شناسه خبر : 31303
سه شنبه 07 بهمن 1393 , 11:57
اشتراک گذاری در :
عکس روز

شایستگی ثابت شده ایثارگران

محسن ناطق- بسیار تلاش می کنیم تفاوت بین عشق به نظام و خدمت به مردم در گفتار و کردار و پندار نیک ایثارگران محترم و متعهد با بسیاری از افراد که در زندگی مادی و نیازهای بی پایان دنیوی غرق هستند کمرنگ تر جلوه کند. عشق به نظام اسلامی و خدمت بی منت به مردم با پایبندی به قوانین و شرع مقدس در اولویت نیت پاک مجاهدین فی سبیل الله بوده و خواهد بود لیکن هنگامی که اینگونه شور و شوق ایثارگران در کنار سردی برخی افراد مادی قرار گیرد تفاوت فاحش خواه و ناخواه آشکار می شود.

 تفاوت آنقدر آشکار است که باعث بدبینی و گاهی برخورد افراد مادی گردیده و زندگی تلخ ایثارگران را تلخ تر می کند. شور و شوق ایثارگران ذاتی و از اعماق قلب می جوشد و به تحرکی همیشگی و شبانه روزی منجر می گردد. بنابراین هریک از ایثارگران با همتی مضاعف و برخاسته از عشق الهی و ایمان ربانی بسیار بیشتر از سایرین در انجام وظایف و تعهدات کوشا می باشند و بدین لحاظ بسیار لایق تر از سایرین جهت استخدام و خدمت به نظام و مردم هستند.

اینستاگرام
عنوان ایثارگری رو ببری نانوایی برادر من یک قرص نان هم نمیدهند که خودرا سیر نگه داریم.
سلام علیکم. "ایثارگری" نه نام است و نه برای نان ، ایثارگری دراعمال و رفتار و گفتار پدیداراست. روحیه ایثارگری یعنی دربرابر حق خاضع باشد و درمقابل ظلم و ستم بخروشد .حق طلبی و ظلم ستیزی برای منافع شخصی و گروهی نیست بلکه حق را در "اسلام" و دستورات قرآن و ائمه اطهارعلیهم السلام می بیند و دربرابرظالمان و ستمگرانی که درصددخاموش کردن و تضعیف و براندازی نظام اسلامی هستند سینه سپرمی کند. ایثارگری یعنی خودمان را برای ظهورحضرت حجه بن الحسن(عج ا...فرجه) آماده نماییم وانقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) و استمرارآن به زعامت مقام عظمای ولایت(حفظه ا...) را بعنوان زمینه تدریجی و آمادگی برای ظهورحضرت قائل هستیم. اطاعت ازفرامین و منویات ولایت فقیه که درحال حاضر وجودنازنین مقام معظم رهبری هستند بعنوان پیش درآمد تبعیت مطلق از امام زمان(عج ا...فرجه) می باشد و "ایثارگران" نیروهایی هستند که جان برکف نهاده و دراین راه خودشان را اثبات نموده و " متی ترانا و نراک" را با دل وجان می گویند. درست است که مجلس و دولت قوانین و مصوباتی برای خدمت رسانی به ایثارگران وضع نموده و به اندازه توان و بعضا باورشان بخشهایی ازآن را اجرانموده و بخشهایی هم اجرانشده است اما نمی توانیم این کاستیهای مادی و دنیوی را با مقوله"ایثاروشهادت" بسنجیم . درانقلاب اسلامی و دفاع مقدس اکثریت قریب به اتفاق رزمندگان اسلام ازاقشار مستضعف و متوسط جامعه بودند که براثرمجروحیت و اسارت اززندگی عادی عقب افتادند و عده ای ازاین ایثارگران بابیماریهای مختلف و گاه ناشناخته دست وپنجه نرم می کنند و می بایست به انان بصورت خاص خدمت رسانی می شد و خصوصا برای درمان جانبازان نهایت سعی و تلاس بعمل می آمد اما کم توجهی ها و ضعف اراده درخدمت رسانی مطلوب که عمدتا به بهانه های واهی کمبود ها و کاستیهای بودجه ای صورت گرفت و انتقادهایی که ایثارگران داشتند و دارند این شائبه را بوجودآورد که خدای نکرده مسئولان مربوطه براثر روزمره گی و دعواهای سیاسی دچارفراموشی شدند و پاسداری از فرهنگ ناب ایثاروجهادوشهادت را از اولویت خارج نموده و در مراتب نازل قرارداده اند.خداوندا ، به مسئولین کشور دقت درتشخیص اولویتها و همت والا و لیاقت خدمتگزاری به اسلام و انقلاب عطافرما. خانواده معظم شهدا و ایثارگران را درپناه خودت حفظ بفرما. آمین یا رب العالمین.
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi