شناسه خبر : 31363
چهارشنبه 08 بهمن 1393 , 13:20
اشتراک گذاری در :
عکس روز

اجرای نمایش «در قاب ایثار و شهادت» در ورامین

به گزارش سرویس فرهنگی آفتاب ری، به نقل از ورامین ما؛ رسول حق‌شناس ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: نخستین جشنواره تئاتر شاهد به مناسبت ۲۲ اسفندماه سالگرد تأسیس نهاد بنیاد شهید و امور ایثارگران انقلاب اسلامی و روز بزرگداشت شهدا با حمایت معاونت فرهنگی اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان ورامین پایه‌ریزی شده است.

 

دبیر نخستین جشنواره تئاتر شاهد بیان داشت: این جشنواره با محوریت شهدا و ایثارگران هشت سال دفاع مقدس، مردان و زنان هشت سال دفاع مقدس، انقلاب اسلامی، صبر و بردباری خانواده‌های معظم ایثارگران، شهدای هسته‌ای، مبارزه با صهیونیسم جهانی، کودکان و نوجوانان و دفاع مقدس مهم‌ترین رویکرد این جشنواره خواهد بود.

وی افزود: جلال امینی روان‌شناس و مستندساز حوزه جنگ و فعال هنری، مهسا دادبود سردبیر مجله شفاهی تئا‌تر مازندران و از فعالان تئا‌تر کاربردی، مسعود محرابی رئیس سابق کانون نمایش‌های خیابانی خانه تئا‌تر و از فعالان تئا‌تر خیابانی بازیگر و کارگردان به عنوان بازبین و بازخوان آثار ارسالی به نخستین جشنواره تئا‌تر شاهد برای معرفی برگزیدگان منصوب شدند.

حق‌شناس اظهار داشت: افتتاحیه جشنواره روز دوشنبه ۱۸ اسفند از ساعت ۱۷ و اختتامیه جشنواره روز جمعه ۲۲ اسفند همزمان با سالگرد تاسیس بنیاد و امور ایثارگران شهرستان ورامین و از ساعت ۱۸ برگزار می‌شود.

دبیر نخستین جشنواره تئاتر شاهد به اهداف این جشنواره اشاره کرد و گفت: این جشنواره که با رویکرد خاص برگزار می‌شود جهت شناسایی نمایش‌نامه‌های بومی، ارائه جدیدی از شیوه‌های نمایشی در حوزه دفاع مقدس، ایجاد استقلال هنری برای هنرمندان حوزه هنرهای نمایشی و بالا بردن سواد علمی هنرمندان پایه‌ریزی شده است.

وی به جایزه ویژه جشنواره  تئاتر شاهد اشاره کرد و بیان داشت: جایزه ویژه‌ای که برای این جشنواره در نظر گرفته شده است به عنوان شهدای امر به معروف است و جزو جوایزی است که در نظر داریم هر ساله در این جشنواره اهدا شود.

عباس برکان رئیس بنیاد شهید و امورایثار گران شهرستان ورامین نیز در ادامه گفت: شهداء در قهقهه مستانه‌شان آیه «و عند ربهم یرزقون» را زمزمه کرده‌اند.

وی ادامه داد: امیدوارم تمامی هنرمندان در بسط و اشاعه تفکر ایثار و شهادت موفق بوده و در سایه توجهات شهداء و در پناه دعای خانواده معظم شهداء سربلند باشند.

برکان همچنین از احمد ملکی معاونت فرهنگی و پژوهشی بنیاد شهید و امورایثارگران شهرستان ورامین به خاطر توجه به مقوله هنر در راستای اشاعه تفکر ایثار و شهادت در غالب هنر نیز تشکر کرد و از خداوند متعال برای دوستان سلامتی و توفیق خدمت را خواستار شد.

علاقه‌مندان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به آدرس اینترنتی haghshenas2014.blogfa.com مراجعه کنند.

 

 

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi