شناسه خبر : 31524
یکشنبه 19 بهمن 1393 , 09:43
اشتراک گذاری در :
عکس روز

سخنی درباره صندوق قرض الحسنه شاهد

صندوق قرض الحسنه شاهد در تاریخ 21 تیرماه 1372 و با اعتبار اولیه 750 میلیون تومان شروع به کار کرد و اکنون تعداد 32 شعبه در کل کشور دارد.

یا حسین -  به نوشته شهیدنیوز که یک پایگاه خبری وابسته به بنیاد شهیداست، صندوق قرض الحسنه شاهد در تاریخ 21 تیرماه 1372 و با اعتبار اولیه 750 میلیون تومان شروع به کار کرد و اکنون تعداد 32 شعبه در کل کشور دارد. بخش عمده اعتبار اولیه این صندوق از حقوق فرزندان شهدا (زمانی که حقوق بگیر بنیاد شهید بودند) و همسران شهدا تامین شد و پس از مدتی با ادغام این صندوق با صندوق ایثار جانبازان کار صندوق شکل جدیدی گرفت و به ارائه تسهیلات با نرخ 4 درصد به خانواده های شاهد و جانبازان اقدام کرد. این صندوق به شکل هیات مدیره و هیات امنا اداره می شود.

هیات امنای صندوق قرض الحسنه شاهد متشکل از پنج نفر از معاونین بنیاد شهید و امور ایثارگران و یک نفر به عنوان بازرس است که مستقیما توسط معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید انتخاب می شوند. ریاست هیات امناء هم برعهده قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران است. اما مشکل اینجاست که این صندوق علی رغم اینکه نام شاهد را یدک می کشد، هیچ تسهیلاتی برای فرزندان شهدا پرداخت نمی کند، به این بهانه که فرزندان شهدا حقوق بگیر بنیاد نیستند.

این در حالی است که اشخاصی نظیر فرزندان جانبازان متوفی و جانبازان زیر 25 درصد هریک تا سقف مشخص می توانند از این صندوق وام دریافت کنند. باتوجه به اینکه قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران به عنوان رئیس هیات امنای این صندوق، همزمان بر موسسه اندوخته شاهد نیز نظارت دارد، این امکان وجود دارد با هم افزایی بین این دو صندوق و موسسه با بنیاد شهید، ارتباط لازم بین این سه حوزه برقرار و امکان دریافت تسهیلات توسط فرزندان شاهد را محقق سازد، چرا که مدیرعامل موسسه اندوخته شاهد، خود عضو صندوق ذخیره شاهد است.

با برقراری این ارتباط می توان به راحتی پاسخ استدلال غیر منطقی صندوق قرض الحسنه شاهد مبنی بر اینکه "عدم دریافت حقوق فرزندان شاهد مانعی برای کسر اقساط می شود" را داد. زیرا سهامی که فرزندان شهدا در موسسه ذخیزه شاهد دارند، می تواند پشتوانه مناسبی برای پرداخت وام باشد. همچنین از محل فوق العاده ایثارگری فرزندان شهدا که در قانون جامع دیده شده و بنیاد شهید موظف به پرداخت آن است نیز می توان زمینه پرداخت تسهیلات به فرزندان شهدا را محقق کرد. با توجه به اینکه صندوق، بخشی از سرمایه خود را از محل حقوق فرزندان شهدا تامین کرده است، در صورت نارضایتی آنان پرداخت وام به غیر نیز چندان درست به نظر نمی رسد.

اینستاگرام
حرف حساب جواب ندارد . خیلی استدلال منطقی و عالی بود .
این گفته بالا که فرزندان جانبازان متوفی و جانبازان زیر25درصد از وام این صندوق استفاده میکنند نادرست است و از طرف دیگر منطقی نیست . جانبازی که حقوق نمیگیرد که وام بهش نمی دهند فقط به حقوق بگیر ها وام میدهند انهم درصد بالا به پایین .
از گفته های دیگر اطلاعی ندارم .انشااله درست و کامل باشد.
عبارت ”فرزندان جانبازان متوفی و جانبازان زیر25درصد از وام این صندوق استفاده میکنند” کلا از بیخ صحت ندارد و فرافکنی و سبب ایجاد تفرقه بین خانواده ایثارگران عزیز میشود. فاش نیوز عزیز بنده که فرزند جانباز 70 درصد هستم یک ریال نمیتونم از این صندوق وام بگیرم چه برسه به فرزندان جانبازان متوفی و جانبازان زیر25 درصد.
از مسئولین محترم و انقلابی فاش نیوز انتظار میرود به هر مطلب کذب و شایعه ای را بدون اطمینان از صحت و سقم ان منتشر نکنند و بجای اینگونه دفاع بد و غلط از حقوق فرزندان عزیز شهید مستندات محکمه پسندی ارائه نمایید که صندوق به وظایفش در قبال فرزندان بزرگوار شهدا عمل کند. نه اینکه موجب تفرقه و بدبینی در بین ما خانواده های ایثارگران باشید.
انشاء ا... انتشار خبر فوق از سحر بی اطلاعی بوده باشد.
باسلام وعرض تبریک ایام دهه فجر انقلاب اسلامی.
با توجه به نیاز فوریی که داشتم به صندوق مذکور بمنظور دریافت وام مراجعه کردم ، وبه افراد ی وام تعلق میگیرد که اولا نزد صندوق سپرده داشته وثانیا از بنیادحقوق دریافت کنند ونسبت به موجودی سپرده حساب؛ وام به متقاضی تعلق میگیرد.لذا به کسانی که موجودی در صندوق نداشته باشند وامی تعلق نمی گیرد حالا چه فرزند جانباز باشد ویا زیر 25%جانبازی .امید است مسئولین بیشتر اطلاعرسانی کنند .
باسلام :مبلغ سیصد هزارتومان در سال 86 به حساب صندق شاهد نزد بانک کشاورزی شعبه شهدا خرم آباد جهت دریافت وام پرداخت نموده ام وهنوز مبلغ فوق موجود میباشد به طور مکرر جهت دریافت وام به صندوق مراجعه نمود با پاسخی مبنی بر اینکه شما حقوقی از بنیاد در یافت نمی کنید به شما وام تعلق نمی گیرد هفته گذشته با مراجعه به صندوق ؛صندوق برای اولین بار به بند ه اعلام نمود بیا شماره حساب سیبا خود را بدهید تامبلغ فوق یعنی سیصد هزار تومان رابه حساب شما واریز نمائیم . حالا نمی دانم تکلیف چیست وباید چکار کنم.
آقای عبدی عزیز سایت فاش نیوز رسالتش خبررسانی است و تعهدی درقبال تهیه سند و مسندات ندارد مسلما عزیزانی مثل شما با گذاشتن پیام این زحمت را خواهد کشید با تشکر
برادر رحمانی ومسیولین محترم سایت فاش نیوز .هدف وسیله را توجیه نمیکند وحلال محمد ص الا یوم القیامه حلال است وحرامش هم همین طور .جناب عالی با توجه به وضعیت جسمی انصافا که چه دردهایی می کشی وسایر جانبازان خدا اجر وصبردهد ولی برخی از اخبار که می زنید فط جنبه تفرقه افکنی بین ایثارگران است این مطالب علی رغم نظر شما مردم وایثارگران را از این دولت یا دولت قبل متنفر نمی کند بدبینی به حکومت ورهبری ودولت وایثارگران را بدنبالدارد وبزرگتر اینکه اگر دروغ هم باشد اینکه محاره با خدا ودشمنی با خدا.بنده دایم سایت شما را می بینم واستفاده می کنم.
باسلام ودرود به یکایک رزمندگان چه انهایی که با مجروهیت برگشتند وچه انهایی که فقط صداهای انفجار وصحنه های دلخراش رادر ذهن دارن برادران ودوستان گرامی خاک پای شمایم .چرا که عضوی از بدنتان را در راه خاک وناموس وشرافت دادیم اما اجازه ی دست درازی به هیچ کس ندادیم دست علی مرتضی همراهتان باد.......
جناب ریاست محترم بنده جانباز هستم ونیز از اول پاییز شروع به ساخت و سازتعمیر منزل نمودم امامتاسفانه از نظر مادی کم اوردم چندبار برای گرفتن وام به بنیادرفتم اما موفق نشدم بار اخر در تاریخ 26/9/94به حضور رییس بنیاد رفتهومشکلم را باوی در میان گذاشتم ایشان مرا برای گرفتن وام به صندوق معرفی کردن اما تا کنون موفق به دریافت وام نشدم ایا اگر کسی که درخانه سازی گیر کرده خانوادهاش در مستاجری هستن کل بدهیم به صندوق هم کمتراز سه ملیون وپس اندازم بالای چهار ملیون میباشد ایا همکنون که نیاز دارم باید در نوبت باشم پس چگونه است که مسئولین درهمین صفحه گفتن ما به افراد واجد شرایت زنگ میزنیم....
دراخر برای تمام مسئولین ارزوی موفقیت دارم امیدوارم ترتیب اثرداده شود
والسلام
ایا این صندوق در سبزوار شعبهای دار
باسلام من فرزند شهید معلول هستم دارای حقوق نیزهستم اما از صندوق شاهد نمیتوانم استفاده کنم پنج سال پیش برای گرفتن وام رفتم که مسول اوگفت که قانون قانون دادن وام عوض شده پس انداز رو باید بگیری نزدیک چهار میلیون را ازپس انداز که درصندوق مانده بود رابه من دادن وگفتن الان تو 500هزار پس انداز باقی مانده اگه زمانی قانون عوض شد میتونی باهمین مقدار هم وام بگیری الان باید چکا کنم تا ام صندوق به من بدهن
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi