شناسه خبر : 31749
دوشنبه 20 بهمن 1393 , 15:39
اشتراک گذاری در :
عکس روز

نگهداری علمی بیش از 8 میلیون سند از آثار شهدا

خبرگزاری رسا ـ قائم مقام نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور گفت: بیش از 8 میلیون سند از آثار و یادگار‌های ارزشمند شهدا در بنیاد شهید و امور ایثارگران با شیوه های نوین علمی حفظ و حراست می‏شوند.

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در سمنان، حجت‏الاسلام والمسلمین سیدحبیب‏الله حسنی در گفت‏وگو با خبرنگاران با اشاره به حفظ و حراست و نگهداری علمی بیش از 8 میلیون و 400 هزار سند بجای‌ مانده از شهدا اظهار داشت: این اسناد که مشتمل بر عکس، خاطره، وصیتنامه و دیگر یادگارهای شهدا است، سالیان طولانی با استفاده از مواد شیمیایی ویژه از سوی  بنیاد شهید مراقبت و نگهداری می‏شوند.

 

وی با بیان اینکه بنیاد شهید و امور ایثارگران با بهره‏گیری از علوم نوین آثار شهدا را حفظ کرده است، افزود: روشی که هم اکنون در نگهداری آثار شهدا به کار می‏بریم به مراتب بهتر از شیوه نگهداری آثار برجای مانده از جنگ جهانی دوم در کشورهای دیگر دنیاست.

 

قائم مقام نمایندگی ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور درباره رویکرد پژوهشی این نهاد گفت: تغییرات ساختاری در بخش پ‍ژوهشی بنیاد ایجاد شده است و مرکز مطالعات و پژوهش بنیاد شهید و امور ایثارگران از حالت صرفا اجرایی خارج و به مرکزی علمی تغییر ساختار داده است.

 

حجت‏الاسلام حسنی به مأموریت‌های مهم بنیاد شهید و امور ایثارگران اشاره کرد و افزود: ساماندهی به امور پدران، مادران، همسران و فرزندان شهدا از مأموریت‏های اصلی این بنیاد محسوب می‏شود، همانا والدین شهدا گنجینه‌های معنوی هستند که جامعه یک به یک از وجود آنان محروم می‌شود.

 

وی برنامه‏ریزی برای آینده فرزندان شهدا را نیز از دیگر اولویت‏های این سازمان دانست و تصریح کرد: از آنجایی که این مسأله یکی از مهم‌ترین دغدغه‏ها و تأکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی در حوزه امور مرتبط با خانواده‌های شهدا است، این بنیاد تمام تلاش خود را در ساماندهی امور و کاستن مشکلات فرزندان شهدا انجام می‏دهد.

 

قائم مقام نمایندگی ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور با بیان اینکه آثار و پیام‌های شهدا بهترین روش و دست‌مایه تأثیرگذاری و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است، اظهار داشت: یادواره‏هایی با عناوین و درون مایه یاد و نام شهدای نوجوان رزمنده باید بیشتر مدنظر قرار گیرد زیرا نسل نوجوان امروز جامعه می‌تواند بهترین درس‌ها را از این الگوهای عینی بگیرد.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi