستان متاسفانه اینگونه برداشت نموده اند که منظور ایشان از جمله نرمش قهرمانانه این است که بر تمامی اتفاقات و ظلم ها و خسارت های مادی و معنوی که بعد از انقلاب اسلامی از سمت بعضی دولتها به خصوص دولت امریکا در مورد ملت روا داشته شده است، باید گذشت نموده و بر همه آنها صلواتی بفرستیم و از این به بعد روابط خود را برقرار نماییم. در صورتی که  با کمی تامل در سیره امام (ره) و رهبری عزیز به خوبی خواهید فهمید این دو بزرگوار به هیچ عنوان حاضر نبوده و نیستند که با حاکمان ظالم بر امتهای اسلامی صلح نمایند .

البته این کج فهمی ها معمولا با حرکات نابجا و غیر عقلانی همراه است. رهبری عزیز در مورد این حرکات نابجا در سخنرانی های قبل فرموده اند : یک وقت یک حرکت بجا، تاریخ را نجات می‌دهد و گاهی یک حرکت نابجا که ناشی از ترس و ضعف و دنیاطلبی و حرص به زنده ماندن است، تاریخ را در ورطه‌ی گمراهی می‌غلتاند.حال به صورت کوتاه چند حرکت نابجا دولت اعتدال را در نوع تعاملات خارجی یادآوری میکنم.

اولین حرکت نابجای دولت اعتدال

در سفر ریاست جمهور به نیویورک قرار بر این بود حد المقدور یک دیدار غیر رسمی در کنار میز شام میان روسای جمهور ایران و امریکا فراهم شود که میسر نشد و نهایتا به تماس تلفنی منجر شد و بعد از آن تماس جناب روحانی در مورد رییس جمهور خبیث امریکا گفت : اوباما را مودب و باهوش یافتم . البته در این مورد رهبری عزیز در سخنرانی خود این عمل را حرکت نابجا عنوان نمودند.

دومین حرکت نابجای دولت اعتدال

از آنجا که دیدگاه دولت اعتدال به دولت امریکا کدخدای مآبانه است حرکت نابجای دوم در مورد اعتماد بیش از حد دولتمردان اعتدال به دولت امریکاست . از این رو دستگاه دیپلماسی کشور به جهت کسب رضایت و جلب  اعتماد دولت امریکا بیش از حد و اندازه عقل و عرف دیپلماتیک با دولت امریکا مذاکره و رایزنی می نماید.البته دراین مورد هم رهبری عزیز تذکر لازم را داده و فرمودند: ما اصلاً به اعتماد کردن آمریکا هیچ احتیاجی نداریم و نمی خواهیم اعتماد او را جلب کنیم چرا که برای ما اهمیتی ندارد.

سومین حرکت نابجا دولت

جناب آقای ظریف به عنوان مسول مذاکرات و دستگاه دیپلماسی کشور در حرکتی عجیب و نابجا در زمانی که غرب از اقدام توهین آمیز علیه پیامبر اسلام حمایت نموده،و سردار سپاه همراه رزمندگان حزب الله توسط اسرائیل ترور می شوند. متاسفانه بجای تعلیق چند روزه مذاکرات و یا اعتراض شدید اللحن ،تنها  با توجیه و به دلیلی که آن را فشار و حساسیت بالا و جدی شدن مذاکرات و نیاز به تنفس در بین مذاکرات نامیدند اقدام به پیاده روی با همتای امریکایی خود می نماید که این اقدام از سمت مسولان و دلسوزان نظام تقبیح میگردد.

آیا واقعا منظور و نتیجه رهبری عزیز از جمله نرمش قهرمانه اینگونه حرکات نابجا و غیر عقلانی دولتمردان  بوده است؟؟؟

لطفا این جملات را بخوانید و به آن دقت کنید

-          ما امریکا را زیر پا مى‏گذاریم

-          امریکا شیطان بزرگ است

-          امریکا در مقابل ملت ایران، هیچ غلطى نمى‏تواند بکند

-         اگر غلطی از آنها سر بزند ، جمهوری اسلامی ایران ، تل آویو و حیفا را با خاک یکسان خواهد کرد

-          آمریکا از همه بداخلاق‌تر و انگلیسی ها از همه موذی‌ترند.

-          من دیپلمات نیستم؛ انقلابیم و حرفم را صریح و صادقانه می‌زنم

-          علاوه بر آمریکا که دشمن درجه اول و مرکز توطئه است ، دشمنان دیگری هم وجود دارند ، که دولت انگلیس خبیث از جمله آنها است

-          رژیم صهیونیستى در این منطقه حقیقتاً غده‌ى سرطانى است و باید قطع بشود و قطع خواهد شد،

-          صریح می گوئیم. ما در قضایاى ضدیت با اسرائیل دخالت کردیم؛ بعد از این هم هر جا هر ملتى، هر گروهى با رژیم صهیونیستى مبارزه کند، مقابله کند، ما پشت سرش هستیم و کمکش میکنیم و هیچ ابائى هم از گفتن این حرف نداریم. این حقیقت و واقعیت است.

-          آمریکا و قدرت‌های نظامی او در مقابل چشم مردم مجاهد و با ایمان ما بسیار کوچک و حقیر هستند. این را بدانید نبرد مستقیم با آمریکا قوی‌ترین رؤیای مردان مؤمن و انقلابی در سراسر جهان است. تهدیدات شما برای اسلام انقلابی بهترین فرصت است. پیشوایان اسلام، سال‌هاست ما را برای یک نبرد بزرگ و سرنوشت‌ساز آماده کرده‌اند.

 -          صهیونیست‌ها باید منتظر صاعقه‌های ویرانگر باشند آنها در گذشته ظهور خشم ما را دیده اند.

-        سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تا آخر پای فروپاشی رژیم صهیونیستی خواهد ایستاد و با استمرار و عمق بخشی به حمایت های خود از مبارزین و مجاهدین مسلمان منطقه، تا حذف کامل این جرثومه فساد از جغرافیای سیاسی منطقه از پا نخواهد نشست.

   -   خشمی که جام آن در زمانی مناسب  بر سر صهیونیست‌های جنایتکار خواهد ریخت   

      -   ما در محضر خدای عزوجل، با شهدا عهد می‌بندیم که بر عهد خود پایبند بمانیم و تا اینکه زمین و آسمان و دریا برای صهیونیست ها تبدیل به جهنم شود.


به نظر شما این جملات متعلق به چه کسانی است؟؟

به قطع و یقین در نوع نگاه و نحوه تعامل در سیاست خارجی دولت اعتدال این جملات انقلابی جایی ندارد ؟!

 آری این جملات گزیده ای از هزاران جمله و سخنرانی های امام (ره) و رهبری عزیز و سردارانی همچون سلیمانی،جعفری و شهید طهرانی مقدم هاست . انقلابیونی که با این نوع نگاه سی و شش سال در برابر زیاده خواهی مستکبران شرق و غرب ایستادگی کردند. تا به امروز...

جناب آقای ظریف تا چه زمانی با حرکات نابجا خلاف فرمایشات امام (ره) و رهبری عمل می کنید. به نظر شما وقت آن نرسیده از سیاست لبخند و خنده های مستانه و پیاده روی با شیطان بزرگ دست بردارید و بعد از حدود دو سال مذاکرات بیهوده که رهبری به آن خوش بین نیستند دست کشیده و حد الاقل برای مدتی کوتاه کمی انقلابی تر عمل کنید.

جناب ظریف خواهشا" کمی انقلابی تر....

کد خبرنگار: 12
اینستاگرام
میشه یکی درباره سمت جناب مجتبی دهقان مختصر توضیحی بده ...با تشکر
جتما شغل خوبی دارند که تا دلت بخواهد شعار داده اند حاج اقا اگر جنگی در بگیرد هستید ؟زمان جنگ هم حاجی گیربنف ها زیاد بودند کمی منصفانه تر قضاوت کنید بدون عینک جناحی!! جامعه ما تا کی باید شاهد تند روی باشد میگفتیم میخواهیم از کربلا به قدس برویم وجنگ جنگ تا رفع فتنه در عالم و ... وهمان امام عزیز بخاطر مصلحت نظام صلح کردند
سلام حاج اقا دهقانی هیچ میدانید نظرات مخالف باشما سانسور میشود کاش نظر مخالف نظریه تان را خصوصا در مقاله شلیک به جمهوریت لاقل به استحضارتان برسانند شما در حوزه بحث وجدل میاموزید به مدیر محترم سایت فاش هم بگویید این مهم را رعایت کند
...

طرح نمایندگان برای بررسی طرح‌ها و لوایح در مرکز پژوهش‌های مجلس


و بررسی شود که برای صنعت چه لوایحه مفیدی تصویب نکردیم که پراید شد

20 میلیون تومان ؟!

و بررسی شود که برای کشاورزی چه لوایحه مفیدی تصویب نکردیم که انار شد کیلویی

7 هزار تومان ؟!

و بررسی شود که برای فرهنگ چه لوایحه مفیدی تصویب نکردیم که اختلاس شد

12 هزار میلیارد تومان ؟!

و بررسی شود که برای کوتاهی کردن در انجام وظیفه برای حقوق و معیشت ندادن به

رزمندگان جانبازان بالاخص 5 % دفاع است که این عواقب :

رکود صنعت و رکود کشاورزی و رکود فرهنگی را شامل می شود و عواقبی سخت و

زیان بار دارد ؟!

ای سیر تو را نان جوین خوش ننماید
معشوق من است آن که به نزدیک تو زشت است

حوران بهشتی را دوزخ بود اعراف
از دوزخیان پرس که اعراف بهشتست

فرقست میان آن که یارش در بر
تا آن که دو چشم انتظارش بر در

دولت محترم در همدان گفت طرح جامع ایثارگران را تا آخر سال اجرا می کنیم ؟!

اما نگفت که این قانون است و وظیفه دارد که اجرا کند ؟!

و نگفت که از خودش برای حقوق و معیشت دلاوران رزمندگان جانبازان مثلاً 5 %

جبهه و جنگ و دفاع مقدس چرا مخالفت می کند ؟!

که این سلحشوران رزمندگان جانبازان مثلاً 5 % را حقوق و معیشتشان را بدهد و

از فقر و فلاکت رهائیشان کند ؟!

خدا برسان مجلسی داناتر

خدایا برسان دولتی داناتر

آمین

متاسفانه تا انتقادی از سیاست خارجی دولت بکنیم، استناد می کنند به یک جمله رهبری که گفتند من از مذاکره کنندگان و دولت حمایت می کنم.
خب ما هم حمایت می کنیم، اما واقعا حق نداریم انتقاد کنیم؟
حق نداریم استناد کنیم به ده ها جمله امام و رهبری در باب مذمت اعتماد به آمریکا؟
حق نداریم، چون بهمان میگویند تندرو، افراطی، کاسب تحریم، نفس از جای گرم، تازه به دوران رسیده و بی سواد و اخیرا هم کم خرد!!
حاج اقا توجنگ بودی می فهمی موج یعنی چی ترکش یعنی چی ؟؟؟؟؟؟؟چا‌لوسی وریا کاری بسه.حرف خوب بلدین بزنین ولی تو عمل !!!!!!!!!!! من یاد زمان دفاع مقدس افتادم ادمهای زیادی بودن ومیگفتن بیایین جمع بشیم برین جبهه!!!!!
افرین اقا رضا گل گفتی
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi