شناسه خبر : 31737
دوشنبه 20 بهمن 1393 , 11:53
اشتراک گذاری در :
عکس روز

بهترین روش ‌ترویج ایثار وشهادت

قائم مقام حوزه نمایندگی ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور با تأکید بر اینکه استفاده از آثار و پیام‌های شهدا بهترین روش ‌به منظور ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است، گفت: شهدای نوجوان کشور، با جوش و خروش خاص خود به سوی جبهه‌ها و شهادت شتافتند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سمنان، حجت‌الاسلام سید‌حبیب‌الله حسنی، قائم مقام حوزه نمایندگی ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور روز گذشته، 19 بهمن در اولین یادواره ۱۰۷ شهید نوجوان استان سمنان  در فرهنگسرای کومش سمنان با تأکید بر اینکه استفاده از آثار و پیام‌های شهدا بهترین روش تأثیرگذاری به منظور ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است، اظهار کرد: شهدای نوجوان کشور، فرزندان برومند ایران بودند که با جوش و خروش خاص خود، با دستکاری شناسنامه هایشان به سوی جبهه ها و شهادت شتافتند.

 

 

وی با اشاره به شهادت نوجوان کشور در خط مقدم ‌علیه رژیم بعثی عراق، گفت: یادواره‌‌های این شهدا، باید یادواره شهدای نوجوان رزمنده عنوان شود.

حجت‌الاسلام حسن فریدون، مدیر‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان سمنان نیز در این یادواره با اشاره به اینکه‌ این استان ۱۰۶ شهید نوجوان در دوران دفاع مقدس و یک شهید نوجوان در مبارزات پیروزی انقلاب به کشور تقدیم کرده، متذکر شد: این استان سه هزار شهید تقدیم اسلام و انقلاب اسلامی کرده و نقش آفرینی کلیدی در عملیات مرصاد در دوران دفاع مقدس، از جمله افتخارات رزمندگان این استان است.

فریدون با بیان اینکه استان سمنان سه هزار شهید را تقدیم انقلاب کرده، گفت: این استان به نسبت جمعیت آن از جمله استان هایی است که در دوران انقلاب و خصوصا در دوران هشت ساله جنگ تحمیلی شهدای بسیار زیادی را تقدیم اسلام و انقلاب کرد.

وی‌ اقتدار و اعتبار نظام را مرهون فداکاری شهیدان و ایثارگران دانست و افزود: استواری نظام مقدس جمهوری اسلامی از خون پاک بیش از ۲۲ هزار شهید والامقام این کشور سرچشمه می گیرد و از این رو باید بکوشیم سیره این شهدا را به نسل های امروز که دوران انقلاب و دفاع مقدس را از نزدیک درک نکرده اند، بشناسانیم.

مدیر‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان سمنان با اشاره به دیدارش با یک مادر ۹۰ ساله شهید در این استان، افزود: این مادر شهید هیچ خاطره ای از فرزندش به یاد نداشت و این مادر شهید می گفت تنها آرزویش وقت رفتن فرزندش به جبهه این بوده که پسرش وقت برگشت از جبهه، یک جای سالم در چهره برای بوسیدن داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه آرزوی این مادر شهید برآورده شد، گفت: در بازگشت پیکر این شهید نوجوان نیز، به علت شدت جراحت ها، فقط جایی برای بوسیدن مادر در چهره وی سالم باقی مانده بود.

گفتنی است در آئین یادواره شهدای نوجوان این استان سمنان، از والدین ۱۰ تن از این شهیدان، با حضور قائم مقام نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور تقدیر شد.

 

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi