شناسه خبر : 31373
چهارشنبه 08 بهمن 1393 , 15:22
اشتراک گذاری در :
عکس روز

کمین تلافی جویانه حزب الله درفلسطین اشغالی

اولین واکنش حزب‌الله به تجاوز قنیطره ؛ حداقل 15 کشته در کمین حزب‌الله برای ارتش رژیم‌صهیونیستی/ فرودگاه‌های حیفا و «راش‌پینا» بسته شد/ حزب‌الله عملیات را بر عهده گرفت

کمین نیروهای حزب‌الله برای نظامیان اسرائیلی در مزارع اشغالی شبعا در شمال فلسطین اشغالی، حداقل 15 کشته بر جای گذاشت.

خبرگزاری فارس: حداقل 15 کشته در کمین حزب‌الله برای ارتش رژیم‌صهیونیستی/ فرودگاه‌های حیفا و «راش‌پینا» بسته شد/ حزب‌الله عملیات را بر عهده گرفت
 

به گزارش خبرگزاری فارس، ظهر امروز چهارشنبه رسانه‌های خبری از جمله تلویزیون المنار وابسته به حزب الله لبنان، از حمله حزب‌الله به کاروانی از ارتش رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی خبر دادند.

المنار گزارش کرد که در این حمله حداقل 9 خودرو نظامی و زرهی ارتش رژیم صهیونیستی هدف قرار گرفت و چندین نفر کشته و زخمی شدند.

شبکه خبری المیادین با پوشش این خبر اعلام کرد که حداقل 15 نظامی صهیونیست کشته شده‌اند و 9 نفر مجروح شده‌اند که حال 5 نفر از آنان وخیم گزارش شده است.

پایگاه خبری «والا» اسرائیل نیز در دقایق اولیه این رویداد گزارش داد، یک بمب دست‌ساز در خودروهای متعلق به ارتش رژیم صهیونیستی منفجر شده است.

تلویزیون اسرائیل نیز گزارش داد، چند خمپاره از خاک لبنان به اراضی اشغالی شلیک شده است. تلویزیون المیادین نیز از آتش‌ گرفتن یک خودروی زرهی «هامر» بر اثر اصابت یک موشک ضد زره به آن خبر داد.

فرودگاه‌ها و مسیرهای اصلی در شمال بسته شد

در پی این اتفاق، ارتش رژیم صهیونیستی منطقه شمال اسرائیل را منطقه بسته نظامی اعلام کرد. همچنین مسیرهای اصلی از کریات شمونه به شمال و غرب فلسطین اشغالی نیز بسته اعلام شد.

از طرف دیگر، رسانه‌های اسرائیلی از بسته شدن دو فرودگاه شهر حیفا و راش‌بینا، خبر دادند.

جلسه فوق‌العاده ستاد مشترک ارتش

شبکه خبری «ال.بی.سی» لبنان گزارش کرد که «بنی گانتز» رئیس ستاد مشترک ارتش اسرائیل یک جلسه فوق‌العاده برای بررسی این حادثه تشکیل می‌دهد.

بیانیه شماره یک حزب‌الله/ بر عهده گرفتن مسئولیت عملیات

حزب‌الله با انتشار بیانیه شماره یک، مسئولیت حادثه را بر عهده گرفت و گفت که گروه شهدای القنیطره، وابسته به حزب‌الله، کاروانی نظامی از اشغالگران را در مزارع اشغالی شبعاء هدف قرار داد.

حزب الله در این بیانیه کوتاه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: یک کاوران اسرائیلی متشکل از شماری از خودروهای زرهی با چندین سرنشین از افسران و سربازان صهیونیست، با سلاح موشکی مناسب هدف قرار گرفته شد که به نابودی شماری از خودروها و در پی داشتن تلفاتی در صفوف دشمن منجر شد.

جزئیات آغاز حادثه

تلویزیون العربیه نیز در خبری مدعی تلاش حزب‌الله برای به اسارت گرفتن نظامیان صهیونیستی شد. همچنین کانال 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد احتمال دارد یک نظامی صهیونیستی نیز مفقود شده باشد، اما وزارت جنگ رژیم صهیونیستی این موضوع را تکذیب کرد.

به دنبال این اتفاق، المنار به نقل از رسانه های اسرائیلی از اعزام تعداد زیادی از نظامیان صهیونیستی به مزارع شبعا خبر داد.

پایگاه خبری «لبنان دیبایت» نیز گزارش داد، ارتش رژیم صهیونیستی اصابت موشک ضدزرهی به یکی از خودروهای ارتش صهیونیستی در روستای «الغجر» در منطقه جبل دوف در شمال سرزمین‌های اشغالی را تایید کرده است.

تلویزیون المیادین در خبر دیگری اعلام کرد که توپخانه رژیم صهیونیستی اطراف شهرک «کفرشوبا» واقع در جنوب لبنان را هدف حملات خمپار‌ه‌ای قرار داد. همچنین یک منبع امنیتی رژیم صهیونیستی، از هدف قرار دادن خاک جنوب لبنان با 13 خمپاره سخن گفت. در پی حمله توپخانه‌ای دشمن صهیونیستی به جنوب لبنان، چند یگان ارتش این کشور در منطقه «المیسات» در نزدیکی منطقه «الغجر» به مسافت اندکی از مرزهای فلسطین اشغالی مستقر شده و عملیات پاکسازی و بازرسی خود را آغاز کردند.

به دنبال این حمله خمپاره‌ای به ساکنان نزدیک مرز لبنان توصیه شده به خاطر بحرانی شدن اوضاع، در خانه‌های خود بمانند.

مدارس جنوب لبنان بسته شد

شبکه خبری العربیه مدعی شد که در پی حادثه امروز، مدارس مناطق جنوب لبنان بسته شد.

یکشنبه هفته گذشته، رژیم صهیونیستی در حمله موشکی یک کاروان متعلق به حزب‌الله لبنان را هدف قرار داد که باعث شهادت 6 رزمنده این حزب و یک فرمانده ایرانی شد. بعد از آن بود که حزب‌الله اعلام کرد به این اقدام صهیونیست‌ها پاسخ خواهد داد.

 

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi