شناسه خبر : 31806
یکشنبه 26 بهمن 1393 , 09:51
اشتراک گذاری در :
عکس روز

شیرهای زیادی فدا شدند تا این گربه بماند

شیرهای زیادی فدا شدند تا این گربه زنده بماند..!ولی افسوس هستند بسیاری که با چنگ انداختن به دل وجان ایثارگران و یادگاران شهدا

مرتضی علیخانی -  شیرهای زیادی فدا شدند تا این گربه زنده بماند..!ولی افسوس هستند بسیاری که با چنگ انداختن به دل وجان ایثارگران و یادگاران شهدا، خاطر و جان این عزیزان را پریشان می کنند....... امثال قهرمانی ها(فرماندار تکاب) با پست و مقام های دیگر نیز درکشورمان ایران، بسیارند....؟؟!!!

سلام وصلوات خدا ودرود برتمامی صالحان ،صدیقان وشهیدان، برآن فریادگر بزرگ تاریخ که با نام خدا درفش قیام برافراشت و به اکسیر دگرگون ساز کلام مسیحائیش وجود زنان ومردان این سرزمین خدائی را به زر ناب عدالتخواهی و حق طلبی مبدل ساخت .درود بر آن آفتاب تابان منظومه عشق و عبودیت که کلام و پیام انسان ساز و عزت آفرینش تا همیشه زمان در دهلیز تاریخ تنین انداز خواهد بود.

سلام بر خمینی «قدس سره»که طراوت پایداری را در جان ها جوانه زد و درود بر خامنه ای مدظله العالی که این جوانه های سرسبز را باغبانی می کند.

ضمن آرزوی سلامتی وحلالیت از تصدیع اوقات شماعزیزان وبزرگواران، به استحضار می رسانم که اینجانب مرتضی علیخانی فرزند شهید سالارعلیخانی، یکی از ایثارگران شاغل در بانک رفاه کارگران می باشم.

باید به عرض شما برسانم که متاسفانه مثل و یا بهتر بگویم ازجنس این فرماندارتکاب، هم هستند کسانی که شمشیر از رو برای ایثارگران وخانواده های شهدا بسته اند .... خطاب به سخنرانی چند دقیقه ای مسوول کل حراست بانک رفاه کارگران (آقای خطیری) مورخ 15/11/1393برخود لازم دانستم که چند نکته را پیرامون جملات وکلماتی که ایشان بکار بردند که باعث آزرده خاطر شدن، رنجاندن وحتی کوباندن جمع ایثارگران حاضر شد، بیان نمایم . سخنان وفرمایشات وی بشدت ما را در تفکرعمیق و تأمل فرو برد....

درروزی که رئیس جمهورمحترم به استان اصفهان سفر کرده بودند، همایشی که مسوولین آن بانک به عنوان دیدار با ایثارگران و درد دل ورفع مشکلات این قشر جامعه با حضور مشاور محترم مدیرعامل آن بانک درامور ایثارگران، که خود از ایثارگران بودند، برگزارشد. آقای خطیری در سخنرانی بالفور و تنها چند دقیقه ای، با لحنی تند و توهین آمیز،خطاب به ایثارگران حاضر در جلسه گفت، سهم خواهی نکنید ما بیشتر از همه به شما رسیدگی کرده ایم و برای شما کار انجام داده ایم ودر حال حاضر،قشر حاضر و آماده در خیابان ها، قشر پابرهنه ها وآسیب دیده ها هستند. همچنین اشاره کرد که بروید نگاهی به گذشته خود بیندازید و گذشته خود را فراموش نکنید که که بوده اید و.......

ایثارگران ارزش ها ومعانی اخلاقی و همیاری و همدلی های خود را در طول تاریخ به رخ همگان کشیده وهمچنان می کشند و هیچکس نمی تواند از حضور و عدم حضور این عزیزان درعرصه های مختلف سیاسی و اجتماعی و.....خرده بگیرد و آنها را متهم به عدم پشتیبانی از دولت و جدای از پابرهنگانی که شما نام بردید و افراد تهی دست ودارای مشکل، که در صف اول استقبال از ریاست محترم جمهوری خواندید...! بداند.... ازایثارگران قشر آسیب دیده تر! پا برهنه تر!آماده تر!ودرهرهجومی ومشکلی، سپرمحکم کشور! پشتیبان وهمیشه یاور تنهایی های رهبرومردم ! شما کجا سراغ دارید؟؟!!

نکته بسیار ناراحت کننده ای که دیگر عزیزان را هم به شدت آزرده خاطر کرده بود کلمه سهم خواهی بود که این مسئول چندین بار آن را تکرار کرد. با یکی ازایثارگران حاضر درجلسه هم صحبت بودم که گفت در رادیو اتفاقی گوش کرده که سال 57 منافقان از امام (ره) سهم خواهی کرده بودند وامام(ره) جواب کوبنده ای به آنها داده بود. حال جای سوال و تفکر دارد که واقعا" این سخنرانی پرمعنای شما برای این عزیزان ایثارگر چه مفهوم وبرداشتی می توانست و می تواند داشته باشد....؟!

فرزندان شهیدی که در اوج خردسالی از همه عواطف پدری محروم و با رنج روزگار دوران سختی ها و دشواری ها را بعضا" با همه کاستی ها ونقایص که در لابلای چرخ های زندگی بوده وهست، متحمل گردیده اند،ایثارگرانی که همه دارو ندار خود را به خدا سپردند و به دیارعشق واقعی شتافتند، و آنان که هستند ولی آرزوی همیشگی آنها نبودن وندیدن این اوضاع اسفبار بوده و هست. ازمنظرعقل های سلیم، شایسته نیست، ننگ سهم خواهی را بر پیکر و وجود این یادگاران جنگ تحمیلی، این ارزش های باقی مانده از دفاع مقدس بچسبانیم...سهم خواهی ؟!!!

کدامیک از افراد حاضر در جلسه ادعای سهم کرد؟ کدام یک از ایثارگران حاضر، به خود به شخصیت وبلند منشی خود اجازه داد درخواست سهم کند؟ آخرچه سهمی؟! ما سهم واقعی خود را از خدا گرفته ایم و برای این دنیا وآخرتمان کافیست ... به خداوندی خدا اگر هم حرفی هست از اجرا نشدن قوانین ومصوبات مجلس برای این قشر فداکارجامعه می باشد که ای کاش نبود که نبود.... گذشته ما پدران ومادرانمان هستند.گذشته ما همه سختی ها و عذاب هایی هست که در دل خود فرو کشیده ایم. گذشته ما ایثارگران از 1درصد تابالای 70درصد هستند که نفسشان ووجودشان برای ما افتخاری بس بزرگ است .گذشته ما مادرانی هستند از سنین پایین تا بالاتر،مثل غیورمردان،همچوشیرمردان،که همواره در همه فراز و نشیب های ایران عزیز بوده وهستند.

گذشته ما گذشته نه چندان دور ایران است. گذشته ما خود ما هستیم ولی با ظاهری متفاوت و دلی پر ازغم . گذشته و آینده ما، راه خمینی (ره) است....

آنجایی که گفتید: "ما برای شما همه کار کرده ایم وبیشترازهمه به شما رسیده ایم و.... توصیه‌های امام (ره) در مورد ایثارگران و خانواده شهداء...

«باید رسیدگى کامل به خاندان شهدا و آسیب‌دیدگان و معلولین در این راه، چه در ‌انقلاب و چه قبل و بعد از آن به نحو احسن و با مراعات احترام آنان بشود». «و لازم است تذکری که همگان بدان آگاهی دارند، بدهم و آن لزوم تقدیر از شهدای انقلاب و خانوادۀ آنان و معلولین و مصدومین می‌‏باشد. و لازم است عموم دستگاه‌های اجرایی اموری را که مربوط به شهدا و خانوادۀ آنان و معلولین و مصدومین است با کمال سرعت عمل نموده و تسهیلات لازم را در مورد آنان معمول دارند‌ که اینان بر ما و ملت شریف حق بسیار بزرگی دارند‌ و اگر معلوم شود که کسانی در بعضی از ادارات و وزارتخانه‏‌ها برای اجرای امور شهدای انقلاب و خانوادۀ آن‌ها اشکال‏‌تراشی می‌‏کنند، به عنوان ضد انقلاب باید مورد تعقیب واقع شوند». «و عمده چیزی که هست این است که صادقانه خدمت کنید، خدمت بکنید، گمان ‌نکنید که شما یک کاری که برای آن‌ها انجام می‌دهید یک منّتی بر آن‌ها دارید. منّت آن‌ها را بکشید، خدمت بکنید، احترام بکنید از آن‌ها. این‌ها خانواده شهدا هستند. و معلولین و خانواده‌های معلولین که ارزششان آن قدر است، و ما باید خدمتگزار به آن‌ها باشیم. هر عملی که انجام می‌دهیم، هر خدمتی که به آن‌ها انجام می‌دهیم، عملی است که در پیشگاه خدا مقبول است‌ و ما باید با کمال خرسندی منّت آن‌ها را بکشیم و خدمت به آن‌ها بکنیم.>>

<<مبادا یک وقتی یک کلمه درشتی گفته بشود به این بازماندگان شهدا، یا به این معلولین. توجه داشته باشید که عملی را که می‌کنید خالص و برای خدا باشد>> ایشان در پاسخ به نامه فرزندان شهدا در اردیبهشت سال 65، علاوه بر این که فرزندان محترم شهدا، جانبازان، اسرا و مفقودین را نور چشمان عزیزم خطاب می‌کند، بالا‌ترین افتخار را این می‌داند که «ما در تداوم انقلابمان ذخیره‌های عظیمی همچون شما عزیزان را داریم که حضورتان در جامعه در تمامی صحنه‌های اسلامی و انقلابی و مردمی یادآور رشادت‌ها و فداکاری‌ها و اخلاص رادمردانی است که به برکت خون‌های پاک آنان انقلاب و جمهوری اسلامی ایران بارور گردید» و در پایان پاسخ خود باز یادآور می‌شوند که «به مسئولین محترم جمهوری اسلامی ایران، برای چندمین بار، سفارش می‌کنم ـ و این نصیحت و سفارش همیشگی است <<که قدر این نعمت‌های بزرگ الهی را بدانند‌ و در شرایط کنونی و آینده‌های دور، اولویت را به این عزیزان و کسانی بدهند که در راه اسلام‌ خون داده‌اند و مبارزه کرده‌اند؛ و به شدت از بهانه‌جویی و سنگ‌اندازی و مانع تراشی و کاغذبازی، که مانع رشد آنان و ملت دلاور ایران است، خودداری ورزند.‌>> «با این که اطمینان داریم که خانواده‌های معظم شهدا و جانبازان و اسرا و مفقودین هیچ ‌گاه راضی نشده و نمی‌شوند که در برابر ایثار عزیزانشان که فقط به خاطر خدا و رسیدن به کمال بوده است، سخن از رفاه و مادیات به میان آید و همت آنان بلند‌تر از این مقوله‌هاست، ولی بر دست‌اندرکاران نظام است که ذوق و استعداد و توان خود را در هر چه بهتر رسیدن به امور معنوی و مادی و ارزشی و فرهنگی این یادگاران هدایت و نور به کار گیرند و از خدمت بی‌شائبه و بی‌منت به آنان دریغ نکنند؛ هر چه انقلاب اسلامی ایران دارد از برکت مجاهدت شهدا و ایثارگران است.

اینستاگرام
با سلام

سخنان شما برادرم همه درست است .اما من میگم هرجا دیدید به شما بی احترامی شد همان جا جواب هتاک را بدهید که ازترس پست ومقامش حتماً کوتاه میاید وشما که پست ومقام برایتان اهمیتی ندارد پیروز میدان هستید . آنها تاجایی جرات دارند برخورد کنند وحرف بزنند که برای مقام خودشان خطری نباشد میگید نه امتحان کنید . ضمناً بنیاد شهید هم سخن پدر فرزانه مان امام خمینی (ره) را ازسربرگ نامه هایش حذف کرده که تقاضای برگشت آن را داریم . همان سخن که فرمودند هر فردی در ادارات و وزارتخانه ها در امور شهدا وخانواده شان اشکالتراشی کند باید بعنوان ضد انقلاب مورد تعقیب واقع شود . مگر این سخن رهبر عزیزمان خمینی کبیر نیست .چرا بنیاد دوباره آن را در سربرگ نامه هایش نمی آورد .
باسلام . بزرگوار جناب علیخانی سلام . سخنان مبسوط وبی پرده گویی شما نشان از آزادگی وشیر دلی شماست مرحبا ... مدتی است این جریان تخریب ایثارگران بوسیله عروسکان خیمه شب بازی مستکبران کلید خورده است برحقیر وهمه خانواده معزز ایثارگران واجب است به دفاع از حریممان ...والسلام .
نه برادر عزیز مدتی نیست بلکه مدت هاست که مشکل وجود داره، شما یا ساده اید که بعید می دانم یا از همان گروه هلی افراطی که قصدشان تخریب دولت است نه برای رضای خدا و صلاح ملت بلکه برای اینکه فکر می کنند داره دوران حاکمیت مطلقشان بر نان و حیات ملت کم میشه، اگر من اشتباه قضاوت کردم بدلیل نحوی نگارش شما بود و اگر شما چنین قصدی ندارید من شرمنده دل همه پاکان و دل پاک شما هستم.
گمان می کنم که مشکل اصلی ما ایثارگران آن است که هیچگاه یک تشکل مدافع و قوی ایثارگران نداشته ایم و متاسفانه اگر تشکلی هم وجود داشته یا دارد رنگ و بوی سیاسی و باندی و قدرت طلبی گرفته و ایثارگران قربانی اهداف گروهی خاص شده و می شوند. اگر انسان های پیدا بشوند که مردانه و به خاطر خدا و امام و شهدا و جانبازان و ازادگان و رزمندگان و کلا ایثارگران از حقوق صنفی آنها دفاع کنند بدون هیچ سوء استفاده سیاسی، می توان امید داشت که حق با حق دار برسد وگرنه ما همچنان قربانی مطامع گربه های خانگی و وحشی فراوان پس از جنگ خواهیم بود. آیا هنوز مردانی هستند که به خاطر شرافت، دین، خدا و انسانی و وجدانشان کار کنند؟؟؟؟؟؟؟؟؟
... به طور قاطع اگر جلوگیری نشود، همه مسئول می‌باشند. و مردم و جوانان حزب‌اللهی اگر برخورد به یکی از امور مذکور نمودند به دستگاههای مربوطه رجوع کنند و اگر آنان کوتاهی نمودند، خودشان مکلف به جلوگیری هستند. خداوند تعالی مددکار همه باشد. امام خميني (ره)


...

دوران دفاع مقدس :

ایران با رزمندگانش پیروز جنگ شد ؟!

بعد از پایان جنگ دفاع مقدس ؟!

عراق ؛ فرهنگ و اقتصاد و سیاست ما را تسخیر کرد ؟!

و با جنگ نرم این کار را کردند و موفق هم شدند ؟!

1- اگر کمی ؛ آی کیو بکار بیافتد ؟!

2- نقش ضد ایران نمایان می شود ؟!

و این را از محرومیت و حقوق ندادن به رزمندگان جانبازان ؛ بالاخص 5 % دارند ؟!

که گفتند 5 % ؟!

و بعد قانون وضع کردند 5 % محروم از حقوق و معیشت ؟!

و کمرشان را شکستند و ناتوانشان کردند در زندگی ؟!

چه کردند با رزمندگان دفاع مقدس ؟!

این دلاوران پیروز در جنگ ؟!

و چه سود که بردند از دوری رزمندگان دفاع مقدس ؟!

خدایا جمهوری اسلامی ایران و این امنیت و ثروت را محفوظ بدار ؟!

آمین
ممنون آقای روحانی مسؤلین بی تربیتتون رو تحویل بگیرید. ایشالا هر کسی دل جامعه ایثارگری رو با این الفاظ مزخرف می شکنه خدا داغ عزیزشو تو جگرش بذاره تا بفهمه سهم خواهی یعنی چی.
برادر عزیز ازماست که برماست به که بگوییم متاسفانه همگی همرزمان ماهستند که ظاهرا همرزم ماهستند ولی درباطن شمشیر بدست بر علیه ما

...

همینه که گفتی ؟!
...

خاک پاکان


من خاک را خاکریز کنم

تو پاک را رویان کنی ؟!

بر زحمتم افزون کنی

رزقم زمن بیرون کنی ؟!

رزق مرا تو پاک کنی

جان مرا در خاک کنی ؟!

از چه بخاکم سرکشی

از چه تو پاک از نفسم کنی ؟!

من خاک از خاک می برم

تو راه را پاک از ره بری ؟!

من در ره خاک یاران را مرحمم

تو در ره یاران پاک را همرهی ؟!

شاعر : خودم
سلام
توچه می دانی سقوط پاوه را باکری را باقری را کاوه را
هیچ می دانی مریوان چیست هان ؟
هیچ می دانی چمران کیست هان ؟
این صدای بوستانی پرپراست
این زبان نسل بی سر است
تو چه می دانی که جای ما کجاست ؟
تو چه می دانی خدای ما کجاست ؟
با همانهایم که در دین غش زدند
ریشه اسلام را آتش زدند
با همانها که از هوس اویختن
زهر در جام خمینی ره ریختن
پای خندقها احد را ساختند
خون فروشی کرده خود را ساختند
زندهای کمتر از مردارها
باشما هستم غنیمت خوارها کفتارها
بذر هفتار و دو آفت در شما
بردگان سکه لعنت بر شما
باز دنیا کاسه خمر شما
باز هم شیطان الامر شما
با همان هایم که بعد علی
شوکران کردند در کام علی
ای جماعت جنگ یک آئینه است
هفته تاریخ را آبینه است
لحظه ای از این همیشه بگذرید
اندر این آئینه خود را بنگرید.
اجرکم عندالله جانباز حسین جعفریان
باسلام . برارم جناب خاکپور ذوق بداهه سرایی شعرت را حفظ کن از هیچ چیز آزرده نشو از اعداد هم نترس این عددها نشان میدهد شعرت را خوانده اند همین اندازه برای شما کافیست که بدانید چه بدوچه خوب بلاخره آن را خوانده اند شاعر که از شکم مادر شاعر نبوده طبع شعر به سن وسال نیست هروقت احساس کردی میتوانی بسرایی بسرا . در اثر تمرین زیاد خوبتر هم خواهیشد انشااله.شعرت هم زیبا بود زیرا سخنی که از دل بر آید لاجرم بر دل نشیند .والسلام .

...

سلام و درود بر شما دلاور م. ر.ک. جانباز

سخنت متین است .

بعضی از عدد نویسان برای تفریح می زنند من هم موافقشانم که کمی هم

بخندیم . و گرنه خودشان می دانند که بحقم و سخنم مسیحایی ؟!

سلامتیتان را آرزومندم
باسلام. حاج محمد رضا خان سلام. این شعر واقعآ زیبا وپر مغز سروده شده هم شما وهم سراینده اش بسلامت باشید انشااله.
درود بر شهیدان و فرزندان و خانواده هایشان فرزند عزیز شهید وقتی هر بی خردی به شما عزیزان توهین می کند و شما ساکت می مانید نتیجه اش این می شود البته بدانید که جواب این بی ادبیهای این افراد را خود شهدا می دهند و اینها با رسوایی اداره را ترک خواهند کرد این را من در طول 30 سال خدمتم دیدم خدا یارتان
...


نام جاوید وطن

صبح امید وطن

جلوه کن در آسمان

همچو مهر جاودان

وطن ای هستی من

شور و سرمستی من

جلوه کن در آسمان

همچو مهر جاودان

بشنو سوز سخنم

که هم آواز تو منم

همه‌ی جان و تنم

وطنم وطنم وطنم وطنم

بشنو سوز سخنم

که نواگر این چمنم

همه‌ی جان و تنم

وطنم وطنم وطنم وطنم

همه با یک نام و نشان

به تفاوت هر رنگ و زبان

همه با یک نام و نشان

به تفاوت هر رنگ و زبان

همه شاد و خوش و نغمه زنان

ز صلابت ایران جوان

ز صلابت ایران جوان

ز صلابت ایران جوان

...

ﻓﻀﺎﭘﯿﻤﺎ ﺍﮔﻪ ﻭﺍﺳﻪ ﺍﻭﻧﻮﺭ ﺁﺏ ﺑﺎﺷﻪ ﻣﯿﺸﻪ ﮐﺸﻮﺭ ﺗﻮﺳﻌﻪ ﯾﺎﻓﺘﻪ،

ﺍﮔﻪ ﺑﺮﺍﯼ ﻣﺎ ﺑﺎﺷﻪ " ﺁﺏ ﻭ ﻧﻮﻥ ﻧﻤﯿﺸﻪ"!!


...

حقوق و معیشت برای رزمندگان جانبازان مثلاً5 % اونور آب باشه ؛میگن حقشونه ؟!

حقوق و معیشت برای رزمندگان جانبازان مثلاً5 % دفاع مقدس ما باشه میگن :

برای خدا رفتی ؛ دنبال مال دنیا نباش ؟! حقوق نمی دهیم ؟!گرسنه بمان ؟!
باسلام این نظر ها ونوشته ها هستند که ماهارازنده وسرحال نگه میدارد
سلام بنیادشهید باید ممنون فاش نیوز باشد،زیرا اگر این دادنامه ها در دل ها می ماند، مانند بمب ضامن کشیده بر سر بنیاد فرود می آمد.
...

و ما مدیون فاش نیوز عزیز هستیم که نظرات دفاع مقدس ما را به رای و نظر می گذارد ؟!

بقیه هزاران سایت دیگر بجز یکی : همه غرق در کپی ؟!
سلام
باز دیشب برکه ها دریا شدند....عقده های ناگشوده باز شدند
خواب دیدم کربلا باریده بود ..... به تمام شب خدا باریده بود
خواب دیدم خاک بستر نداشت .... یکنفر می سوخت خاکسترنداشت
آسمان در چشم ها ترکیده بود .... خواب دیدم مرگ هم ترسیده بود
اینچنین مترود و بی حاصل نبود.... مرگ آنجا آخر منزل نبود
ای غریب توپ ها در نقطه هشت ... آه ای اروند ای ولفجر هشت
در هوا این عطر باروت است باز..... روی دوش شهر تابوت است باز
باز فرهادم بگو تدبیر چیست ... پای این البرز هوندنگیر کیست
پیش از اینها آسمان گلپوش بود... پیش از اینها یار در آغوش بود
پیش از اینها آسمانم ابر داشت.... بهر کویرم بارشی بی صبر داشت
اینکم باز عده ای آتش شدند.... بعد مرگ کوهها آرش شدند
بذرهای ناشناس گود گندها ... از میان خاک و خون قد می کشند
بعضی از آنها که خون نوشیده اند... ارث جنگ عشق را پوشیده اند
عده ای حسن الاقضی را دیده اند... عده ای را قصرهای را بلعیده اند
بزدلانی که از هرا ثبتر شدند..... ار بسیجی ها بسیجی تر شدند
تو چه میدانی تگرگ و برگ را ... غرق خون خویش رقص مرگ را
تو چه میدانی که رمل و ماسه چیست ؟؟؟ بین ابروها رد قناصه چیست؟؟؟؟
درود بر جانباز حسین جعفریان
با سلام
سهم خواهی ؟ مگر چیزی بالاتر از جان وجود دارد که ما جانبازان از آن گذشتیم خدا وکیلی اگه عالم و دنیا بدهند کسی حاضر میشه سر سوزنی از وجودش کم شود بخدا کسی حاضر نمی شود بخدا جان خیلی عزیز است و به راحتی کسی ازش نمی گذرد حالا ببین شهدا و جانبازان چقدر اهدافشان عظیم بوده که به راحتی آب خوردن از جانشان در راه آرمان های انقلاب گذشتند این انصاف نیست که ما را به سهم خواهی متهم کنند همه دنیا می دانند که اگر این جانفشانی ها نبود انقلابی هم نبود اگر 36 سال است که ملت بزرگ ایران دارند با عزت زندگی می کنند بخاطر همین از جان گذشتنهای ایثارگران است البته ملت بزرگ ایران قدر دان این ایثارگری ها هستند ولی مسئولین نه والله در همین مملکت جانبازانی سراغ دارم که به نان شب محتاجند و صدایشان به گوشی هیچ مسئولی نمی رسد بخدا جانبازان فقط همین چند نفر نیستند که هر سال بمناسبت روز جانباز انها را نمایش می دهند که مثلا در رالی فلان شرکت کرده اند و استاد فلان دانشگا هند اینها بخش اندکی از جامعه عظیم جانبازانند خدا می داند که جانباز دست تنگ زیاد داریم که با سیلی صورتشان سرخ نگه می دارند و حاضرند از گرسنگی بمیرند و عزتشان لکه دار نشود و متاسفانه مسئولین امر هم از همین حج و حیای جانبازان سو ء استفاده می کنند اطلا چه چیزی به جانبازان داده اند بابا انصاف داشته باشید خداوکیلی حد اقلا ها را هم نداده اند به کشور های که در گیر جنگ بوده اند نگاه کنید که با بازماندگان جنگ چه گونه رفتار می کنند بابا اگه نخوردیم نون گندم .... قضاوت با مردم .
سلام از یک قطعه زمین هم برای رزمندگان دریغ کردید..... زمین هم تحریم بود.؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
میلیون ها مجوز کارخانه و..... صادر کردید. چرا وامها را به ایثارگران ندادید و...
ارزشي ها كاري نكنند و مطلبي نگويند كه همه بگند دعوا سر لحاف ملاست
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi