شناسه خبر : 31157
دوشنبه 06 بهمن 1393 , 08:50
اشتراک گذاری در :
عکس روز

علی ادبی

مشکل ایثارگران شرکت مخابرات

پس از خصوصی سازی مخابرات ستاد رسیدگی به امور کارکنان ایثارگر به واسطه بده بستان ها و تحدید و تطمیع ها ماموریت دارد

علی ادبی -  پس از خصوصی سازی مخابرات ستاد رسیدگی به امور کارکنان ایثارگر به واسطه بده بستان ها و تحدید و تطمیع ها ماموریت دارد به ضدیت با ایثارگران بپردازد چون مسئولان این ستاد دست نشانده  مدیریت مخابرات هستند و جامعه ایثارگری شرکت هیچ نقشی در انتخاب و انتصاب ایشان ندارند و کفه ترازو در تمام امورات قانونی به ضرر ایثارگران و به نفع مدیریت عمل می کند. لذا ستاد مذکور عملا" به ضد خود تبدیل شده است .

بنا به گفته مسئول ایثارگران مخابرات آذربایجان شرقی ، موضوع از این قرار است که اخیرا" مسئولان ستاد ایثارگران گردهمایی سراسری داشته اند که درهمایش فوق مطرح شده که موضوع تامین صد در صد هزینه های درمانی جانبازان شاغل در دستگاههای اجرائی از سوی بنیاد شهید در سال  1393(قانون بودجه سنواتی) بزودی لغو می گردد. لذا همکاران شرکت مخابرات از ثبت نام در طرح درمانی بنیاد شهید خودداری نمایند .

قانون مراحل لازم خود را درمجموعه نظام مقدس جمهوری اسلامی گذرانده و به حالت اجراء در آمده است. توجه به مشکلات و معضلات چند ساله درمانی جانبازان شاغل و بلاتکلیفی و سر گردانی این قشر از جامعه ایثارگری بخاطر نحوه اجرای قوانین مربوط به تامین صد در صد هزینه های درمانی خود و افراد تحت تکفل،(بند ب ماده 44 قانون برنامه پنجم توسعه و قانون جامع ایثارگران و تنفیذ قوانین مذکور در قوانین بودجه سنواتی  ) لذا لغو چنین قانونی امکان ندارد و از سویی نیز بنیاد افراد زیادی از این قشر را در سال 1393 به شرکت بیمه طرف قرارداد معرفی و کارت بیمه درمان تکمیلی نیز برای ایشان صادر و تعهد قانونی برای طرفین ایجاد شده است. لغو قانون  تبعات زیادی را در پی دارد و عملا" غیر ممکن می باشد .  لذا اینجانب موضوع را بلافاصله ازطریق موبایل  مسئول ستاد امور ایثارگران مرکزی مخابرات جناب کامبیز مدیری پیگیر شدم که ایشان هم بطور کلی وجود چنین بحثی را در گرد همایی انکار کردند که اینجانب هم در جواب گفتم که به مسئول ایثارگران تبریز دستور دهید که چنین شایعاتی را پخش نکنند .

ولی با توجه به شناختی که از شخص ایشان (مسئول ایثارگران تبریز) دارم بعید به نظر می رسد که مسئول ایثارگران تبریز دروغ گفته باشند و مدیران تصمیم گیر شرکت مخابرات شیطنت می کنند چون بر اساس قانون تصویبی در بودجه سنواتی سال 93 سازمان مدیریت و برنامه ریزی، اعتبار مربوط به تامین هزینه های درمانی جانبازان شاغل را  از دستگاههای اجرائی مربوطه کارکنان جانبازکسر و در اختیار بنیاد شهید قرار دهد  تا صرف تامین صد در صد هزینه های درمانی جانبازان شاغل گردد.  لذا شرکت مخابرات مذبوحانه در ضدیت با ایثارگران تلاش می کند که از ثبت نام کارکنان جانباز در طرح درمانی مورد اشاره  جلوگیری کند . 

اینستاگرام
سلام
طبق قوانین مصوب و دستور مقام معظم رهبری ، سه چهارم از خدمت سربازان وظیفه در جبهه ، داوطلبانه محسوب و مشمول دریافت حق ایثارگری ماهیانه می گردد.این قانون در تمام ادارات و همچنین کارگاه های تابع قانون کار به اجراء در آمده است ولی در مخابرات حق ایثارگران مذکور پایمال گردیده است .
خنده دار ترین توجیه مسئولین را ملاحظه کنید :
در پاسخ نامه مخابرات سیستان در خصوص تعیین تکلیف این ایثارگران معاون سرمایه انسانی شرکت مخابرات ایران چنین می گوید:
بازگشت بنامه شماره 33583/93/200 مورخ 30/6/93 در خصوص احتساب جبهه سربازی کارکنان بعنوان جبهه داوطلب ، باستحضار می رساند:
بر اساس استعلام بعمل آمده از مراجع کار و تامین اجتماعی و نظر به این که بهره مندی از مزایای دستورالعمل احتساب سه چهارم مدت خدمت نظام وظیفه در مناطق جنگی به عنوان خدمت داوطلبانه بر اساس امتیازات پیش بینی شده در قانون مدیریت خدمات کشوری و جهت دستگاه های اجرایی مشمول قانون مزبور مصوب گردیده ، لذا اعطای امتیازات آن به مشمولین قانون کار در بخش خصوصی منوط به موافقت کارفرمایان و هیات مدیره آنان می باشد . و در حال حاضر نیز مجوزی در خصوص اجرای دستورالعمل مزبور در سطح شرکت موجود نمی باشد.خواهشمند است دستور فرمایند اقدام لازم معمول دارند .
امضاء : معاون توسعه سرمایه انسانی مدیر عامل شرکت مخابرات ایران
ملاحظه کردید چگونه موضوع را پیچانده و بایگانی نموده اند خواسته ما کارکنان شرکت مخابرات رسیدگی به موضوع و احقاق حق می باشد چون رفتار اینگونه ، سرپیچی از دستور بزرگ جانباز عرصه عشق و ایثار ، مقام عظمای ولایت و همچنین قوانین مربوطه می باشد .
بند (ج) تبصره 16 قانون بودجه سال 93 :
دولت مکلف است (100 %) هزینه های درمانی مربوط به ایثارگران بازنشسته و شاغل در دستگاههای اجرائی و افراد تحت تکفل آنها اعم از خدمات درمان و بیمه تکمیلی را توسط بنیادشهید و امور ایثارگران پرداخت نماید.
معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور مکلف است اعتبارموردنیاز را از سرجمع اعتبارات دستگاههای اجرائی و صندوقهای بازنشستگی (اعتبار برنامه 30440 ) کسر کند و به بنیاد شهید و امور ایثارگران اختصاص دهد .اعتبارات این بند از محل ردیف 550000-53 جدول شماره (9 ) این قانون تامین میشود.
این مصوبه دقیقا نقطه مخالف تفکر مدیران مخابرات است که بهره مندی ایثارگران را از خدمات درمانی به نحوی که قانون دستور می دهد را برنمی تابند و سعی در دزدی از حق و حقوق ایثارگران را دارند تا مبادا پاداشهای میلیاردی آقایان دچار کمبود و نقصان گردد.
شرکت مخابرات از اجرای ماده 228قانون برنامه پنجم توسعه جمهوری اسلامی
در خصوص پرداخت سهم کارفرما حق بیمه رزمندگان داوطلب خودداری مینماید
ماده228ـ در طول سالهای برنامه، افرادی که از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تا ابتدای سال 1370 در کمیته انقلاب اسلامی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به صورت تمام‌وقت خدمت کرده‌اند به میزان مدت خدمت و همچنین رزمندگانی که به صورت داوطلبانه در جبهه‌های جنگ حضور داشته‌اند به میزان مدت حضور در جبهه مشمول بیمه بازنشستگی می‌گردند.
برخورداری از مزایای بیمه مذکور مستلزم پرداخت حق بیمه سهم کارمند توسط افراد فوق‌الذکر و سهم کارفرما توسط دولت است.
آئین‌نامه اجرائی این بند توسط وزارتخانه‌های دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و رفاه و تأمین اجتماعی تنظیم و به تصویب هیأت وزیران می‌رسد.
هچ هزینه برای جانبازان پراخت نمی کنید همه هزنیه ها درمانی را خود جانبازان پراخت میکنن
سلامعلیکم: هرکه به جبهه برای رضای خدا رفته است حالا که قوانینی هم برای تسهیلات شان تصویب کردند بازهم راضی به رضای خداوندهستیم
ولی بدانید قانون را مجلس تصویب کرده نباید با آن بازی نمود نگوییم کارفرما بالاتر از مجلس است-پس کارفرما برود نماینده شود-به قانون احترام بایدگذاشت ومجلس هم نگفته اختیار با کارفرمایان اداره کار است حتی برای کاسبا رزمنده وایثارگروجانبازهم تسهیلاتی قائل شده اند
بازهم برای یک مدرک تحصیلی بالاتر در قوانین مجلس که تصویب شده اختیار را به کارفرمایان نداده است
ضمناً برای بازنشستگان عزیز رزمنده هم نمایندگان تصمیماتی را اتخاذ نمایند
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi