شناسه خبر : 31095
شنبه 04 بهمن 1393 , 09:09
اشتراک گذاری در :
عکس روز

به ptsd اعتقادی ندارید؟!

جانباز شیمیایی 1- استرس در جنگ پیدایش علائم و نشانه‌های خاصی است که ممکن است پس از ضربه یا ضربه‌های روانی غیر عادی که خارج از ظرفیت انسان است پدید آید و پذیرش آن شرایط جنگ برای انسان سخت می‌باشد اهمیت توجه به مسائل روانی جامعه در حال جنگ به این علت است که بدانیم وجود فرد بیمار روانی به منزله عضوی در یک خانواده موجب اختلال جدی در روابط کل اعضای خانواده می گردد، در نتیجه کل مجموعه خانوادگی را در معرض استرسهای بی‌شماری قرار می‌دهد و اختلال استرس پس از وقوع سانحه در فرد ایجاد می‌شود. از نظر معیار تشخیص ، فرد وقتی با سانحه دلخراشی مواجه می‌شود و بعد از آن صحنه و حادثه را به طرق مختلف دوباره تجربه می‌نماید. این اختلال سبب اختلال در امور اجتماعی و شغلی بیمار می‌گردد.

 متاسفانه بعد از جنگ، مسئولان امور ما را به حال خود رها کردند چون به عارضه ptsd اعتقادی نداشتند واز کشورهای غربی یاد نگرفتند که اول باید مشکلات وعوارض روحی ناشی از جنگ را در رزمنده وایثارگر وغیره درمان کنند تا در زندگی روزمره وروابط اجتماعی مشکل نداشته باشند، شهدا رفتند وراحت شدند ولی ما با زخم های کهنه روحی وجسمی جنگ نه توانستیم پدر خوبی باشیم نه همسر خوبی باشیم ونه فرزند خوبی برای والدین.

  ما باید از دست مسئولان امور وبنیاد شهید به کجا شکایت ببریم؟ باورکنید مشکلات معیشتی جانبازان وهزاران مشکل دیگر به گردن شماست آقایان مسئول!! فرزندان مان و خانواده ما چه گناهی کرده بودند که شما این همه در حق آنها جفا کرده اید؟ می دانید بارها به خاطر مشکلات عدیده با خودمان می گوییم کاش ازدواج نمی کردیم تا عده ای بیگناه را در آتش خود بسوزانیم!

اینستاگرام
سلام ، بعلت فقدان شناخت پزشکان از مجروحیت موج گرفتگی طی چند سال گذشته مجروحیت موج گرفتگی بعنوان اختلال استرس معرفی شده است. شایان ذکر است اختلال استرس یکی از عوارض مجروحیت موج گرفتگی میباشد که در اثر ضربه شدید موج انفجار ایجاد میگردد. بطور کلی عوارض موج انفجار طبق قوانین شورای پزشکی شامل مجروحیت اعصاب و روان - کمر - سر و گوشها میباشد که لازمست شوراهای پزشکی در صورتیکه جانبازان محترم نسبت به ارائه مدارک پزشکی همزمان با تاریخ مجروحیت همچنین در مورد مجروحیت اعصاب و روان مدارک پزشکی تا دو سال پس از تاریخ مجروحیت در تعیین درصد جانبازان محترم لحاظ نمایند.
متاسفانه اقدامات شوراهای پزشکی مطابق با قوانین ، بطور بسیار سختگیرانه انجام میگردد و در بسیاری از موارد پزشکان شوراهای پزشکی از نواحی مجروحیت در اثر موج انفجار بی اطلاع هستند که در نتیجه عوارض موج گرفتگی را فقط در مجروحیت اعصاب و روان لحاظ مینمایند. موج گرفتگی گوشها را کاهش شنوایی لحاظ میکنند که در اینصورت درصد از کار افتادگی موج گرفتگی گوشها از 25 درصد به 2 درصد برای کاهش شنوایی اعمال میگردد و در موارد مجروحیت موج گرفتگی کمر و سر نیز فقط در صورت اصابت ترکش هریک 5 درصد منظور میشود و از تخصیص هرگونه درصد به مجروحیت های کمر و سر ناشی از اصابت موج انفجار هیچگونه ترتیب اثری داده نمیشود لذا جانبازان محترم مجبورند با تحمل عوارض موج گرفتگی گوشها - کمر و سر بدون درصد از کار افتادگی زندگی خود را همچون افراد سالم پیگیری نمایند. اینگونه تعیین درصد شوراها و موضوع سقف 70 درصد نیاز به تجدید نظر جدی دارد.
اقای ناطق عزیز با مراجعه به مقالات مرتبط با ptsd کشورهایی که بنحوی درگیر جنگ بودند وبرسی اماری محققان اختلال استرس فقط موج گرفتگی نیست بلکه قرار گرفتن در شرایط نامطلوب جنگی است که فرد تحت استرس شدید ویا حضور طولانی در جنگ وترس از مزگ ودیدن مرگ دوستان وتحمل شرایط بسیار سخت تحمیل شده است که فرد بعد از تجربه این موارد دچار افسردگی ودیگر اختلالا ت روانی میگردد منظور شما همان اختلال استرس ضربه ای است که موج انفجار گفته میشود منظور من همان تحمل شرایط جنگ است که سربازان امریکایی صرفا بخاطر حضور در جنگ خلیج همه 25 درصد جانبازی گرفتند ومسئولان ما بعد از 26 سال از جنگ اعتقادی واراده ای ندارند که حقوق رزمنده وجانباز وبسیجی را به رسمیت بشناسد
بعد ازجنگ فقط بیحرمتی ظلم متعلق به امثال ما بازماندگان جنگ وشهدا گردید...خداوند خود شاهدی با مجروحییت چگونه روزگار راسپری میکنیم.
خانو اده های جانبازان اعصاب و روان از مظلوم ترین خانواده های این کشورند . و مسوولین کمسیون پزشکی همگی به انها بدهکارند حتی اگر قانون را سدی در برابر خود بدانند. کی وجدانتان بیدار خواهد شد . خدا به فریادتان برسد . همگی از ابدارچی تا دبیر و دکتر و معاونت و الی اخر
باسلام خدمت همه ... جنا ب جانباز شیمایی 1 سلام امید وارم حالت بهتر شده باشه . فرمایش کردی اطبا کنونی موج گرفتگی رو بعنوان مجروحیت قبول ندارند !!!!!خوب راست میگن بدبختا !!!! اصلا جنگی نشد !!!!اتفاقی نیفتاده که انقدر ما داریم شلوغش میکنیم و وقت بطور کل مسئولین و پزشکارو می گیریم !!!! ایناییکه تو آسایشگاه ها وتو بیمارستانها و گوشه خونه هاشون دارن درد میکشن !!!!! موجین !!!!موجی !!!!!!! از موجی ام توقع نداشته باش راستشو به آقایون بگه !!!! کلا نه جنگی شد !نه کسی رفت دفاع کنه و نه مجروحی از جنگ اتفاق نیفتاده بوجود اومد !»» !!!!!!!»»»انشااله همیشه سلامت باشید .
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi