شناسه خبر : 31688
یکشنبه 19 بهمن 1393 , 09:37
اشتراک گذاری در :
عکس روز

مرتضی خاکپور

حق مردم را بدهید!

مرتضی خاکپور- مغزِ دین این است : ... حق مردم را بدهید!

در روایت است که رسول گرامی اسلام(ص) فرمودند: « خداوند به من وحی کرد که ای برادرِ پیامبران و ای برادرِ انذار دهندگان! قومت را انذار کن و بیم ده که وارد خانه ای از خانه های من برای عبادت نشوند؛ در حالی که حق و مظلمه‌ای از بندگانم برعهده و گردن آنها است؛ چون اگر با برگردن داشتن حقی از بندگانم مشغول عبادت شوند، تا وقتی که مشغول نماز هستند، ایشان را لعنت می کنم؛ مگر آن که حق مردم را ادا کنند.(1) حضرت علی (ع): هنگام قیامت که زمان اجرای عدالت است وقتی که حق مظلوم را از ظالم می گیرند بسیار سخت‌تر از ظلمی است که در دنیا بر مظلوم رفته است.(2) رسول خدا(ص): میان بهشت و انسان هفت گردنه وجود دارد که آسان ترین آنها مرگ است. پرسیدند سخت ترین آن ها کدام است؟ فرمودند: لحظه ای است که انسان در پیشگاه خداوند بایستد و کسانی که به آنها ظلم شده، دامن ظالم را بگیرند.

 (3) امام علی(ع): خدای تعالی فرمود: به عزّت و جلالم سوگند ‌که از ظلم هیچ ظالمی نگذرم؛ گر‌چه در حدِ فشردن دستی باشد.(4) امام صادق(ع): در قیامت بنده ای که اعمال نیک بسیار دارد، در حالی که خوشحال است، وارد محشر می شود. ناگهان مردی می رسد و می گوید: خداوندا! این شخص در دنیا به من ظلم کرده است. پس، از کارهای نیک او گرفته می شود و به آن مظلوم داده می شود تا جایی که حسنه ای باقی نمی ماند و چون فرد دیگری می آید و حقش را طلب می کند، از گناهان او برداشته به بدهکار می‌دهند تا جایی که جهنم براو واجب می شود.(5) امام علی(ع): سوگند به خدا اگر تمام شب را بر روی خارهای سعدان (خار سه شعبه و گزنده) به سر ببرم و یا با غل و زنجیر به این سو و آن سو کشیده شوم، خوشتر دارم تا خدا و پیامبرش را در روز قیامت، در حالی ملاقات کنم که به بعضی از بندگان خدا ستم نموده و به ناحق چیزی از اموال عمومی را غصب کرده باشم.(6) رسول خدا(ص): کسی که در ادای حقِ صاحب حقی، امروز و فردا کند، در حالی که به پرداخت آن قدرت دارد، هر روز در پرونده‌اش معادل گناه یک داروغه دولت ظالم ثبت می‌شود.(7)

 امام صادق (ع): کسی که حق مؤمنی را حبس کند، خداوند وی را در قیامت پانصد سال سر پا نگاه می دارد، در حدی که از رگ هایش خون بریزد. سپس یک منادی از جانب حق ندا کند، این ستمگری است که حق مؤمن را حبس کرده. آن گاه به مدت چهل روز او را توبیخ کنند، سپس به آتش ببرند.(8) علامه مجلسی از شهید اول و ایشان از احمد بن ابی الجوزی نقل می کند که آرزو داشتم در عالم خواب ابو سلیمان دارانی را که از عبّاد و زهّاد بود، ببینم. پس از گذشت یکسال از فوتش او را در خواب دیدم و گفتم : خداوند با تو چه معامله‌ای کرد؟ گفت : ای احمد! وقتی در دنیا بودم از جایی می آمدم. بار شتری را دیدم. یک چوب کوچک به اندازه خلال از آن گرفتم. نمی دانم با آن چوب، دندانم را خلال کردم یا دور افکندم. اکنون یکسال است که مبتلا به سختی حساب آن هستم.(9) امام صادق(ع) خداوند به حضرت عیسی (ع) فرمود: به ستمگران بنی اسرائیل بگو تا وقتی که حق مردم مظلوم تحت ستم شما و بت ها، در خانه های شما است مرا نخوانید؛ زیرا با خود عهد کرده‌ام که دعای این افراد را علیه خودشان اجابت کنم و آن‌ها را لعن نمایم.(10)

 حق‌الناس اگر از سوی افراد عادی جامعه رعایت نشود، یک وجه دارد و این کار وقتی از سوی دستگاهها، نهادها و مجموعه‌های مرتبط با حکومت اسلامی انجام شود، وجه دیگری پیدا می‌کند. در مورد اخیر، اولین اثرِ رعایت نکردن حق‌الناس، بدبینی مردم است. ... و رزمندگان جانبازان مثلاً 5 % دفاع مقدس و جبهه و جنگ ؛هیچ حقوق نمی گیرند ؟! حق اینان را چه کسانی باید بدهند ؟!

اینستاگرام
...

درود به شرفت جانباز عزیز 70 % ؟!

جانبازان عزیز بالاخص 70 % باید از همه امکانات حقوق و معیشت و حق پرستاری و

حق از کار افتادگی و از حق دارو و درمان و از حق مسکن

برخوردار باشند ؟!

و همسر و فرزندان ایشان هم باید برخوردار باشند ؟!

و خانواده شهدا هم باید برخوردار باشند ؟!

و رزمندگان . جانبازان 5 % دفاع مقدس هم باید برخوردار باشند ؟!

و مخالفین نادان و ضد انسانیت و ضد حکومت هستند ؟!

و با این مخالفت ها قصد مخالف سازی برای جمهوری اسلامی دارند ؟!

سلام به شهدای دفاع مقدس

سلام به جانبازان دفاع مقدس

سلام به رزمندگان دفاع مقدس

سلام به شما جانباز 70 % عزیز که انسانی به تمام معنا هستی ؟!

خدایا به همه معرفت نصیب بگردان .

آمین
نزدیک بر نودکارگر قرار دادی کارخانه «فرآورده‌های تزریقی و دارویی ایران» واقع در شهرستان ری طی دو ماه گذشته پس از اتمام قرارداد کارشان در آستانه سال نو بیکار شدند. آقای مهندس فرهادی مدیر عامل و عضو هیئت مدیره شرکت فرآورده های تزریقی و دارویی ایران هم پس از اخراج کارگران در تاریخ ۹۳/۸/۲۸ در همایش ملی کارآفرینی و تولید ملی به عنوان کارآفرین برتر کشور انتخاب و معرفی گردیدنند.

...

ایثارگران شامل رزمندگان و جانبازان زیر 25 % نمی شود ؟!

رجوع شود به : متن کامل قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران

ضرر نمی شد از رزمندگان دفاع مقدس هم نام ببرند ؟!

و حقوق و معیشت می دادند ؟!

و از اسلام و ایران و ولایت فقیه و حکومت جمهوری اسلامی حمایت و قدردانی

می کردند ؟!
از قانونگذاران و مجلسی که نمایندگانش بر سر کسی میکوبند که حرفی و نطقی ولو ناحق!! میزند و شعار سر میدهند چه انتظاری میتوان داشت؟
آنان که مطامع این دنیا را با سر دادن شعار!!! و پشت مردم و مقدسات سنگر میگیرند ....میخواهید از ایثارگران حمایت کنند؟
آنانی که از معاون یک رئیس جمهور پول گرفته اند حالشان معلوم است.
بگذار در دنیا خوش باشند که ما نیز خدایی داریم
و این میز ها که غصب کرده اند را عاقبت به صاحبان دلسوز واگذار خواهند نمود.
با سلام
ثبت نام کنکور سراسری اغاز شده و جالب اعمال قانون جدید سهمیه ایثارگران ما را شگفت زده نموده .در سهمیه داوطلبین فرزندان و جانبازان 25 درصد با فرزندان و جانبازان بالاتر از 70 درصد یکسان میباشد. البته همه ی جانبازان با هر درصدی عزیز و محترم هستند اما حقیقتا وضعیت یک جانیاز 25 درصد با 70 درصد نحاعیهمسان است.این قانون واقعا شگفت انگیز است که تا دیروز جانبازان قطع نحاعی را شهیدان زنده می خواندند حالا ..................کجاست ان بصیرت؟
با سلام . معلومه که یکی نیستند .اخه یکی بیشتر جنگیده و ان یکی کمتر......
خدا نبخشد کسانیکه برای ارزش جانبازان درصد گذاشتند........
...

اگر رزمندگان نبودند

و اگر جمهوری اسلامی بر قرار نمی شد

بسیاری از این میز نشین ها : باید می رفتند غاز چرانی ؟!

غاز چران ها ؟!

سواد و علمشان کجا بود

غافلگرانه صاحب منصب شدند ؟!

و جان و مال دیگران را تصمیم می گیرند ؟!

خدا نیامرزد کسانی را که :

رزمندگان جانبازان بالاخص 5 % را حذف کردند ؟!

خدایا ما را بیامرز .

آمین
کارخانه پارس سرام با سابقه طولانی به عنوان هویت اقتصادی شهرستان قرچک محسوب شده و در طول سال های اخیر سهم مهمی را در در اشتغالزایی ایفا کرده است و مردم امیدوار بودند که هر روز بر تعداد کارگران این کارخانه افزوده شود.

در حالی که هنوز مردم ورامین در شوک بیکاری 400 کارگر کارخانه قند قرار دارند، خبرها از اخراج و بیکاری 112 کارگر کارخانه پارس سرام حکایت دارد و مسئولان این کارخانه حاضر به پاسخگویی هم نیستندکارگران کارخانه پارس سرام در جمع خبرنگاران اظهار داشتند که این کارخانه بیش از 450 کارگر داشت که کارفرما به دلیل رکود بازار محصولات اعلام کرد که 112 کارگر با پایان اتمام قرارداد موقت کارشان اخراج هستند.

حتی خبرهای دریافتی خبرنگار مهر حکایت از این موضوع دارد که 60 کارگر دیگر نیز با اتمام قراردادشان تا پایان سال به دلیل عدم نیاز اخراج خواهند شد که در صورت صحت ماجرا این امر فاجعه ای بزرگ برای کارگران این بخش است.

در حالی که مقام معظم رهبری در سال جاری بارها بر روی اقتصاد مقاومتی و ضرورت توجه به تولید تأکید فرمودند اخراج کارگران دو کارخانه بزرگ ورامین و قرچک در طول یکماه گذشته چه معنا و مفهومی دارد.
...

معاون بنیاد شهید: میزان ارائه خدمات به جانبازان در حال تفکیک از مقدار درصد

جانبازی‌شان است .

دکتر عبدالرضا عباسپور، معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران .


1- البته در ابتدا باید بگویم تنها مرجعی که طبق قانون مسئول تعیین درصد ایثارگران و

جانبازان سراسر کشور است، کمیسیون پزشکی بنیاد شهید و امور ایثارگران است.

2- دقیقا همینطور است در گذشت کدها را به جانبازن متقاضی نمی دادیم الان برای باقی نگذاشتن هیچ ابهامی برای جانبازان عزیز، کدهای تعیین درصدشان را پس از کمیسیون به آنها اعلام می کنند یعنی بهشان گفته میشود بر اسا کدوم کد چه درصدی به آنها تعلق گرفته است و جمع کد ها تعیین درصد را تشکیل می دهد پس با این اوصاف سلیقه دیگر هیچ جایگاهی در تعیین درصد ها ندارد ؟!

# ( البته اینطور نیست و به جانباز نمی گویند و تعیین درصد کیلویی است ؟! )

3- این قانون اصلا مربوط به چند سال اخیر نیست و به سالیان گذشته مربوط می شود و دراین خصوص است که در خصوص تعیین درصد جانبازان به هیچ عنوان به عقب برگشت نمی کنیم و هر کسی هر درصدی گرفته به هیچ وجه درصدش کم نمی شود و همیشه ما رای مان به نفع جانبازان عزیز صادر میکنیم پس ما کاهش درصد در کمیسیون پزشکی به هیچ عنوان نداریم و قانون ابقا لحاظ میشود.

# ( البته اینطور نیست و هستند جانبازان عزیزی که درصدشان کم شده است ؟!)

4- به جرات می توان گفت، کاملترین آیین نامه تعیین درصد نه تنها در خاورمیانه بلکه دنیا را در کشور تنظیم کرده ایم ؟!

# ( البته اینطور نیست و ظالمانه ترین و بدترین آیین نامه تعیین درصد دنیا را داریم ؟!)

5- نیاز به تعامل بنیاد شهید و امور ایثارگران و مجلس شورای اسلامی دارد تا چنین

خدماتی از بحث تعیین درصد جدا شود ؟!

# ( البته چندین سال است که حذف درصد گفته می شود ولی مسکوت می ماند ؟!)

خدایا

خدایااااااااااااااااااااااااااااااا

این سریال

این سناریو

طنز جاودانه شد ؟!

برسان سریالی

سناریویی

عارفانه

صادقانه

برگرفته از فرهنگ ایثار و شهادت ؛ دفاع مقدس ؟!

که رزمندگان جانبازان ؛ بالاخص 5 % هم حقوق و معیشت بگیرند ؟!

و از فقر و نداری رهایی یابند ؟!

و از دنیا بیشتر هم نه : که ما دلشدگانیم ، نه از عالم غیب ؟!

آمین

...

یعنی مخالفان رزمندگان و جانبازان و فرهنگ ایثار و شهادت دفاع مقدس ؛

مخالفان خوابند ؟!
خدا نبخشد کسانیکه قانون درصد را برای ارزش گذاری جانبازان و ایثارگران تصویب و عملی کردند . اخه مگر در دنیا فقط کشور ما مجروح جنگی دارد .در کشور های غربی بقول ماها انها نه بخاطر عقیده و نه بخاطر دفاع از خاک و ناموس و دین و انقلابشان مجروح شده اند که اینقدر به انها رسیدگی میشود .
با علم روز و اینترنت جهانی وقتی ایثارگران ما به چگونگی رسیدگی در سایر ملل جهان پی میبرند که مجروحان انها با چه قوانین کاملی رسیگی میشوند غم و غصه مضافی را متحمل میشوند .ایا پس سی سال زمان ان نرسیده که در قانون درصد تغییری ایجاد شود .بخدا قسم عیب نیست از ملاک های خوب جهانی کپی برداری شود البته با حفظ شیونات و مسایل اخلاقی مباین با دین مقدس و کامل ما .......
سلام. همرزمان عزیز ، این که جانبازان قطع نخاع و قطع عضوی که قادربه کارنبوده و نیستند باید طبق قانون تامین شوند هیچ حرف و شکی نیست اما بنده که درصد بالای 50%دارم و بیمارهستم و گلوله و ترکشهایی هنوز دربدنم وجوددارد اما می توانم کارکنم و زندگی را پیش ببرم خودم را با قطع عضو مقایسه کنم؟ نه ، اینطورنیست، درسته که قانون برای بالای 70% حقوق مزایایی تعیین کرده و اجرامی کنه اما برای بالای 50%هم قانون دارد و اجرا نمی شود. بسیجی ازاده جانباز55% فرهنگی فقط حقوق آموزش وپرورش را می گیرد و دیگر هیچ. خداراشکر که همین توان را دروجودمان باقی گذاشته تا نانآورخانه باشیم. نمی دانم چرا عده ای فکرمی کنند اگر درصدشان مثلا از25 به 35 یا 45 و 50 برسد همه چیزز حل می شود، نه عزیزانم، تااینجا که ما دیدیم جانبازانی که واقعا قادربه کارنیستند ازبنیادشهید حقوق ومزایا می گیرند که حق قانونیشان است اما خیلی از بسیجیان جانبازبالای 50% که از4 تا 8سال اسارت دارند و بیمار هستند و هنوز گلوله و دهها ترکش دربدنشان موجوداست، کارمی کنند و به اندازه همقطاران کارمندشان حقوق می گیرند. خداراشکرمی کنیم .

...

همه رزمندگان جانبازان 5 % تا 70 % باید حقوق و معیشت و مسکن و درمان

بگیرند ؟!

اگر کسی نخواهد : نخواهد ؟!

ولی نباید با حقوق گرفتن دیگران مخالفت کند و آنرا در فقر و تنگدستی

بخواهد ؟!

خدا قوت بسيار عالي بود
...

آسمان معرفت ، گنج سخا ، دریای جود .
شهر فضل و دانش و بخشش بیاید در وجود .

در شب میلاد مسعود شه خوبان جواد .
حق به روی عالم و آدم در رحمت گشود .
میلاد جوادالائمه (ع) مبارک .

...

قیمت یک متر خانه در تهران ونک متری 10 میلیون تومان ؟!

قیمت خانه در بقیه شهر ها متری 900 هزار تومان ؟!

و هر ایرانی آرزو دارد که در تهران خانه بخرد ؟
کرگران پارس سرام ازآمدن این مدیر هیچ وقت درست حقوق نگرفتند. قصتی مگیرند هر برج حقوق تعدادی راکم میدهند یعنی متوجه نشی. که تعدادی این طور هستن.بالا میکشن کسی جواب ونیست.یا تهدید به اخراج مشوند 2-کسی ازمسعولان بهداشتی راهیچ وقت اجازه نه دادن ازقسمتهای مربوطه مثل آب خورد یا دسشوها حمام وغیره رابازدیدکنن..امیدوارم منظورم رارسانده باشم. دردزیاده هچه بگیم کم گفتیم
جانبازان رابایک تبصره بجان هم میاندازند وانگهی دولت پاکدستان تاریخ ایران زمین درزمان مدیریت زریبافان بانک دی رابا17000 هزارمیلیاردتومان اختلاس میکنند واونهم معاون مالی بنیادسال قبل که چهل میلیارد توسط بیمه اختلاس کرد میگوییدنخیر سرچ کنییددراینترنت سخنان امیرخجسته نماینده شهرهمدان درمجلس درخصوص اختلاسهای میلیاردی مسیولان بنیادشهیدواموراختلاس گران را بیعرضگی ازخودایثارگران است که بخاطرححب وحیا واسللام توسری خورد مسیولان خاین ومزدورونفوذی شدند حق گرفتنی است نه دادنی چندباردیگر اجتماع نماییم حقمان را میلیاردی دردرب منزلمان دودستی باخواهش وتمنامیاورندبدانیدواگاه باشیددشمن از ایثارگران میترسد نه از لاف وگزاف مسیولان بزدل وخرامخوربیت اللمال خوددانید
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi