شناسه خبر : 31313
سه شنبه 07 بهمن 1393 , 13:29
اشتراک گذاری در :
عکس روز

شناسایی شهید گمنام

نماینده کمیته جستجوی مفقودین استان مرکزی با اشاره به اینکه شهید گمنام دفن شده در دانشگاه آزاد اراک شناسایی شده و اهل استان مرکزی نیست، گفت: تصمیم‌گیری در رابطه با نگه‌داری این شهید به عهده والدین او است.

علی جلالی فراهانی در گفت‌وگو با ایسنا، به دنبال پخش خبر شناسایی هویت یک شهید گمنام دفن شده در دانشگاه آزاد اراک ضمن تأیید این خبر، در خصوص شناسایی هویت این شهید که یکی از سه شهید گمنام دفن شده در این دانشگاه است گفت: طی جستجوهای کمیته جستجوی مفقودین، هویت این شهید گرانقدر از طریق نمونه DNA وی شناسایی و تأیید شده است.

وی با بیان اینکه این شهید بزرگوار اهل اصفهان است، افزود: اطلاع‌رسانی و تصمیمات بیشتر و برنامه‌ریزی در این خصوص بعد از جلسه‌ای در سپاه و با حضور مسئولین دانشگاه و خانواده وی ، صورت می‌گیرد.

وی درخصوص نحوه‌ تعیین هویت فردی که در خاک تدفین شده اظهار کرد: در گذشته قبل از دفن جسد نمونه‌ای از استخوان برای تعیین هویت از طریق DNA نگه‌داری می‌شد که دارای هزینه بود، اما با ورود امکانات جدید می‌توان DNA را با استفاده از تکه‌های نگهداری شده از جسد با DNA والدین مطابقت داد.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi