شناسه خبر : 31126
دوشنبه 06 بهمن 1393 , 09:09
اشتراک گذاری در :
عکس روز

سحنگوی تلفیق قانون خدمات رسانی ایثارگران رالازم الاجرادانست

اجرای لایحه خدمات ر سانی به ایثارگران می تواند شرایط مناسبی را برای کمک رسانی به قشر ایثارگرجامعه فراهم کند.

فاش نیوز -  سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس گفت: اجرای لایحه خدمات ر سانی به ایثارگران می تواند شرایط مناسبی را برای کمک رسانی به قشر ایثارگرجامعه فراهم کند.
به گزارش محمد معرفی خبرنگار پارلمانی فاش نیوز،دکتر"محمد مهدی مفتح" نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی در حاشیه نشست کمیسیون رسیدگی به لایحه بودجه(تلفیق)در خصوص تاثیر اجرای لایحه خدمات رسانی به ایثارگران بر زندگی ایثارگران اظهار داشت: تمام مسائل مربوط به ایثارگران در این لایحه جمع آوری شده است و طبیعتا" اجرای آن می تواند شرایط مناسبی را برای کمک رسانی و انجام وظایف قانونی نسبت به ایثارگران داشته باشد .
سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی با تبیین روند رسیدگی به لایحه جامع خدمات رسانی به ایثارگران یادآور شد: قوانین مربوط به ایثارگران در دوره های قبل متفرق و پراکنده بود و مجلس شورای اسلامی این قوانین را در قالب یک طرح به نام "لایحه جامع خدمات رسانی به ایثارگران" جمع آوری کرد چرا که در برخی از موارد مغفول و در قوانین مختلف دیده نشده بود.
مفتح نماینده دوره های چهارم ، پنجم ، هفتم و هشتم مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد:علت آن هم مشخص بود چرا که متناسب با زمان موادی در این مورد به وجود آمده بود و بار مالی داشت و طبیعی بود که شورای نگهبان آن را رد کند.
نماینده ایثارگر مجلس شورای اسلامی روند تصویب قانون خدمات رسانی به ایثارگران را متذکر شد و افزود: این طرح پس از رفت و آمدهای متعدد بین مجلس شورای اسلامی ، شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام بالاخره دو سال قبل به تصویب رسید و رئیس مجلس آن را به دولت ابلاغ کرد.
سخنگوی کمیسیون تلفیق در پایان تاکید کرد: پس از ابلاغ این قانون از سوی مجلس شورای اسلامی ، قانون لازم الاجرا است و دولت نیز باید آن را اجرا کند.

کد خبرنگار: 12
اینستاگرام
پس اصلاحیه تبصره 2ماده 39 باید اجراء شود ولی بنیاد امکان ندارد
دولت محترم ابلاغ کرد (تبصر 2 ماده 39 ) ولی بنیاد کار شکنی میکند مانع تراشی میکند چرا از بنیاد نمی پرسی چرا ..... یعنی چه
با سلام . به عمل کار برآید ...به سخن دانی نیست . برادر مفتح. فعلا که کسی به کسی نیست . ماییم حدیث بی نوائی .
من جانباز با 3 مدرک مهندسی در حوزه نفت .گوشه خونم نشستم به جرم اینکه مشمول بند 2 ماده 32 هستم بنیاد ب من میگه شما حالت اشتغال هستید و ماهی حدودا 800 هزار تومان بابت حالت اشتغال به من میدهند.به د اد ما برسید دشمن جسم ما رو هدف گرفت شما مسولین روح ما رو با تمام قدرت هدف گرفتید از خودم وخانوادم خجالت می کشم بخدا اگر جسمم اجازه می داد می رفتم کار آزاد بدون هیچ منتی دلم به کار پشت میزی خوش بود .واقعا دستتون درد نکنه خوب از خجالت ما در آمدید آفرین به این همه احساس مسولیت خوب حال ما جانبازان رو می گیرید
سلام برادر مفتح لطفا پیگیر فوق العاده ایثارگری باشید.
آقای سخنگو این ده سال کجاتشریف داشتی تازه سخنت اومده
تبدیل وضعیت فرزندان جانبازدروزارت بهداشت هم لازم الاجراست من دانستم
آقای مفتح چرا ماده 51قانون جامع ایثارگران را برای جانبازان بازنشسته دسگاههای اجرائی اصلاح نمیکنید تا جانبازان بازنشسته با همه مشکلاتی که دارند از این قانون بهره مند شوند
فقيهي در همايش فصلي مديران بنياد گفت بنا به نظر حجت الاسلام و المسلمین شهیدی نماینده ولی فقیه، معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران یکی از فعالیت‌های ما تعیین دقیق مواد اجرایی شده قانون جامع بود که با تعریف شاخصه‌های لازم و بررسی‌های فراوان مشخص شد حدود 71 درصد از قانون جامع اجرایی شده است و این رقم نسبت به اردیبهشت گذشته 12 درصد رشد را نشان می‌دهد.
آقاي فقيهي لطف كنيد به چند سوال پاسخ دهيد:
1-معيار سنجش شما كه اعلام كرده ايد دقيق بوده چه مي باشد بيشتر توضيح دهيد؟
2- آن مواد و تبصره هايي كه مشمول 71 درصد ادعايي شماست كدام است ؟
3- مي توانيد 29 درصد باقي مانده را نام ببريد؟
4- با توجه به دقت مورد ادعاي شما چه مبلغي در بودجه سال جاري براي اين 71 دصد پيش بيني شده بود ميزان و سرفصلهاي آن را ذكر كنيد؟
5- اغلب بنياد ها و كميسيون ماده 16 دليل عدم پگيري قانون جامع را عدم تصويب آيين نامه هاي آن مي دانند و حقوق ايثارگران را با هماهنگي ساير دستگاههاي اجرايي و ديوان عدالت اداري پايمال مي كنند چگونه شما دم از اجراي 71 درصد اين قانون مي زنيد؟ يا درصد را نمي فهميد يا قانون را ؟
6-از نظر شما قانون جامع ابلاغ شده و براي دستگاهها الزام آور است مستند شما براي ابلاغ قانون چيست ؟
7- بارها شما ،‌رياست بنياد و ساير مسئولان عدم تامين منابع مالي را مانع اجراي قانون جامع دانسته ايد مگر منابع آن تامين شده است ؟ اگر از نظر شما تامين شده است مستندات خود را ارئه دهيد؟
8-به استناد چه مي گوييد ميزان اجراي قانون نسبت به ارديبهشت 12 درصد رشد داشته است . اين 12 درصد كدام مواد و تبصره هاست ؟ واضح و روشن آنها را اعلام كنيد ؟
9-بخش عمده اي از قانون جامع بايد در دستگاههاي اجرايي اجرا شود نحوه سنجش شما از اجراي اين قانون در ساير دستگاهها چيست ؟
10-اگر نظر شما از اين 71 درصد قوانين و مقرراتي است كه از گذشته در حال اجراست اين موضوع چه ربطي به دوران مديريت آقاي شهيدي و شما دارد كه آن را مصادره مي كنيد. اين قوانين از گذشته در حال اجرا بوده است .شما لطف كنيد آنچه از قانون جامع در دوران شما اجرايي شده را ذكر كنيد تا بررسي شود.
ضمنا اگر براي خدمت به ايثارگران به بنياد آمده باشيد اين همه ادعا را بدون ذكر مستندات مدام تكرار نمي كرديد . واقعا به اين سخنان خود اعتقاد داريد . مطمئن باشيد ايثارگران هشيارتر از آن هستند كه به اين سخنان توجه كنند. منتظر پاسختان هستيم

درود خدا بشما ایثارگر عزیز . کیف کردم . حالش را بردم . حرف حساب را هیچ کس رد نمیکند هیچ . بلکه تایید هم میکند .
ما هم منتظر جواب اقای مفتح هستیم . یا خدای ناکرده ایشان هم از جواب طفره خواهند رفت .
با سلام.امروزم مفتح لب به سخن گشود شاید تا پایان سال مارا سر گرم کند سال دیگر یه نماینده برای سه ماه خوراک می رساند تا نوبت یه نماینده برسد تا همه مردن راحت می شوند
من چند روز خبرا رو نگاه می‌کنم همه موافقند که این قانون باید اجرا شود پس کی مخالفه
پس چرا اجرا نمیشه
سلام ، ضمن عرض خدا قوت به محضر خبرنگار ساعی و محترم سایت مقدس فاش نیوز لطفا از نمایندگان مجلس سوال کنید چرا فقط شعار یا وعده میدهند؟ دانستن و عمل نکردن به حق ، در حالیکه حقوق پایمال شده ایثارگران را با شعارهای تکراری پاسخ میدهند ، در محضر حضرت حق تعالی سالهای متمادی ظلم آگاهانه به ایثارگران را چطور توضیح میدهند؟ آیا روز تاسوعا افرادی که از محاصره اردوی مولا حضرت امام حسین بن علی (ع) آگاه بودند و دست روی دست گذاشتند و فقط شعار دادند در محضر حق تعالی چه جوابی دادند؟ چرا نمایندگان محترم مجلس از بازوی نظارتی و پایگاه مردمی استفاده نکردند تا نسبت به ایثارگران محروم پس از 32 سال مظلومیت و صبوری بی توجهی نشود؟ آیا آقای مفتح در پست معاون وزیر بازرگانی وقت اراده و دستمایه اجرایی لازم را جهت خدمت رسانی به ایثارگران در اختیار نداشت؟
هنگامی که از ظلم و ستم تعمدی نسبت به ایثارگران شکایت داریم چرا در حکومت جمهوری اسلامی حتی یک شعبه قضایی برای دادرسی و دادخواهی وجود ندارد در حالیکه هزینه دادرسی توسط محکوم پرداخت میشود و بار مالی برای دولت ندارد!!
علت ناله و فریاد ایثارگران محترم عدم اجرای قانون خدمت رسانی یا هر نوع قوانین و دستورالعمل و غیره نیست بلکه سالهاست فریاد و شکایت ایثارگران محترم از فقدان اراده مثبت مسئولان یا بهتر بگوییم ضدیت و کارشکنی جهت خدمت رسانی عملی و پرهیز از انواع شعارهای تریبونی ریا کارانه و انتخاباتی میباشد.
صبوری و ملاحظات شخصی و خانوادگی ایثارگران محترم در مقابل سرکوب و مقابله قضایی مسئولان موجب شده تا عده ای از مسئولان در خیالات و اوهام خود در خصوص رفع و اصلاح مشکلات دست ساز دچار تصورات غلط شوند لذا تلاش آنها برای ایجاد روزمرگی و تکرار زبانی و طوطی وار مشکلات ایثارگران یا تظاهر به دلسوزی و همراهی با ایثارگران که در تکرار وعده های پوچ و پاسکاری بین دولت و مجلس بوسیله بهانه های بچگانه و فاقد ارزش قانونی علت ابراز تاسف بسیار گشته لذا مشکلات تشخیص مسئولان جایگزین مشکلات ایثارگران شده که بهیچوجه قابل رفع و اصلاح نیست بلکه مستلزم پاسخ قاطع و متقابل است. فقط به آن دسته از مسئولان یادآور میگردد که فراموش نکنند اینگونه اقدامات در مقابله با عاشقان ولایت و شهادت بجز آشکار شدن ناتوانی و ذلتی که با خون و غیرت و صبوری ایثارگران پنهان بوده و بدلیل گرایش شدید و عوارض غربگرایی و مادیگرایی ایجاد شده برایشان حاصلی ندارد.
بندگان خدا شماها هم دلتون خوشه ها!!!اين حضرات نمايندگان دم انتخابات يادشون ميفته يه جانباز فلك زده اي هم گوشه اين مملكت افتاده بيايم براي تبليغات هم كه شده يكسري مسائل مربوط به اينهارو مطركنيم شايد فرجي شد و درو بعد هم وكيل الدوله شديم!!!
باسلام ما جانبازان وایثارگران یک امید داریم که قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران اجرا شود انهم مقام معظم رهبری دستور فرما یند به مسولین تحت امر که این قانون اجرای شود وگر نه دیگه هیچ امیدی نداریم واقعا دیگه خسته شدیم امروزهی میگن امروز درست میشه فردا درست میشه ای دولت تدبیر وامید واقعا اریثارگران وجانبازان نا امید کردید اقای ریس جمهور محترم در مشهد مقدس قول دادید که این لایحه هر چند بار مالی دارد تا پایان مهرماه اجرای میشه اخر کجاه اون کلید که هنوز قفل شده باز نمیشه
جناب اقای مفتح عذر خواهی میکنم ،ما دیگه باورمان نمیشه شاید شعارهای تبلیغاتی باشد چون به ایام انتخابات نزدیک میشویم مسئولین یادشان به ایثارگران میفته چون میدانند در میان مردم و ملت محبوب هستند رسانه ها پر میشود از اجرای قانون - رفع خلا قانونی و گرامیداشت یاد شهدا و جانبازان، از این افراد مایه میگذارند و از ارزش شان هزینه میکنند ولی ما خواهش داریم اگر میتوانند برای ما رزمنده ها که حق بر گردن همه این مردم از جانباز و شهید و ملت عزیز داریم در حق اینان نیز کاری انجام دهند فراموش شده اند
اولین نفری است در مورد رزمندگان صحبتی داشته است
لیسانس مدیریت بیمارستانی از دانشگاه اصفهان دارم به هر جایی مراجعه کردم برای کار نتوانستم مشغول بکار شوم حقیقت پارتی ندارم و بیکار هستم 47 سال سن دارم هیچگونه مزایایی از جایی نمیگیرم متاهل هستم تازه دیدم که در سایت ها اسمی از رزمنده هم میبرند 7 ماه جبهه مداوم دارم خدایی دیگه خسته شدم بریدم و از زن و بچه ام خجالت میکشم تورا بخدا کمکم کنید
شاغل در یکی از ادارات شهرستان بوشهر هستم 23 سال سابقه کار دارم قراردادی هستم و 8 ماه بسیجی حضور در جبهه دارم هرچه در خواست استخدام میدهم میگویند باید در ازمون شرکت کنی اخه من با 44 سال سن در کدام ازمون شرایط دارم که ازمون استخدامی بدهم مارا هم مثل جانبازان و اسرا امتیاز بندی کنند تا شرمنده خود و خانواده نشیم و از این همه تبعیض نا امید نشویم
دارای مدرک تحصیلی دیپلم هستم و 5 ماه سابقه حضور در جبهه دارم بصورت کارگری در یکی از ادارات استان مشغول بکارم شاریط سنی بالایی دارم با اجبار تونستم از پیمانکاری نیروی انسانی ارتقائ به کارگری بکنم ایا واقعا حق ما این است ایا جامعه ایپارگری ما باید اینگونه بی ارزش شود ایا باید تازه به دورا رسیده برای ما قانون وضع کنند که هیچکدام بویی از جبهه و جنگ و باروت . نفهمیده اند ما هم دارای حق و حقوقی هستیم ایا کشورهای بیگانه هم با قهرمان جنگیشون مثل ما برخورد می کنند خوار و کور و ذلیل شدیم هیچکس به داد ما نمیرسد اصلا اسمی از رزمنده نیست در قاموس ما رزمندگی فراموش شده است اقای مفتح اقای رئیس اقای مسئول اقای برنامه ریز اقای مسئول برنامه ریزی نیروی انسانی ریس جمهور من شکایتم به خدا می برم
ار زرمندگان دوران دفاع مقدس هستم قانون خدمات رسانی ایثارگران نلقص است دارای اشکال است فقط برای طیف خاصی از ایثارگران نوشته شده است در این قانون هیچگونه امتیازی برای رزمنده ها قائل نشده است من دیپلم دارم و 25 سال سابقه کار در یک سازمان دولتی قرار دادی هستم 5 ماه حضور بسیجی در جبهه داشتم ولی امتیازی ندارم اما در کنارم فرزند جانباز که پدرش به اداره اورده استخدام شده است ایا می شود من که زیر خمگاره اتش دشمن بودم امتیاز نداشته باشم ولی فرزند عیزی جانباز امتیاز استخدام در اداره من داشته باشد اقای مسئول قانونگذار توربه همان خدایی که امتیاز برای فرزند جانباز 27 درصد قائل شده ای در کنارگوشه ذهنت ارزشی هم برای ما رزمنده قائل شوید اول جانباز و رزمنده و شهدای عزیز ما هم رزمنده دبودند بعد به این فیوضات نائل شده اند بقول دوستان اگر همه افرادی که به جبهه اعزام شده اند جانباز و شهید و اسیر میشدند که عراق سه روزه این کشور را در دست گرفته بو د پس به داد دل این افراد هم برسید قبل از اینکه از این جهان با چشم انتظاری رخت بربندند
آقای دکتر . خدا وکیلی و بینی و بین الله . قراره در جایگاه و پست بالاتری ادامه خدمت بدهید. ؟ انشاالله رئیس جمهور بشوید ما که بخیل نیستیم و عمرم مان روبه اتمام.
سلام
آره اینطوریه
چی شده تاحالا انقدر به لازمالاجرا بودن لایحه دامن نمیزدید
حالاکه دولت داره تو تنگ ناهای اقتصادی قرار داره همگی شدند دایه دلسوزتراز مادر
حالاکه اختلاصهای کلان معلوم میشهوسره گندش از زیر لحاف بیرون میزنه وهمگی دارن جاخالی میدند که تواین بازیه وسطی توپ نخورند همگی دنبال انداختن ایثارگران وسط بازی میشوند اما ایثارگران باهوش تراز این هستند که بازی بخورند
دیروز با نصف کردنه حقه ایثارگران منظورم حقوق آزادگان بود که گفتند باره مالی داره بعد به شرکت اغماری مانند پدیده شاندیز فرصت تلکه کردن مردم را به ایشان دادند
که سه هزار ملیارد به هشتاد هزار ملیارد برسه ورکورد تمام اختلاصهای دنیارو بزنیم
جون مادرتون دیگه از این حمایتها نکنید بزارید بدرد خودمون بمیریم
مارا به خیر شما امیدی نیست شر مرسانید
اگر بدونیم با حتی اجرا نشدنه قانون برای ما ملت وضعیتی بهتر پیدا میکنند من یکی حاضرم از حق خودم بگذرم تا دولت دستش بازتر باشه
نمایندگانی هم که تا امروز گذاشتند قانون تو بایگانی مجلس خاک بخوره از مردگان هم ساکت تر بودند امروز هم مانند اموات ساکت بمانند این برای ما بهتره
واعاقبت للمتقین
بس کنید انتخابات نزدیک شده بوی تبلیغات میاد من کارمند آموزش و پرورش و فرزندشهید هیچ چیزی ندیدم فوق العاده ایثارگری ماده 51 که این همه تبلیغ می کنید چی شد؟ با حرف زدن درست نمیشه.
من موافقم همکار محترم
عجب اشتباه کردیم گرفتیم آموزش وپرورش
با سلام بنده جانباز 25% در سال 1369 به استخدام بنیاد جانبازان ودر سال 1382 همرا با همکاران همشرایط حالت اشتغال شدم متاسفانه تمام همکاران همشرایط سالهاست از حق و حقوق جانبازی برخوردار هستند بجز بنده که کم لطف مسئولان بنیاد شهید شدم اجاره نشین هستم یک برادر معلول ذهنی و دوتا فرزند دارم از نظر مالی در شرایط وخیم بسر می برم واقعا به این حقوق جانبازی نیازمند هستم تنها حقوقی که از بابت کارمندی حالت اشتغال میگیرم کفاف اجاره نمیکنند چرا در بنیاد شهید بین جانبازان تعبیض بوجود آوردند مگر من جانباز حالت اشتغال نیستم مگر من کارمند بنیاد شهید نیستم مگر من اجاره نشین نیستم از مسئولانی که این تعبیض را بوجود آوردند فقط به خدای یکتا میسپارمت همیشه به اون مسئولی که در بنیاد شهید در حق من ظلم کردند نفرین میکنم
...

مخالفان طرح ارائه طرح "امتیاز بندی ایثارگران" به هیئت رئیس مجلس

خجالت بکشند ؟!
این حرف ها هیچ وپوچن چرا باور میکنی
فکر میکنم این فاش نیوز هم خودش جانبازه که گلایه های ما رزمنده ها را درج نمیکنه تبعیض ها را نمیگه
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi