شناسه خبر : 31743
دوشنبه 20 بهمن 1393 , 13:41
اشتراک گذاری در :
عکس روز

سفر 15 هزار نفر به اردوی راهیان نور

معاون هماهنگ کننده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی، با اشاره به اینکه سالانه 15 هزار نفر از استان به مناطق راهیان نور اعزام می‌شوند، گفت: خواهران و برادران خراسان جنوبی، به صورت مجزا و جداگانه به این سفرهای زیارتی اعزام می‌شوند.

 

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خراسان جنوبی، سرهنگ علی قاسمی دیشب (19 بهمن ماه) در جلسه کمیته پشتیبانی اردوهای راهیان نور بسیج دانشجویی خراسان جنوبی، ضمن گرامیداشت ایم الله دهه فجر، اظهار کرد: بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری، راهیان نور به عنوان یکی از بزرگترین برنامه‌های فرهنگی کشور محسوب می‌شود و سالانه بیش از پنج میلیون نفر از اقشار مختلف کشور از مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس بازدید می‌کنند.

 

وی ادامه داد: اعزام ‌دانشجویی از 12 اسفندماه سال جاری آغاز می‌شود و در حال حاضر تا 27 بهمن ماه دانش‌آموزان دختر و تا 12 اسفند ماه پسران در قالب درس آمادگی دفاعی به اردوهای راهیان نور اعزام می‌شوند.

 

وی با بیان اینکه خواهران و برادران خراسان جنوبی، به صورت مجزا و جداگانه به این سفرهای زیارتی اعزام می‌شوند، گفت: خوشبختانه همکاری دانشگاه‌های استان نیز در بحث اعزام به راهیان نور، خوب بوده است.

 

قاسمی با بیان اینکه پیشگام اردوهای راهیان نور دانشجویان بوده‌اند و هر سال علی‌رغم محدودیت‌های مالی استقبال برای اعزام به این مناطق افزایش می‌یابد، افزود: امید است که با همت مسئولین فرهنگی دانشگاه‌ها و همچنین همکاری خود دانشجویان، شاهد اعزام تعداد بیشتری از دانشجویان باشیم و بتوانیم گامهای موثرتری در این زمینه برداریم.

 

وی استان خوزستان را جزو استان‌های سیاحتی، زیارتی و تجاری دانسته و خاطرنشان کرد: این استان دارای آثار باستانی، رودخانه‌های دیدنی و...است که می‌تواند موجبات تنوع روحیه دانشجویان در زمینه‌های مختلف گردد.

 

اردوهای راهیان نور پادزهری در مقابل جنگ نرم

 

حجت‌الاسلام حسین واقعی، رئیس دفتر فرهنگ اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند نیز با توجه به اهداف خصمانه دشمنان در ایجاد جنگ نرم، گفت: اردوهای راهیان نور حرکتی موثر و ارزشمند برای واکسینه کردن جوانان در مقابل جنگ نرم دشمن است.

 

وی ادامه داد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه و آشنایی آحاد جامعه به ویژه نسل جوان با آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب و اسلام از دستاوردهای ارزنده سفر به مناطق عملیاتی است.

 

حجت‌الاسلام واقعی برای هرچه بهتر اجراشدن اردوهای راهیان نور، خاطرنشان کرد: در اعزام دانشجویان به این اردوها، اعزام بار اولی‌ها و طیف‌های مختلف دانشجویی بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

 

اعزام بیش از 1500 دانشجو از خراسان جنوبی به مناطق عملیاتی راهیان نور

 

علی قاسمی، مسئول بسیج دانشجویی خراسان جنوبی نیز در این جلسه گفت: مقام معظم رهبری چندین دوره از مناطق عملیاتی بازدید کرده‌اند و همین امر مزید برعلت شد که توجه بیشتری به این مناطق شود. اردوهای راهیان نور جزو برنامه‌های موثر فرهنگی است، و از جمله راهبردهای به کار گرفته شده از سوی دشمنان این است که نقاط مثبت و درخشان و ارزش‌های فرهنگی و سرمایه‌های بزرگ جامعه ایران اسلامی را تضعیف و کمرنگ جلوه دهند.

 

وی اظهار کرد: سال گذشته 1500 نفر دانشجو از دانشگاه‌های خراسان جنوبی به مناطق عملیاتی راهیان نور سفر کردند.

 

قاسمی با اشاره به اینکه باید برنامه‌ریزی‌های بهتری برای اجرای اردوهای راهیان نور داشته باشیم، گفت: از سال آینده باید به سمتی برویم که اعزام‌ کاروان‌ها به مناطق عملیاتی به صورت ریلی و در تعطیلی بین دو ترم تحصیلی دانشجویان باشد.

 

از موانعی که استکبار در جلوی ما ساخته پل بسازیم

 

احمد جلایری، رئیس آموزشکده فنی و حرفه‌ای «سما»ِی بیرجند نیز در این جلسه، اظهار کرد: فاصله و شکافی بین نسل جدید و نسل جنگ تحمیلی ایجاد شده و امروز رسانه‌های دیجیتال مرز فرهنگ را برداشته‌اند و استکبار در اندیشه جوانان نفوذ کرده و رسالت ما نسبت به این موضوع سنگین‌تر شده است.

 

وی با تاکید بر اینکه باید جلسات هم اندیشی بیشتر شود، افزود: باید ارزش‌های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را به درستی برای نسل جوان تبیین کنیم.

 

وی یادآور شد: باید از موانعی که استکبار در جلوی ما ساخته پل بسازیم و راهکارها و شیوه‌های جدیدی ارائه شود.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi