شناسه خبر : 31396
شنبه 11 بهمن 1393 , 10:00
اشتراک گذاری در :
عکس روز

یادواره شهید حسین املاکی

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان با بیان اینکه فرهنگ ایثار و شهادت یک فرهنگ حیاتی است افزود: اگر این فرهنگ غنی به درستی انعکاس داده شود می تواند امنیت جامعه را تامین کند.

به گزارش ایسنا، ابراهیم طاهرنژاد در جلسه هماهنگی ستاد برگزاری یادواره شهید حسین املاکی که در ستاد کنگره شهدای استان گیلان برگزار شد، با گرامیداشت فرارسیدن ایام الله دهه مبارک فجر گفت: با بزرگداشت ایام الله دهه فجر، در اجر و پاداش شهدایی که خون خود را در راه پیروزی نظام مقدس جمهوری اسلامی فداکردند، سهیم می شویم.

وی با بیان اینکه فرهنگ ایثار و شهادت یک فرهنگ حیاتی است اظهار کرد: اگر این فرهنگ غنی به درستی انعکاس داده شود می تواند امنیت جامعه را تامین کند.

طاهرنژاد افزود: در صورتی که فرهنگ ایثار و شهادت در اجرا و انواعش به درستی مهندسی و باز تعریف شود، می تواند نیازهای جوانان، نوجوانان و تمام کسانی که دوران دفاع مقدس و سالهای پیروزی انقلاب اسلامی ایران را درک نکرده اند برطرف کند.

وی بر آمادگی بنیاد شهید و امورایثارگران استان گیلان در برگزاری باشکوه مراسم شهید همیشه قهرمان حسین املاکی تاکید کرد و گفت: سردار شهید املاکی یکی از نمادهای افتخار گیلانیان است و باید همگان تلاش کنیم، ابعاد مهم ایثار این شهید والامقام و تمامی شهدای این مرز و بوم را به زیباترین و فاخرترین اشکال ممکن به مردم نشان دهیم.

سردار عبدالله پور جانشین فرماندهی سپاه قدس گیلان نیز در ادامه این جلسه گفت: برنامه‌های گرامیداشت شهید املاکی با سخنرانی یکی از شخصیت‌های برجسته کشوری برگزار و مداحی، گلباران مزار مطهر این شهید والامقام، برگزاری صبحگاه مشترک، برگزاری همایش واکاوی عملیات‌های دفاع مقدس، برپایی نمایشگاه عکس از این شهید والامقام، ختم قرآن و انشاء نویسی در مدارس و برنامه‌های ورزشی از دیگر برنامه‌ها خواهد بود.

مراسم سالگرد سردار شهید املاکی نهم فروردین سال 1394 در مصلی نماز جمعه شهرستان لنگرود برگزار خواهد شد.

حسین املاکی، این دلاور شجاع اسلام در 9 فروردین سال 67 در عملیات والفجر 10 در منطقه عمومی سید صادق، شانه دری بر روی ارتفاعات (بانی بنوک) به همراه یاران و همرزمان شهید محمد اصغریخواه فرمانده گردان کمیل و شهید دکتر محمد حبیبی‌پور و شهید سید عباس موسوی و دیگر عزیزان و دلاوران شجاع اسلام در اثر حمله ناجوانمردانه(بمباران شیمیایی) دشمنان بعثی به آرزوی دیرینه‌ای که کسب مقام شهادت در راه حضرت دوست بود نائل آمد و روح بلند و ملکوتی اش همنشین عرشیان گردید و پیکر مطهر این فرمانده شجاع اسلام در میان انبوه آتش و حملات شیمیایی دشمن بر روی ارتفاعات بانی بنوک ماوا گزید.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi