شناسه خبر : 31927
دوشنبه 27 بهمن 1393 , 10:55
اشتراک گذاری در :
عکس روز

پیام‌رسانی صادقانه اثرگذار خواهد بود

رییس مرکز روابط‌عمومی و دبیر شورای اطلاع رسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران با تأکید بر اینکه مسئولان و مدیران باید بر اساس اصول پیام‌رسانی عمل کنند گفت: برای اثرگذاری پیام، باید همیشه صادق باشیم که اثرات این امر در درازمدت مشاهده می شود.

به گزارش «ایثار»، دهمین نشست شورای هماهنگی و سیاستگذاری بنیاد شهید و امور ایثارگران و مؤسسات تابعه صبح امروز شنبه ۲۵ بهمن 93 در شرکت بیمه دی برگزار شد.

محمد اسفندیاری رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران در این نشست با تأکید بر اهمیت موضوع فرهنگ، گفت: در ۳۶ سال گذشته فرهنگ ایثار و شهادت اعتلا یافته است و امروز با درایت و مدیریت مقام معظم رهبری می‌توانیم ثابت کنیم که برای عرضه این فرهنگ به دنیا برنامه داریم.

وی پیام را جزئی از عناصر ارتباطی دانست و گفت: دنیای امروز دنیای ارتباطات دوسویه است. پیام باید به گونه‌ای تنظیم شود که نیت فرستنده آن به صورت مشخص دریافت شود. پیام‍دهنده به دنبال ارائه اطلاعات است و می‌تواند با خلاقیت، نبوغ، ادبیات صحیح، زیبایی سخن، تعبیرات زیبا و ترکیبات نو پیام خود را در نقطه‌ای مشترک به گیرنده برساند. غرض‌ورزی، کینه توزی، بی حرمتی، فحاشی، تهمت و توهین باعث به ثمر نرسیدن اهداف ارسال پیام می‌شود و از پیام یک اثر نامطلوب و کدر به جای خواهد گذاشت.

محمد اسفندیاری ادامه داد: دقت، سرعت، کیفیت، اخلاق مداری، امانتداری و اطلاع رسانی سفید و بازتاب واقعیت از حقیقت از جمله خصوصیات پیام مطلوب است. اعتبار منبع پیام نیز بسیار مهم است؛ شخصیت پاک و صادق پیام‌دهنده نقش اساسی ایفا می‌کند. قابل باور بودن پیام نیز از عوامل یک پیام مطلوب است و تکرار پیام و شیوه‌های ارائه آن اثرگذار است و این موضوع در تبلیغات تجاری به چشم می‌آید. لازم است که مسئولان و مدیران بر اساس پیام‌رسانی عمل کنند و برای اثرگذاری پیام، باید همیشه صادق باشند که اثرات این کار در درازمدت حتماً مشاهده می‌شود.

دبیر شورای اطلاع رسانی بنیاد ادامه داد: کارشناسان روابط عمومی و ارتباطات باید بدانند پخش پیام معادل نشر آن است و نشر آن معادل جذب و عمل کردن نیست؛ آن‌هایی که پیام شما را می‌شنوند یا می‌خوانند باید به گونه ای اقناع شوند که بر اساس آن پیام عمل کنند.

اسفندیاری خطاب به کارشناسان و مدیران و کسانی که در جامعه سخن می گویند، مصاحبه می‌کنند و با رسانه‌ها سر و کار دارند گفت: مخاطبین گل کوزه گری نیستند که ما به هر نوع که بخواهیم به آن شکل دهیم؛ مخاطبین باید پیام ما را حس کنند، انتخاب کنند و بفهمند که برایشان مفید است.

سید مجید بختیاری مدیر عامل بیمه دی نیز در این نشست با بیان اینکه بزرگ‌ترین افتخار بیمه دی، سهامداران ایثارگر آن هستند به اهمیت حوزه روابط عمومی اشاره کرد و گفت: بخشی از مشکلات بیمه دی با توجه به این حوزه قابل رفع است. مشکلات پیش‌آمده برای بیمه دی منجر به آسیب دیدن چهره آن نزد افکارعمومی شد ولی در یک سال گذشته با توجه به اصل صداقت، بسیاری از دیون بیمه دی پرداخت شد و تلاش می‌کنیم تصویر بیمه دی با تلاش در جهت اقدامات اجرایی و عملیاتی و پرداخت مطالبات بیمه‌گذاران و رفع سایر مشکلات وضعیت مطلوبی پیدا کند.

وی در پایان گفت: برنامه راهبردی شرکت بیمه دی به زودی رونمایی خواهد شد. ایجاد انسجام سازمانی در سراسر کشور به منظور رقابت در صنعت انجام شده است. شعار بیمه دی، پرتفوی پاک در صنعت بیمه است و بر اساس بررسی‌های صورت گرفته حوزه جامعه ایثارگری بهترین نقطه برای ایجاد این پرتفو است و میز خدمت در این راستا طراحی شده است.

در این نشست ناصرالدین اسلامی فرد مدیر روابط عمومی بیمه دی، گزارشی از اقدامات انجام شده در روابط عمومی شرکت بیمه دی ارائه کرد.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi