شناسه خبر : 31256
دوشنبه 06 بهمن 1393 , 14:10
اشتراک گذاری در :
عکس روز

روز ملی راهیان نور

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به ثبت روز ملی راهیان نور در تقویم گفت: روز 20 اسفند ماه به مناسبت نخستین حضور مقام معظم رهبری در راهیان نور به «روز ملی راهیان نور» نامگذاری شده است.

 

به گزارش سرویس «فرهنگ‌حماسه» ایسنا، سرلشکر سید حسن فیروزآبادی، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در حاشیه بازدید از مجتمع فرهنگی تربیتی ولایت قم بیان کرد: راهیان نور رفتن به سمت نور است. رفتن به سمت خدا، جهاد و کربلاهای ایران است. به راستی که کربلاهای ایران بوی کربلای حسینی می دهد و نشاط این مکان مقدس را برای همه ما زنده خواهد کرد.

 

وی ادامه داد: کسانی که در مناطق عملیاتی دفاع مقدس حضور پیدا می‌کنند و سجده بر خاک این مناطق می‌زنند، می‌توانند آن نور را احساس و قلب‌شان را از آن فضا بهره‌مند سازند. این حس و شور و حال توصیف شدنی نیست و باید راهیان نور را حس کرد.

 

سرلشکر فیروزآبادی با بیان اینکه راهیان نور یکی از مهمترین اقدامات فرهنگی کشور در خصوص مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن است، افزود: جوان ها ادامه‌دهنده راه بزرگان خود هستند و بایستی جان، روح و احساسات‌شان را در جبهه‌های ایران معطر کنند. ولایتی که در جبهه‌ها حس کردید، ولایتی است که رزمندگان ما آن را با خون‌شان امضا کردند و به سمت مولایشان امام‌حسین (ع) رفتند و همین امر، درس مهمی برای جوانان امروز است تا از آن بهره بگیرند. همچنین روز 20 اسفند ماه به مناسبت نخستین حضور مقام معظم رهبری در راهیان نور به «روز ملی راهیان نور» نامگذاری شده است.

 

 

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: جوان باید بداند راه سعادتش از درون این واژه‌های دفاع مقدس عبور می‌کند و همین واژه‌ها معنی فرهنگ انقلاب اسلامی می‌دهد. مقام معظم رهبری نیز فرموده‌اند که "عشق به خمینی (ره)، عشق به همه خوبیهاست" و این خوبی‌ها را می‌توان در مناطق عملیاتی دفاع مقدس پیدا کرد.

 

وی در پایان افزود: راهیان نور یک دانشگاه کامل و جامع و فرصتی است برای آموزش معارف عملی با نشأت گرفتن از رشادت ها و مجاهدت های شهدا و جانبازان والا مقام.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi