شناسه خبر : 31852
شنبه 25 بهمن 1393 , 15:40
اشتراک گذاری در :
عکس روز

برگزاری جشنواره سلمان فارسی

جشنواره سلمان فارسی از 15 بهمن ماه کار خود را به صورت مجازی آغاز کرده و اختتامیه این جشنواره 21 فروردین مصادف با روز هنر برگزار خواهد شد.

به گزارش گروه حماسه و مقاومت خبرگزاری فارس، معاونت فرهنگی و اجتماعی جمعیت فرزندان شاهد و ایثارگر نواندیش خدمتگزار از برگزاری جشنواره سلمان فارسی در بهمن ماه خبر داد.


مژگان ذوالفقاریان گفت: جشنواره سلمان فارسی15 بهمن ماه است کار خود را به صورت مجازی آغاز کرده و اختتامیه این جشنواره  21 فروردین  مصادف با روز هنر برگزار خواهد شد.
وی گفت: علت نام گذاری جشنواره با عنوان سلمان فارسی، شخصیت متعهد و متعقل ایشان بوده است چرا که فعالیت های این شخصیت برجسته در صدر اسلام در زمان پیامبر(ص) و حضرت علی(ع) نشان از تعهد به نبوت، رسالت و ولایت پذیری ایشان دارد و این ویژگی او را از سایر یاران پیامبر اکرم (ص) متمایز می نماید، از این رو ما یک ایرانی مسلمان هستیم و باید سلمان فارسی را به عنوان یک الگو اسلامی برجسته نماییم.
ذوالفقاریان در ادامه افزود : ما در جمعیت پژوهش هایی در رابطه با نیاز سنجی و آسیب شناسی در عرصه کارهای تصویری، هنری و فیلم های کوتاه انجام دادیم؛ همچنین از دستاورد های پژوهشی صدا و سیما استفاده کردیم و به این نتیجه رسیدیم بیشترین آسیب را کمبود محتوا، تم و ضعف نوشتار در داستان های نمایشی دارد به همین جهت ما تصمیم گرفتیم پتانسیل محتوایی فیلم ها را بررسی کنیم و تمرکز اصلی روی متن است و پیدا کردن نخبگانی که در عرصه نوشتن و داستان پردازی تخصص ویژه ایی دارند این هدف اصلی ما در جشنواره است.
معاونت فرهنگی جمعیت گفت:  دو محور فیلم نامه های کوتاه و ایده های نو  را با موضوع های ذیل :
-    جلوه دهی  بر روحیه خودباوری و حیاباوری و تعلق ملی با نگاه به آموزه های دفاع مقدس و ترویج فرهنگ حجاب
-    تجسم روحیات و سبک زندگی اسلامی با تاکید بر نقش خانواده و اصلاح روشهای روزمره زندگی
-    به تصویرکشیدن اصل امر به معروف و نهی از منکر با تاکید بر اصلاح فضای ضد ارزشی شهر
-    ارتقاء ارزشهای عمیق انسانی در راستای تقویت روحیه نوع دوستی و همکاری
-    به تصویرکشیدن ایثار و از خودگذشتگی جانبازان و ایثارگران برای نسل جوان
-    به تصویرکشیدن خوبی ها در کنار رفتارهای ناپسند برای الگوسازی جوانان
-    ارتقاء مذهب و باورهای دینی با نگاه به نیازهای جامعه و نسل جوان

وی در پایان اشاره کرد: امید می رود که حدود هزار آثار به این جشنواره ارسال شودکه سی و شش اثر برگزیده و انتخاب می گردد، انتخاب آثار توسط هییت داورانی که متشکل شده از اساتید برجسته دانشگاهی، داوران جشنواره های فجر، عمار و خاک سرخ می باشد.


 

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi