شناسه خبر : 31141
شنبه 04 بهمن 1393 , 13:01
اشتراک گذاری در :
عکس روز

مراسم گرامیداشت سالروز عروج سردار سیاف‌زاده

همزمان با سالروز درگذشت سردار شهید حاج احمد سیاف‌زاده مراسم گرامیداشت این فرمانده شهید و اندیشمندان علوم دفاعی (دافوس) با حضور جمعی از پیشکسوتان دوره دفاع مقدس و اساتید دافوس امروز شنبه چهارم بهمن‌ماه برگزار می‌شود.

به گزارش  ایسنا، مراسم سومین سالروز عروج سردار شهید احمد سیاف‌زاده و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای اندیشمند علوم دفاعی امروز شنبه در تالار ایوان شمس ساعت 18 برگزار خواهد شد.

احمد سیاف‌زاده در سال 1335 در شهر اهواز و در خانواده‌ای صاحب‌نام به دنیا آمد. از سال 1344 فعالیت‌های احمد به عنوان یک نوجوان متعهد در قالب کلاس‌های قرآن و سخنرانی‌ها رونق بیشتری گرفت. از سال 1344 که خانواده سیاف،خیابان سعدی اهواز را به جهت مرکزیت موقعیت‌های مذهبی و اجتماعی به عنوان محل سکونت برگزیدند، فعالیت‌ مذهبی احمد نیز به عنوان یک نوجوان متعهد در قالب شرکت در کلاس‌های قرآن و سخنرانی، رونق بیشتری گرفت.

ا شروع جنگ تحمیلی و با وجود اینکه مسئولین جای او را در سپاه خوزستان خالی می‌دانستند بعد از یک ساماندهی کلی و ایجاد فضا جهت جایگزینی مناسب در این مسئولیت، با شوقی فراوان به سوی جبهه‌های حق علیه باطل شتافت.نخستین مسئولیتش در جنگ‌تحمیلی، مسئولیت واحد طرح و عملیات «قرارگاه قدس» بود و بعد از تغییرات در نامگذاری قرارگاه‌ها و چینش‌های تاکتیک در رزم سپاه به عنوان مسئول طرح و عملیات قرارگاه کربلا (جنوب) منصوب شد. وقتی در سن 26 سالگی این مسئولیت بزرگ را در جنگ برعهده گرفت با ارائه طرح‌های بکر و یگانه‌ به مسئولان جنگ، او صاحب سبک در طرح و عملیات جنگ شد. وجودش در کنار شهیدانی مانند سردار سرلشکر حسن باقری ( غلامحسین افشردی ) به عنوان مبتکران جنگ تحمیلی، تکمیل صاحب‌نظران دوران دفاع‌مقدس بود.

او از سال 74 وارد دانشکده فرماندهی ستاد (دافوس) شد و با فرماندهی او، این مرکز استراتژیک و مهم سپاه تبدیل به یک موقعیت مناسب برای فرماندهان دفاع‌مقدس جهت آموزش و تربیت، تدوین و تدریس روش جنگ و هشت دفاع‌مقدس شد. از مهم‌ترین فعالیت‌های وی در کنار دیگر عزیزان، تصویب رشته تحصیلی مدیریت امور دفاعی به عنوان یک رشته دانشگاهی با ظرفیت معلوم در وزارت علوم و تحقیقات بود که به تصویب وزیر رسید.

عاقبت، سردار بی‌ادعا، حاج احمد سیا‌ف‌زاده در روز اول بهمن 1390 در شب شهادت حضرت رسول اکرم (ص) و امام حسن مجتبی (ع) به علت عارضه‌های شیمیایی و ایست قلبی دعوت حق و یاران شهیدش را لبیک گفت و به درجه رفیع شهادت نائل آمد. بدرقه این شهید والامقام،همزمان با سالروز شهادت امام رضا(ع)و با حضور قشرهای مختلف مردم،امت شهید پرور،نماینده ویژه مقام معظم رهبری،مسئولان عالی رتبه نظام،فرماندهان و رزمندگان دوران دفاع مقدس و سایر مقامات کشوری و لشکری،تشییع و در کنار گلزار شهدای گمنام بهشت زهرا (س) به خاک سپرده شد.

اینستاگرام
درمراسم بوی عطر شهیدان ویاد خاطرانشان همیشه است روحشن طلوات
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi