شناسه خبر : 31190
یکشنبه 05 بهمن 1393 , 14:38
اشتراک گذاری در :
عکس روز

رونمایی از کتاب زندگانی شهید «بصیر»

مراسم رونمایی از کتاب زندگانی حاج حسین بصیر قائم مقام لشکر ویژه 25 کربلا پنچ شنبه نهم بهمن ماه در تالار شهید امیر حامد احمدزاده آمل برگزار می‌گردد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

به گزارش مشرق، مراسم رونمایی از کتاب زندگانی حاج حسین بصیر قائم مقام لشکر ویژه 25 کربلا پنچ شنبه نهم بهمن ماه با حضور امیر حسین انبارداران نویسنده اثر، خانواده شهید حاج حسین بصیر، خانواده معظم شهدا و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس و برخی از مسئولین در تالار شهید امیر حامد احمدزاده آمل برگزار میگردد.

در این مراسم قرار است ضمن رو نمایی از کتاب حاجی بصیر از سری کتاب های فرماندهان که به تازگی روانه بازار نشر شده است، بخشهایی از زندگی شهید بصیر به نمایش در آید.

کتاب حاجی بصیر بیست و ششمین کتاب از مجموعه کتابهای فرماندهان است که در 76 صفحه و در قطع  پالتویی از سوی انتشارات سوره مهر به چاپ رسید.

حسین در شام غریبان عاشورای حسینی سال ۱۳۲۲ در یکی از روستاهای «فریدونکنار» به دنیا آمد. در بیست و هشت شهریور ماه ۱۳۶۲ در منطقه جنگی به عضویت رسمی سپاه پاسداران در آمد. از آن پس فرماندهی گردان یا رسول (ص) لشکر کربلا را عهده دار شد. در عملیات والفجر ۴ به سمت جانشینی تیپ یکم ویژه ۲۵ کربلا منصوب شد.پس از عملیات الفجر ۴در عملیات والفجر ۶ نیز با همین مسئولیت شرکت کرد و بر اثر اصابت ترکش مجروح گردید. در سال ۱۳۶۳ با تقلیل بعضی از تیپهای لشکر فرماندهی گردان یا رسول (ص) را به عهده گرفت. در همین سال به زیارت بیت اللّه الحرام مشرف شد.

حاج حسین بصیر بعد از شرکت در عملیات بدر در عملیاتهای زنجیره ای قدس  به فرماندهی یکی از تیپهای عملیاتی لشکر ویژه ۲۵ کربلا منصوب شد. حاج بصیر در ۱۹ فروردین ۱۳۶۶ به قائم مقامی فرمانده لشکر ۲۵ کربلا منصوب شد و در عملیات کربلای ۸ شرکت کرد. حاج حسین بصیر قبل از هر عملیات موهای سر و صورت را اصلاح می کرد و گفت :  عملیات سعی در صفای مستی و طواف کعبه عشق است.

سرانجام در دوم اردیبهشت ۱۳۶۶ در شب عملیات کربلای ۱۰ بر فراز ارتفاعات ماووت خمپاره ای بر سنگر او فرود آمد و حاج حسین بصیر در سن چهل و پنج سالگی بعد از هفت سال حضور مستمر در جبهه های نبرد به شهادت رسید و پیکر مطهرش  در میان انبوه جمعیت سوگوار تشییع و در گلزار شهدای «فریدونکنار» به خاک سپرده شد.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi