شناسه خبر : 31573
چهارشنبه 15 بهمن 1393 , 09:41
اشتراک گذاری در :
عکس روز

«شهید علی انصاریان» به روایت «نیمه پنهان ماه»

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران، مجموعه «نیمه پنهان ماه» این هفته به گفتگو با همسر شهید علی انصاریان رودسری اختصاص دارد.

«و تو ای دخترم، کوله بارم را بر دوش گیر و فرزند شهادت باش؛ همرزمان تو در 17 شهریور ماه غوغا به پا کردند و با سمیه‌ ها همراه شدند، تو نیز همچون سمیه از حق پیروی کن و بدان که هیچ مکتبی غیر از اسلام یارای پیاده کردن عدالت اجتماعی را ندارد».

این بخشی از وصیت نامه شهید علی انصاریان رودسری است که در سال 1360 توسط منافقان و مخالفانش (طرفداران بنی صدر) ترور شد.

شهید انصاریان در سال 1323 در شهرستان رودسر به دنیا آمد و پس از طی کردن دوره کودکی برای ادامه تحصیل در مقطع دبیرستان به تهران رفت ولی در خرداد ماه سال 1342 از دبیرستان اخراج شد.

او سرانجام در رشته اقتصاد دانشگاه تهران پذیرفته شد ولی پس از یک سال انصراف داد و تحصیلات خود را در رشته ریاضی همان دانشگاه پی گرفت البته بازداشت او توسط ساواک در سال های تحصیل ادامه داشت و به همین دلیل از ادامه تحصیل در ایران باز ماند و به توصیه پدربزرگش به آمریکا رفت و دکتری ریاضی گرفت.

دبیری انتشارات انجمن اسلامی در آمریکا و ارتباط با روحانیون مبارز در زمینه انتشار کتاب از جمله فعالیت های او در زمان تحصیل به شمار می روند ولی به جرم تبلیغ در هنگام تحصیل، از تدریس در دانشگاه های آمریکا منع شد.

دوستی او با شهید چمران سبب شد رفت و آمدهایی به لبنان داشته باشد و پس از پیروزی انقلاب نیز مسئولیت هایی را بر عهده گرفت که از آن جمله می توان به معاونت استانداری خراسان، استانداری گیلان، ریاست دانشکده فنی گیلان و عضویت در هیئت علمی دانشگاه تهران اشاره کرد.

علی انصاریان در سال 1351 با حمیده دانش کاظمی ازدواج کرد؛ خانم دانش در در مورد همسرش می گوید: «علی همانند صاحب نامش بی ‌نشان و بی ‌ریا مرهم زخم های دل نیازمندان بود».

مجموعه «نیمه پنهان ماه» زندگی نامه شهدا، در گفتگو با همسران آنها و کاری است از امیر بنان در مقام تهیه کننده و یاسر انتظامی به عنوان کارگردان که این هفته ساعت 19 روز چهارشنبه 15 بهمن ماه و تکرار آن روز بعد ساعت 15 از شبکه افق پخش خواهد شد.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi