شناسه خبر : 31099
شنبه 04 بهمن 1393 , 09:21
اشتراک گذاری در :
عکس روز

خداحافظی با یک فرمانده

در لحظه خداحافظی سمانه دخترش دائم برایش دست تکان می‌داد و به سختی توانسند خداحافظی کنند. تا اینکه شب 25 دی ماه 65 که برای شناسایی رفته بود هدف گلوله‌های دشمن قرار گرفت و با دستی مجروح و چشمی خون آلود به شهادت رسید.

به گزارش ایسنا، شهید «هاشم اعتمادی» اسفندماه سال 1341 در استان فارس به دنیا آمد . پس از گذراندن تحصیلات ابتدائی و متوسطه در سال 1360 موفق به اخذ مدرک دیپلم شد. در جریان شکل گیری انقلاب علی‌رغم سن وسال کم، همدوش امت انقلابی به مبارزه با رژیم ستمشاهی پرداخت.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی،در کمیته‌های محلی و سپاه پاسداران «سپیدان» به داوطلبانه همکاری کرد.جنگ تحمیلی عراق علیه ایران که آغاز شد در جنگ‌های نامنظم عشایر غرب‌،به ستیز با رژیم بعث عراق قیام کرد و در جبهه حضور یافت. سپس به طور رسمی وارد سپاه شد و در «تیپ 17 علی بن ابی طالب (ع) قم» به عنوان مسئول گروهان و چندی بعد در هیأت یکی از بهترین فرماندهان گردان‌ «تیپ امام سجاد (ع)» درآمد.کارآیی و لیاقت او باعث شد تا به عنوان «مسئول طرح عملیات و ادوات تیپ امام سجاد (ع) و «تیپ 33 المهدی (عج)» به مجاهدت خویش ادامه دهد.همرزمانش،صفا و صمیمیت با نیروهای تحت امر و رسیدگی به آنان،فروتنی،در صف اوّل بودن و دیگر صفات خوب او را زمانی که معاونت عملیات «لشکر 19 فجر» را به عهده داشت ، هیچگاه از یاد نخواهد برد .

پس از عملیات «کربلا 4» ، در حالی که فرمانده تیپ امام حسن (ع) را عهده‌دار بود ، جهت دیدار با خانواده به مدت دو روز به شیراز آمد.پدر این سردار شهید می‌گوید: در لحظه خداحافظی سمانه دخترش دائم برایش دست تکان می‌داد و به سختی توانسند خداحافظی کنند. تا اینکه شب 25 دی ماه 65 که برای شناسایی رفته بود هدف گلوله‌های دشمن قرار گرفت و با دستی مجروح و چشمی خون آلود به شهادت رسید.

از خصوصیات اخلاقی این شهید می‌توان به ، مشورت در امور، رسیدگی به احوال نیروهای تحت امر، آماده کردن زمینه‌های اجرای دستوراتش و مهربانی و خلق نیکوی او نام برد.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi