شناسه خبر : 31648
شنبه 18 بهمن 1393 , 12:18
اشتراک گذاری در :
عکس روز

غبارروبی و گلباران مزارشهدای ادیان توحیدی

به گزارش شهدای ایران،در این مراسم خواهر شهید «فریبرز موریم» با تشکر از توجه بنیاد شهید استان تهران و تبریک دهه مبارک فجر گفت: ایران کشور و سرزمین ماست و ما آماده ایم با هرگونه تعرض دشمن مقابله کنیم و یکدل و یکصدا دشمن را به ذلت بکشانیم.
 

غبارروبی و گلباران مزارشهدای ادیان توحیدی+عکس
 

در این مراسم خواهر شهید «فریبرز موریم» با تشکر از توجه بنیاد شهید استان تهران و تبریک دهه مبارک فجر گفت: ایران کشور و سرزمین ماست و ما آماده ایم با هرگونه تعرض دشمن مقابله کنیم و یکدل و یکصدا دشمن را به ذلت بکشانیم.
 

روز پنجشنبه ۱۶ بهمن همزمان با مراسم غبارروبی ، عطرافشانی و گلباران مزارشهدای سراسر کشور مزار ادیان توحیدی در گلزار شهدای زرتشتی گلباران شد.

در این مراسم نمایندگان مجلس، روحانیون ادیان توحیدی( زرتشتی، کلیمی و آشوری ) و خانواده های شهدای ادیان توحیدی  و مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان های استان تهران حضور داشتند.
 

غبارروبی و گلباران مزارشهدای ادیان توحیدی+عکس
 

در آغاز این مراسم خسروی رئیس انجمن زرتشتیان با گرامیداشت یاد شهدای ایران بیان کرد: شهدا جان خود را برای حفظ ارزش ها و محافظت تمامیت ارضی گذاشتند تا ما به راحتی در این سرزمین زندگی کنیم .
 

غبارروبی و گلباران مزارشهدای ادیان توحیدی+عکس
 

وی در ادامه افزود:اگر تحول فکری و عشق وجود نداشته باشد هیچ فردی جان خود را نثار نمی کند اما ما در بین جوانان خود این ایثار و تحول فکری را به عینه شاهد بودیم.
 

غبارروبی و گلباران مزارشهدای ادیان توحیدی+عکس
 

خسرویانی اظهار کرد:  فرهنگ ایثار و شهادت در دل این جوانان و شهدا موج می زد و ما فقط می توانیم از آنان یاد بکنیم و فداکاری آنان را ارج بنهیم اما هیچگاه نمیتوانیم کاری که آنها کردند عمیقا درک کنیم چرا که ایثار و از خود گذشتگی در آنان نهادینه شده بود.
 

غبارروبی و گلباران مزارشهدای ادیان توحیدی+عکس
 

در ادامه نادر نصیری مدیرکل بنیادشهید وامورایثارگران شهرستان های استان تهران با اشاره به این که انقلاب اسلامی مولود تفکر ناب امام (ره) می باشد گفت: امام خمینی رضوان الله با تفکر و تعمق در پی ایجاد انقلابی برآمد تا هم ظلم ریشه کن شود و هم جهان بیدار  شود و خود را اعتلا برساند.
 

غبارروبی و گلباران مزارشهدای ادیان توحیدی+عکس
 

نصیری ادامه داد: امیدوارم از شاخص های ارزشهای آرمان و امام شهدا باشیم و بر این باور باشیم که وجه مشترک دین اسلام و ادیان الهی اعتقاد به خداوند و وحدانیت است.


وی گفت: مقام معظم رهبری  تاکید و توجه خاصی به شهدای ادیان توحیدی دارد تاکید ایشان به رسیدگی ویژه به خانواده شهدای ادیان توحیدی است و امام  نیز با تاکید بر کارگزاران نظام که شهدای اقلیت را در نظر داشته باشند و تجلیل به عمل آورند نشان دادند این شهدا مانند شهدای مسلمان برای ما بسیار قابل احترام هستند.
 

غبارروبی و گلباران مزارشهدای ادیان توحیدی+عکس
 

 نادر نصیری مدیرکل بنیادشهید وامورایثارگران شهرستان های استان تهران اظهار داشت: حضور جوانان و شهادت زرتشتیان را مصداق اندیشه نیک گفتار نیک و کردار نیک تلقی کرده و در مقام سپاسگزاری از عزیزانی هستیم که بهترین عزیزنشان را برای پاسداری از انقلاب اسلامی ایران هدیه کردند.
 

غبارروبی و گلباران مزارشهدای ادیان توحیدی+عکس
 

اسفندیار اختیاری نماینده زرتشتیان ایران در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم طی سخنانی کوتاه عنوان کرد: افتخار ایرانیان این است که در تاریخ یکتاپرست و پرستنده خداوند یکتا و بی همتا بوده اند. ایرانیان بر اساس آموزه های الهی خود، ارزش های انسانی و انسانیت را نیز همواره در سرلوحه کاری خود قرار داده اند و در زمان دفاع مقدس تمام ایرانی ها از هر دینی با کمال افتخار شهدایی تقدیم انقلاب کردند تا جهان بداند که ایرانی همواره در صحنه است.
 

غبارروبی و گلباران مزارشهدای ادیان توحیدی+عکس
 

در ادامه خواهر شهید «فریبرز موریم» با تشکر از توجه بنیاد شهید استان تهران و تبریک دهه مبارک فجر گفت: ایران کشور و سرزمین ماست و ما آماده ایم با هرگونه تعرض دشمن مقابله کنیم و یکدل و یکصدا دشمن را به ذلت بکشانیم.
 

غبارروبی و گلباران مزارشهدای ادیان توحیدی+عکس
 

در این مراسم مزار جمشید گشتاسبی یکی از شهدای زرتشتی که در مهرماه سال ۶۳ در بحبوحه جنگ وارد خدمت سربازی و در سال ۶۴ در جزیره مجنون  مفقودالاثر شده بود گلباران شد.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi