شناسه خبر : 31238
چهارشنبه 08 بهمن 1393 , 16:52
اشتراک گذاری در :
عکس روز

اعتراف سنگین نماینده مجلس درباره ایثارگران

اعتراف سنگین یک نماینده مجلس؛ شاید کمتر از 20 یا 30 درصد از قوانین حمایتی ایثارگران اجرا و یا محقق شده است.

فاش نیوز -  اعتراف سنگین یک نماینده مجلس؛ شاید کمتر از 20 یا 30 درصد از قوانین حمایتی ایثارگران اجرا و یا محقق شده است.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت:اگر دولت 50درصد از قوانین تصویب شده را اجرا کند مشکل ایثارگران برطرف می شود.
به گزارش محمد معرفی خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، محمد حسن آصفری نماینده مردم اراک کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی در حاشیه جلسه علنی مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضعف های موجود ، خصوصا"دراجرایی نشدن برخی از قوانین مربوط به ایثارگران اظهار داشت: ما اعتقاد داریم که اگر دولت بیاید فقط نیمی از قوانینی که تصویب شده است را اجرایی و عملیاتی کند مشکلات ایثارگران و جانبازان حل خواهد شد، ولی متاسفانه نه در این دولت بلکه در دولت های قبل هم موضوع همینطورمعطل مانده بود و اراده و اعتقادی برای حل مسائل ایثارگران تا بحال در دولت ها دیده نشده است..
 
آصفری با استقبال از ابلاغیه دولت برای اجرای لایحه جامع خدمات رسانی به ایثارگران ، اجرای کامل آن را خواستار شد و افزود: لایحه خدمات رسانی به ایثارگران تا به امروز به طور کامل اجرا نشده است ، اما اجرای کامل آن در شرایط فعلی خواهد توانست بسیاری از مشکلات ایثارگران عزیز را برطرف کند ، اگر چه ما برای جامعه ایثارگری آنقدر که شعار داده ایم اقدامی در عمل نکرد ه ایم.
 
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در این زمینه به اجرایی نشدن برخی قوانین مربوط به ایثارگران در مراکز علمی و دانشگاه ها اشاره کرد و گفت: در بعضی از دانشگاه ها و مراکز علمی هر وقتی ما را می بینند مطرح می کنند که آقا شما همه چیز را به ایثارگران اختصاص داده اید ولی همه این ها در واقع امتیازاتی است که فقط بر روی کاغذ آمده است و اگر در بحث اجرا به آن توجه کنیم می بینیم که شاید کمتر از 20 یا 30 درصد از آنها اجرا و یا محقق شده است.
نماینده ایثارگر مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: این موضوع نشان دهنده این است که آنقدر که صحبت از ایثارگری و جامعه ایثارگران شده است ، در اجرا و عمل اقدام اساسی صورت نگرفته است و این واقعا"  ظلم به ایثارگران است.
عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس درپایان تاکید کرد: ما آمدیم در مجلس ، دولت و این طرف و آن طرف صحبت از ایثارگر و ایثارگران کرده ایم و مسائل آنها را در قالب آئین نامه، بخشنامه، قانون و غیره وذالک آورده ایم ولی در عمل  می بینیم که این گونه نیست و لذا غیر از اینکه ما یک مقدار ایثارگران را در جامعه با این مسائل  زیر سوال برده ایم ، خدمت دیگری برایشان نکرده ایم.
کد خبرنگار: 12
اینستاگرام
ممنون اصفری
تور خدا پیگیری کنید
باسلام . ایشون در حاشیه مجلس این اعتراف رو کردن قبول حالا لطف کنن اگه تونستن در نطقی رسا وسلیس در صحن علنی مجلس برای همه نمایندگان ودولت این مطالب رو بیان کنند . اگه اینکارو کردن اره واقعآ دلسوزه در غیر این صورت .....تبلیغات رو زود شروع کردند .
بخداکه مردم فهیمی داریم؟ازنطربسیارهوشیارانه وکامنتهای مثبت دراین نطریه این اقایان رابایدبیدارکندکه زمان خام کردن به سرامده.امادرعین حال که فهیمندمتاسفانه درخیلی موارداحساسی.این ضعفی است بزرگ؟
این نظرهوشمندانه جای تشکردارد.ممنون
سلام ، فارغ از نیت نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی در خصوص طرح موضوع قانون خدمت رسانی به ایثارگران میتوانیم نظریات مثبت نمایندگان را که در راستای مطالبات بحق میباشد بعنوان اسناد و مدارک مستدل محسوب نماییم. از مدیریت محترم سایت مقدس فاش نیوز تقاضا داریم اظهارات نمایندگان و سایر مسئولان را در ستونی مجزا جمع نمایند.
با تشکر از آقای آصفری که حدالاقل حرفش را بابت عدم اجرا می زند اما نمایندگان محترم مجلس بدانند ایثارگران و یادگاران هشت سال دفاع مقدس پلی نیستند که جهت رسیدن به بهارستان از آن عبور کنند استفاده نمایند و وقتی به مقصد رسیدن آنها را فراموش کنند آقایان: کار را
جهت رضای خدا انجام دهید تا خداوند نیز
نظر لطفی به شما کند
نیازی به اعتراف نیست امروز ما خود می دانیم که قوانین یک چیز میگوید عمل چیز دیگر همه چیز رو نباید به گردن وضع اقتصادی مملکت انداخت بعضی وقتها به دلیل غرض ورزی حاضر به اجرا نیستیم به امروز که نه به امید روزی که مسءولی از جنس این قشر ومانند این افراد رنج گشیده باشد ومسءول امور این افراد شود
طوري کرده بودند که اگر ايثارگري مشکل داشت ، از خودش مي ديدند؛ خوب شد که همه ديدند که ايثارگران پاک ترين و مظلوم ترين اند و مخالفان ايشان ، بددل ترين و خبيث ترين اند؛ با آرزوي سلامتي براي امام خامنه اي و مسئولين دلسوز بخصوص رئيس جمهور ، و آرزوي نيستي براي مسئولين دون پايه دون.
چهار گروه با اجراي قوانين ايثارگران در همه قوا (مقننه ، مجريه و قضاييه )و دستگاههاي اجرايي مشكل دارند :
1-جاهلان
2-حسودان
3-مغرضان
4-بخيلان
والا هر كسي مشكلي با قهرمانان دفاع از دين و ناموس و كشور ندارد و حاضر است خود را فداي آنان كند.
این معضلات فقط با تن دادن مدیران به جهاد اکبر رفع میشه ... از جهاد اکبر بگو ..
متاسفانه بیشترقوانين درارتباط بافرزندان شهدااجرانمیشود
سلام
درود بر شما که واقعیت را گفتید چرا دولت تبدیل وضعیت فرزندان جانباز 25% متوفی قراردادی در ادارات دولتی را انجام نمیده؟
وقتی مسوولی در مورد خدمت به ایثارگران شعار میده مانند تیری است که قلب انها را نشانه رفته .چون از یکطرف مردم را از ما بیزار میکند که همش به جانبازان میرسند و ازطرف دیگرخودمان را از خودمان بیزار میکنه چون وضع خودمان را می بینیم واین صحبتها را .و دردی به دردهامون اضافه میشه .
خدا همه را عاقبت بخیر کند . امین یا رب العالمین
احسنت ، حق مطلب
به نظر من 3 گروه هستند که کلاً اعتقادی به خدمت به قشر ایثارگر را ندارن و تنها شعار خدمت را از تریبون های دولتی فریاد میزنند و عرق شرم همیشه بر پیشانی داشته وخواهند داشت
1 قوه فوق العاده محترم مقننه
2 قوه شدیداً خدوم مجریه
3 قوه همیشه برقرار قضائیه
و اما یک قوه میماند که فوق العاده و شب و روز در حال کشیدن انواع و اقسام نقشه ها جهت این قشر مظلوم فعالیتی مضاعف دارد و آن قوه محترم قهریه میباشد که جا دارد در همین جا از ایجاد دست اندازهای متوالی و نگاه چپ چپ این قوه ی خالی از مروت کمال تشکر را داشته باشیم والبته بر ما واضح و مبرهن است که قوای سه گانه از هر کمی به این قوه دریغ نمی نمایند وسلام
الان برای اعتراف زود است بگذار نزدیگتر به انتخابات شود تا برای رای جمع کردن به اهدافی که در سر داری برسی...ولی بدان بازماندگان جنگ وشهدا مثل زمان جنگ هوشیارترند تا بااین ترفندها ...
باسمه تعالي
با سلام و احترام
1- اعتراف سنگین یک نماینده مجلس؛ شاید کمتر از 20 یا 30 درصد از قوانین حمایتی ایثارگران اجراء و یا محقق شده است. عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت:
اگر دولت 50درصد از قوانین تصویب شده را اجرا کند مشکل ایثارگران برطرف می‌شود.
2- عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت:
اگر دولت 50درصد از قوانین تصویب شده را اجرا کند مشکل ایثارگران برطرف می‌شود.
3- عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی لزوم اجرای کامل قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران را مورد تاکید قرار داد و افزود:
در ماده یک قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران پیش بینی شده است که دولت لایحه ای را برای حمایت از رزمندگان به مجلس شورای اسلامی ارائه کند و بر مبنای اطلاعات ما این لایحه هم اکنون در کمیسیون دولت تحت بررسی قرار دارد.
4- سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس گفت:
اجرای لایحه خدمات ر سانی به ایثارگران می تواند شرایط مناسبی را برای کمک رسانی به قشر ایثارگرجامعه فراهم کند.
5- عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت:
در کمیسیون تلفیق به دلیل اعتقادات و مواضع مان پیگیر اعتبارات جانبازان و ایثارگران هستیم.
6- رئیس فراکسیون شاهد مجلس٬ با تاکید بر ضرورت بازنگری بنیاد شهید بر عملکرد خود٬ گفت:‌
بنیاد شهید و امور ایثارگران باید ارایه خدمت به جامعه هدف را مدنظر قرار داده و از سایر امور از جمله بنگاه‌داری اقتصادی بی حاصل دوری کند.
7- نماينده محترم مردم شريف قم و عضو کمیسیون تلفیق در مجلس شورای اسلامی در حاشیه جلسه علنی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت:
ایثارگران حق زیادی را بر گردن ملت ایران دارند اما تا امروز هر قانونی برای شان تصویب کردیم درست اجراء نشده است.
8- عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی:
دولت را مسئول اجراء نشدن قوانین ایثارگری دانست!!!
9- عضو محترم فراکسیون ایثارگران مجلس:
خواستار تشکیل یک تیم ویزه از سوی قوه مقننه برای نظارت بر حسن اجرای لایحه خدمات رسانی به ایثارگران شد.
10- ....
.
.
.
290- عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت:
در کمیسیون تلفیق به دلیل اعتقادات و مواضع مان پیگیر اعتبارات جانبازان و ایثارگران هستیم.
همه مجلس‌يان گفتند و مي‌گويند و مي‌خواهند؛ لكن نمي‌توانند نبينند كه قانون مصوب مجلس اجراء نمي‌شود؛ اينكه مجلس در راس امور است؛ يعني كه قانون مجلس بايد ضمانت اجراء داشته باشد و قانوني كه ضمانت اجراء نداشته باشد با نبود قانون مساوي است و معني و مفهوم آن اين است كه اين مجلس در راس امور ...
ن م ا ي ن د گ ا ن م ح ت ر م م ر ا ب ب خ ش ي د كه ا ي ن ق د ر ص ر ي ح ه س ت م چ ر ا ك ه ا ز ا ي ن ه م ه س ر ك ار ب و د ن ب ي ز ا ر م. ش م ا چ ط و ر؟ ا گ ر ق ب و ل د ا ر ي د ع م ل ك ن ي د.
پيشنهاد عملي:
1- ضمانت اجراء براي قوانين در نظر بگيريد و در اجراء تعارف نكنيد و اقدام كنيد.
2- اگر نمي‌توانيد و تعارف داريد ا س ت ع ف ا ء ب د ه ي د ج ا ن م.
.
همقطار اینجوری خودتو تیکه تیکه کنی هم فایده نداره . می دونی به نظرم بلاخره از یه جای درست شروع کردی همونو پیگیر باش بدون اینکه خودتو ناقص کنی یا دستور استعفا بدهی همچی درست میشه .
اخوی از جهاد اکبر به طور جامع بگو . اصلا فکر کردی چه کسانی حق و حقوق ایثارگر رو ندید میگیرن به بهانه نبود بودجه بعد کاشف به عمل میاد چطور میلیارد میلیارد دزدیدن . هم حق تو رو هم حق ...جهاد اکبر رو سفت بچسب .
آنهایی که می گویند همه چیز را به ایثارگران داده اند از خودشان بپرسند که برای مملکت چه کار کرده اند که نسبت به ایثارگران که خود و خانواده شان فدای رفاه این مردم شده است تنگ نظری می کنند
سلام
ممنون از آقای آصفری که واقعیت را گفتند که عوام بدانند خدمترسانی به ایثارگران روی کاغذ یعنی ایجاد تشویش واضطراب وسرخوردگی برای ایثارگر ودیگر هیچ . لااقل مردم بدانند برای ما کافیه چون بعضی ها آلودگی هوای تهران رو هم شاید به ربط بدن . کلاً از آدمهای پردل وجگر خوشم میاد . درود درود
اين سخنان فقيهي در 25 خرداد 93 با خبرگزاري تسنيم است دقت كنيد ؛ يعني تا اين تاريخ هيچ اقدامي براي اجراي قانون جامع نشده است

قانون جامع ايثارگري، فصل الخطاب خدمات رساني به ايثارگران است
موضوع عمده دومي كه مورد بحث ما در اينجاست، قانون جامع ايثارگري است. اين قانون كه پس از سال‌ها فراز و نشيب در مجلس شوراي اسلامي به مجمع تشخيص رفت، سال گذشته از مجمع بيرون آمد و رسما توسط رئيس جمهور اجراي آن ابلاغ شد. ما موظفيم از ابتداي سال 93 كه به صورت رسمي و با ابلاغ رئيس جمهور، قانون جامع را پيگيري كنيم. اين قانون فصل الخطاب خدمات رساني جامع به ايثارگران است. و مي‌توان گفت نقشه راه اوليه و آزمايشي خوبي است كه بر اساس آن بتوان خدمات عادلانه و فراگيري را ارائه داد. معاونت حقوقي موظف است كه مواد و مستندات قانوني و بسترهاي آئين نامه اجرايي قانون جامع را فراهم كند. ما تا كنون نزديك 40 آئين نامه از آئين‌نامه‌هاي لازم جهت اجراي قانون جامع را آماده كرديم. به دولت ارسال شد و به زودي در هيات دولت تصويب و به دستگاه‌هاي اجرايي ابلاغ خواهد شد. بر اساس اين آئين نامه‌ها روش‌هاي اجرايي قانون جامع را از دستگاه‌هاي دولتي مي‌خواهيم.
...

مخالفان طرح ارائه طرح "امتیاز بندی ایثارگران" به هیئت رئیس مجلس

خجالت بکشند ؟!
سلام گفتن مشکلات شهامت نمیخواهد نیازی نیست که نماینده باشی یا خود ایثارگر و یا مردم
آنچه مهم است این است که چرا این قوانین اجرا نشده و نمیشود ؟
مگه قانون قانون نیست ؟
مگه اجرا نکردن قانون خود بی قانونی نیست ؟
چه کسی یا کسانی مانع عدم اجرای قوانین میشود ؟
جرا قوانینی که برای نمایندگان مجلس و دولتمردان تصویب میشود هنوز جوهر آن قانون خشک نشده و گاهی حتی مکتوب نشده پیشاپیش اجرا شده اما در مورد ایثارگران باید اینگونه مطرح شود که دل عزیزان ایثارگر را بسوزاند و آهی از سوبیدای دل بکشند که به دنبالش ناله و نفرین برای مسببین آن باشد ؟
اگه این افراد را معرفی کرد شهامت دارد و بالاتر اگر جلوی بهانه تراشی این افراد را در جهت عدم اجرای قوانین مربوط به ایثارگران را گرفت شهامت دارد
قونین مربوط به خانواده محترم ایثارگران به نام ایثارگران تصویب میشود اما نفع آنرا برخی برده اند و یبرند
شاهد ادعای من و نمونه بارز آن اشتغال فرزندان شهدا و ایثارگراناست
در اداره ای برای جذب برخی از مجرای قانون سهمیه 25 درصد ایثارگران وارد میشوند و 50 نفر را ثبت نام میکنند که فقط 5 نفر ازآنها ایثارگر هستند اما همینکه مجوز صادر د رئیس اداره که خود مجری قاوتو است 45 نفر نورچشمی را استخدام میکند نوبت به ایثارگران که رسید بودجه ندارند و یا به ایشان میگویند شما سهمیه دارید بگذاارید فلان کس که جوون بیکاریست استخدام شود
آخر سر میشه از اینجا رونده و از آنجا مانده
خود حدیث مفصل بخوان از این .......
خدا هدایتشان کند
اگر قابل هدایت نیستند خداوند نگذرد از کسی که حق شهدا و ایثارگران را زیر پا میگذارند
سلام . تو کدوم بهروزی ..اگه این بهروزی که بهش گفتم چاره کار چیه ولی اگه یه بهروز دیگه ای هستی بهت بگم شاهنامه ای از این حرفا هم که بنویسی آب از آب تکون نمی خوره ! ...چون هر که به فکر خویشه ...
این هر کیا همونایی هستن که بوی دلبستگی به پست و مقام این دنیایی دلشونو مثل بوی کباب کوبیده از حال برده کجا به فکر من و تو میشن ...
پس باید برای رسیدن به حق و حقوق خود زیاد درباره جهاد اکبر بگید اگر شده باید به زور دست مدیرانو بعضیا رو گرفت انداخت تو این میدان .. والا تا چشم من و تو به این دنیا بازه آش همین آشه و ...
ممنونیم نماینده عزیز باز صد رحمت بر شما
بنازم به غیرتت
واقع کسانی که دیروز این عزیزان برای رفتن مسخره میکردند امروز مانع تراشی میکنند
ای کلک پس عضو کمسیون امنیت ملی هستی و خطر داعش رو داری احساس میکنی هرچی داعش نزدیکتر میشه منافع خودتان را در خطر میبینید و الا بعیده اینطور حرف زدنها در مجلس همانطور که دوره های قبلی مجلس هم نمایندگانشان به اندازه یک گربه هم شهامت میو میو نداشتند.
عزیزان سرکار نروید این اقا دوره اش رو به اتمامه رای میخواد همین اقا به هر مصوبه ای که به نفع ما بخواهد تصویب شود رای نمیدهد حرف زدن وشعار دادن برای ایشان هزینه ای ندارد وگرنه نمیگفت
جناب آصفری کانون وکلای اراک جلوی چشمتون ماده59 قانون جامع را زیرپا له کرده میدونید که خط فکری این هیات مدیره چی هست اجرای قانون را از اینجا شروع بفرمایید اگه میشه؟


...

علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حاشیه مراسم واگذاری

2040 واحد مسکونی به مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی

http://www.shahrekhabar.com/analysis/1422602040717682

رزمندگان جانبازان دفاع مقدس بالاخص 5 % ؛ صبر کنند هر وقت زاینده رود پر آب

شد . ؟!


خدایا این ظلم بی پایان و معیشت ندادن به رزمندگان جانبازان دفاع

مقدس : تا کی ؟!

خدایا ؟!

ظلم ظالم،

جور صیاد ...

آشیانم ؛

داده بر باد ؟!

خدااااااااااااااااا
با سلام اقای نمایند ارک شما کفتی 20 یا 30 درصد محقق شده 10 در صد لطف کنید توزیع دهید منی ایثارکر اقای محمد معرف این نمایند ارک توزیع بدهید ایثارکران نظر کذاشتن همن 20 یل 30 درصد تو را قران ازاده جانباز از تبریز
من رای نمیدهم .افتاد
دوستان ببینید باما چکار کردن که بایک شایعه قند تودل رزمنده گان را جطور اب میکنند اینها دیگر مارا شناخته اندمیدانند که دیگر هیچ بخاری نداریم وهمیشه به ما وعده سرخرمن میدهند ووقتی که خرشان از پل گذشت باقلی کیلویی چند !!!!!

...

باقلی کیلویی 5 هزار تومن

با سلام محمد حسن عسگری واقعا متشکرم واقعا قلبمو شاد کردی خیلی دوستتون دارم بنده جانباز 25% در سال 1369 استخدام بنیاد جانبازان ودر سال 1380 حالت اشتغال شدم تمام همکاران جانباز همشرایط در سال 1385 موفق شدن حقوق جانبازی را بگیرد بنده با توجه همشرایط بودنم نتونستم تا حالا حق و حقوقمو بگیرم با تشکر
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi