شناسه خبر : 31553
سه شنبه 14 بهمن 1393 , 14:46
اشتراک گذاری در :
عکس روز

گنجینه دفاع مقدس از منابع قدرت نرم کشور است

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه سمنان ، امیر سرتیپ مجید زارع در یادواره شهدای نیروهای مسلح شهرستان مهدیشهر که در شهر درجزین و در ادامه اجلاسیه 198 شهید شهرستان مهدیشهر برگزار شد، افزود: انقلاب ما الگو و نمونه‌ای برای بیداری کشورهای منطقه شد.

 

وی سه عنصر، رهبری و ولایت فقیه، در راستای دین حرکت کردن و مردمی بودن را وجه تمایز انقلاب ما با دیگر انقلاب‌ها دانست و افزود: یکی از مهمترین دستاوردهای انقلاب احیای ولایت فقیه بود که خود سنگ بنای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

 

فرمانده لشکر 58 تکاور ذوالفقار ارتش همچنین بزرگترین دستاورد انقلاب اسلامی ایران در جهان را شکستن هیمنه پوشالی استکبار جهانی به ویژه آمریکا عنوان کرد و اظهار کرد: امروزه بر همین اساس استکبار وارد جنگ نرم با ما شده است و با هدف قرار دادن خانواده و اجتماع و با ایجاد شبهه‌افکنی و فتنه‌انگیزی درصدد اهداف شوم خود است.

 

وی ماهواره و اینترنت را از جمله ابزار دشمن در جنگ نرم دانست و افزود: ملت ما هم در مقابل ابزارهای جنگ نرم دشمن سلاح و مهمات خوبی در این جنگ دارد که مهمترین آن زنده نگه داشتن یاد شهدا و برگزاری یادواره هاست.

 

سرتیپ زارع یادآور شد: شهدا به یادواره ها و مراسماتی که برای آنها برگزار می‌کنیم نیازی ندارند بلکه ما به شهدا نیاز داریم و بزرگترین هدیه‌ای که به برکت انقلاب نصیب ما شد فرهنگ ایثار و شهادت و مدیریت جهادی بود.

 

فرمانده لشکر 58 تکاور ذوالفقار ارتش،گنجینه دفاع مقدس را از منابع قدرت نرم کشور دانست و با تاکید بر اینکه برای مقابله با جنگ نرم باید از تمام ظرفیت‌های فرهنگی و توان داخلی کشور به خوبی استفاده کنیم،اضافه کرد: حضور در صحنه‌های ایام‌الله دهه فجر، 22 بهمن، روز قدس، 9 دی و مهمتر از همه وجود نعمت ولایت و رهبری منابع عظیم ما در برابر جنگ نرم هستند.

 

حجت‌الاسلام محمد رضا رحیمی‌زاده امام جمعه درجزین نیز در این آیین گفت: شهدا به عنوان الگوهای شایسته این مرز و بوم هستند که باید آنها را به رخ جهانیان می‌کشیم.

 

وی گفت: شهدا مایه سعادتمندی مردم هستند و جهانیان،امروز متوجه شده‌اند که پیشبرد امور مادی و معنوی جهان به دست انسانهایی شایسته و کارآمد محقق خواهد شد که شهدا نمونه بارز اینگونه انسانها هستند.

 

امام جمعه درجزین بر ضرورت ترویج و یادآوری فرهنگ ایثار و شهادت تاکید کرد و افزود: نباید اجازه دهیم که مردم در پیچ و خم های زندگی شهدا را فراموش کنند که اگر چنین شود دچار غفلت شده و همه ضربه‌ها از مسیر همین غفلت پیش خواهد آمد.

 

وی، حفظ کرامت‌های انسانی، بر مبنای دین حرکت کردن ، پیروی از ولایت و رهبری و زمینه‌سازی برای ظهور امام زمان(عج) را از پیام‌های شهدا به نسل امروزی دانست و الگوگیری از شهدا و خدمت رسانی بیشتر به مردم را از وظایف مسئولین ارزیابی کرد و افزود: مسئولین باید با خدمت‌رسانی بیشتر به مردم، آنها را در صحنه نگه دارند که اگر چنین شود قطعا خواهیم توانست نظاممان را حفظ کنیم.

 

بهره برداری از بوستان «شهدای گمنام» درجزین

 

همچنین شهردار درجزین از بهره برداری از بوستان ورودی شهردرجزین به نام بوستان «شهدای گمنام» در راستای برنامه‌های اجلاسیه 198 شهید شهرستان مهدیشهر خبر داد.

 

سید محمد خاتمی گفت: بوستان ورودی شهر درجزین با حضور امیر زارع فرمانده لشکر 58 تکاور ذوالفقار ارتش، فرماندار مهدیشهر، مسئولین شهرستانی و شهر درجزین به بهره برداری رسید.

 

وی با اشاره به تدفین دو لاله گمنام در این بوستان افزود: در این بوستان به مدت 6 ماه فعالیت های عمرانی شامل مرقد مطهر دو شهید، آبنما، دو تندیس از نماد دست شهید گمنام و پرنده ای که به آسمان عروج می کند با اعتبار بالغ بر 200 میلیون ریال انجام گرفت.

 

اجلاسیه 198 شهید شهرستان مهدیشهر از 10 بهمن ماه آغاز شده و تا 17 بهمن ادامه دارد.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi