شناسه خبر : 32059
شنبه 02 اسفند 1393 , 10:34
اشتراک گذاری در :
عکس روز

شهدا معادلات منطقه را تغییر دادند

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا گفت: هشت سال دفاع مقدس تضمین کننده 80 سال امنیت ملی ایران شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)-منطقه همدان، سردار سرلشکر یحیی رحیم صفوی پنجشنبه 30 بهمن در نخستین اجلاسیه گرامیداشت شهدای دانشجوی استان همدان، اظهارکرد: خون شهدای دانشجو در دوران دفاع مقدس سبب پیروزی‌های بزرگی شد که امروز تضمین کننده قدرت بازدارندگی ایران در مقابل همه تهدیدات است.امروز دشمنان می‌دانند اگر به این کشور تهاجم کنند، جوانان ما آنها را تا آنسوی مرزهای ایران دنبال و منهدم می‌کنند.

 

سرلشکر صفوی با اشاره به نبوغ بالای دانشجویان ایرانی گفت: همانگونه که در دفاع مقدس نبوغ و قدرت فکری بالای دانشجویان در طرح‌های عملیاتی منجر به پیروزی می‌شد، امروزه نیز برتری دانشجویان ایرانی در رشته‌های مختلف دشمنان را به حیرت انداخته است.

 

وی اظهار کرد: ملت ایران ملتی خردمند، خدامحور و عاشق پیامبر(ص) و عترت طاهر ایشان بوده و هست و از نظر نبوغ نیز نبوغ جوانان ایران از آمریکایی‌ها بالاتر است.

 

وی با اشاره به واقعه کربلا و شهادت امام حسین(ع) و 72 تن از یارانش گفت: بدون تردید کربلای ایران در امتداد کربلای امام حسین(ع) بوده و آنهایی که در شلمچه و مجنون جنگیدند، اگر در روز عاشورا بودند در کنار امام حسین(ع) نیز می‌جنگیدند و شهید می‌شدند.

 

سرلشکر صفوی با بیان اینکه صبر و اسقامت شهیدان ما مکتبی را به عنوان مکتب مقاومت ایجاد کرد، افزود: این مکتب، حزب‌الله لبنان، حماس در فلسطین و انصارالله را در یمن ایجاد کرد. خون شهدای ایران نه تنها مسیر انقلاب بلکه مسیر و معادلات منطقه و جهان را تغییر داد.

 

وی شهید را متعلق به جهان و تاریخ بشریت دانست و گفت: خون شهیدان ما دست‌های استکبار را یکی یکی از منطقه قطع خواهد کرد و ایران در سایه خون‌های مظلوم شهیدان به سرافرازی خواهد رسید.

 

سرلشکر صفوی با تاکید بر لزوم تامل در خصوص عملکرد، اندیشه و اخلاق شهدا اظهار کرد: خوب است دانشجویان راجع به اندیشه‌ها و اخلاق و عملکرد شهدا تفکر کنند و بدانند شهدای دانشجو و سایر شهدا در راه چه هدفی شهید شدند و دشمنان دنبال چه هدفی بودند و شهدا در مقابله با اهداف دشمنان چگونه ایستادگی کردند.

 

وی لغو قرارداد 1975 الجزایر، جلوگیری از صدور پیام انقلاب، اشغال بخشی از ایران و از بین بردن منابع انسانی و اقتصادی ایران و سرنگونی انقلاب و نظام نوپای جمهوری اسلامی ایران را از اهداف مهم دشمنان ایران در آغاز جنگ تحمیلی هشت ساله برشمرد و افزود:رژیم بعثی عراق و جهان دو قطبی و شوروی و ناتو و برخی کشورهای منطقه دست به دست هم داده بودند تا این اهداف را به دست بیاورند که لغو قرارداد 1975 حداقل خواسته آنها بود.

 

سرلشکر صفوی با اشاره به جنگ عراق و کویت، اظهار کرد: در حمله عراق به کویت، امیر کویت گریخت و ارتش کویت هفت ساعت در برابر عراق دوام نیاورد درحالی که ایران هشت سال در برابر تهاجم عراق و حامیانش مقاومت کرد. صدامیان آمده بودند که ایران را اشغال کنند و حتی بر دیوارهای خرمشهر نوشته بودند "آمده‌ایم که بمانیم" اما نه تنها نتوانستند به این هدف خود برسند بلکه نظام بعث عراق سرنگون شد و صدام همچون موشی از سوراخ بیرون کشیده و به دار آویخته شد.

 

وی با بیان اینکه دشمنان ایران نتوانستند جلوی قدرت فکری و الگوی نظام مردم‌سالاری دینی را بگیرند، خاطرنشان کرد: با وجود اینکه به منابع اقتصادی، خسارت‌های زیادی در جنگ تحمیلی وارد شد اما نتوانستند جلوی صدور انقلاب اسلامی ایران را بگیرند و افکار امام(ره) در عراق، مصر، بحرین و یمن منتشر شد.

 

وی با اشاره به الگوبرداری زنان بحرین از بانوان ایران در حضور در تظاهرات‌ها، تصریح کرد: ایران مدل سرنگونی دیکتاتوری را به زنان و جوانان و تمام آزادیخواهان دنیا نشان داد و آنها دیگر نمی‌توانند جلوی قدرت نرم را بگیرند.

 

سرلشکر صفوی همچنین اظهار کرد: آمریکا در عراق تعداد زیادی کشته و تلفات داده و عربستان هم دیری نشده که به سزای عمل خود برسد.

 

وی با طرح این پرسش که آیا دوره دفاع به پایان رسیده و دفاع فقط محدود به دفاع نظامی است؟ تاکید کرد: دفاع فقط محدود به دفاع نظامی نیست بلکه دفاع از ارزش‌ها، آرمان‌ها و دفاع فرهنگی و اقتصادی برای همه ملت باید صورت بگیرد. امروز کشور نیاز به دفاع اقتصادی دارد و باید اقتصاد مقاومتی را سامان بدهیم.

 

سرلشکر صفوی با بیان اینکه جوانان ایران رهبر خود را از صمیم قلب دوست دارند، عنوان کرد: پس از گذشت چندین دهه از انقلاب و دفاع‌مقدس این پرسش مطرح می‌شود که آیا هم اکنون ملت ما بر عهد و پیمان خود با امام (ره) و رهبر خود باقی مانده است؟ من مطمئنم جوانان، رهبر خود را از صمیم قلب دوست دارند و با تغییر ماهیت تهدیدات و رویایی دشمن در جبهه اقتصادی و فرهنگی امیدواریم جوانان کشور بتوانند در یک دفاع، از این پیچ تاریخی با پیروزی خارج شوند.

 

به گزارش ایسنا، نخستین اجلاسیه گرامیداشت شهدای دانشجوی استان همدان در دانشگاه بوعلی سینا برگزار شد.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi