شناسه خبر : 32068
شنبه 02 اسفند 1393 , 12:52
اشتراک گذاری در :
عکس روز

یک مجلس ختم متفاوت/تصاویر

دیروز جمعه اول اسفند مسجد جامع رسول اعظم شهرک شهید محلاتی، شاهد برگزاری یک مراسم سوگواری متفاوت برای یک غنچه کوچک بود.

فاش نیوز- دیروز جمعه اول اسفند مسجد جامع رسول اعظم شهرک شهید محلاتی، شاهد برگزاری یک مراسم سوگواری متفاوت برای یک غنچه کوچک بود.

دیروز جمعه اول اسفندماه، مراسم ختم محمد مهدی نیکپور، فرزند7 ساله جانباز 70%  دوپا قطع و نخاعی در مسجد جامع تازه تأسیس رسول اعظم شهرک شهید محلاتی برگزار شد.

 محمد مهدی که تازه 7 ساله شده بود و از مهر امسال به مدرسه رفته بود ، در یک حادثه از دست رفت و داغ بزرگی را بر دل پدر و مادر صبور خود گذاشت!

 در این مراسم که از ساعت 3 بعداز ظهر دیروز آغاز شد، جمعیت زیادی از ساکنین و اهالی شهرک شهید محلاتی، شهرک های اطراف و ... شرکت کردند و ویژگی بارز این مراسم شرکت تعداد بسیار زیادی از جانبازان در این مراسم بود به گونه ای که  مسجد جامع رسول اعظم مملو از جمعیت  شده بود.

 نکته  قابل توجه  این بود که از آنجایی که این اتفاق برای همه غیر منتظره بود و همه به داغ از دست دادن تنها فرزند و درد بینهایت آن برای جانباز نیکپور و همسر ایشان واقف بودند، همه شرکت کنندگان در مراسم از اعماق وجود برای پرپر شدن آن نوگل زیبا، سوگوار بودند و مراسم مثل خیلی از مراسمات، شکل صوری و رسمی نداشت و صدای گریه یک لحظه هم قطع نمی شد و حال مادر این کودک معصوم 7 ساله، غیرقابل توصیف بود!

به همین دلیل مداح مراسم نیز در نوحه خوانی هایش از رنج ها و مصائب ائمه در این رابطه می خواند و سخنران نیز که حجت الاسلام شهاب مرادی بود، آیات و روایات بسیاری از اجر جزیل صبر بر از دست دادن فرزند  را بیان نمود تا مرهمی باشد بر داغ دل داغدیده آن جانباز صبور و همسرش.

و یکی از لحظات تکان دهنده مراسم نیز زمانی بود که مداح از آروزی محمد مهدی برای پزشک شدن تعریف کرد و اینکه این نوگل پرپر، آرزو داشت پزشک شود و تصور پاک و کودکانه اش بر این بود که میتواند بدین وسیله پاهای جامانده در جبهه پدر قهرمانش جانباز نیکپور را خوب کند و ... همین آرزو قلب و دل همه حاضران را سوزاند.

یکی از صحنه های تکان دهنده مراسم، ورود هم کلاسی های محمد مهدی بود که هریک با شاخه ای گل برای شرکت در مراسم وارد مسجد شدند و حتی همین حضور این کودکان خردسال در مراسم ختم که یادآوری کننده سن و سال محمد مهدی هم بود، دل همه شرکت کنندگان سوگوار را به درد آورد.

 مراسم ختم از ساعت 3 تا 5 به زیبایی و باشکوه هرچه تمام تر و در شأن آن جانباز و همسر صبور و خانواده محترم ایشان برگزار گردید و همه برای ایشان از خداوند طلب  صبر نمودند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

عکس هایی به کوشش جانباز هنرمند، حسین عبادپور

 

کد خبرنگار: 17
اینستاگرام
سلام علت وفوتش چی بوده است
7965
یک حادثه تصادف بوده
تسلیت تسلیت . جای گه از دیگران ندارد. خودم مقصرم که بی خبرم . باید رابطه ام را تقویت کنم که از این ناراحتی و مصیبت دوستم خبر دار باشم . دیگران که بی خبر می گذارند مقصر نیستند
انالله واناالیه راجعون....
بقول شاعر که : چه زود دیرمیشود.
برادرعزیزم جناب نیکپورعزیز، واقعا خیلی سخته تحمیل این مصیبت! درک این واقعه هولناک از توان این حقیر خارجه. ولی بعنوان یه هم سنخ لازم دونستم که عروج ملکوتی فرزنددلبندتون محمدمهدی عزیز رو به شما و همسرداغدار و البته صبور شما تسلیت بگم.
منم در این غم شریک شماهستم و اینم بدونید که تنها نیستیددوست عزیز.جانبازان درکنارشمایند
برادر عزیز جناب آقای نیکپور
مصیبت وارده را تسلیت میگویم وبرای حضرت عالی و همسر داغدیده تان صبر واجر از خداوند متعال می طلبم.
سلام علیکم. محمدمهدی این نوگلی که مرحوم شد و داغ تازه ای بردل مادر وپدربزرگوار و صبورش گذاشت، مادرو پدری که اصلا زندگیشان همه اش صبر و تحمل و ازخودگذشتگی بوده و هست و خواهدبود. خیلی سخت است پرپرشدن گل پسری که آرزوهاداشت و نورچشم خانواده بود. جانبازان و رزمندگانی که همشهری برادرجانباز نیکپورهستند لطفا تامی توانید بااین خانواده معظم همدردی کنید و تنهاشان نگذارید. خداوندمتعال وقتی انسان را آفرید ، درجواب فرشتگان گفت: انی اعلم مالاتعلمون. واقعا خانواده های معظم شهدا و جانبازان قطع نخاعی و شیمیایی و خانواده اسرایی که سالها اسیربودند و بعدازمراجعت به میهن اسلامی مشخص شد که جانبازهستند مصداق و نمونه های بارز این سخن خداوندمتعال است که درمیان آدمیان کسانی هستند که درراه خدا بزرکترین مصیبتهارا تحمل می کنند و دم نمی زنند. برای خانواده نیکپورعزیزمان صبر و اجرجزیل ازخداوندمنان مسئلت می نماییم.
سلام
خدمت برادر عزیزم عرض تسلیت دارم .
واقعا تحمل ای غم خیلی سخت است
انشاالله خداوند به شما صبر عطا فرماید.
گلایه ای هم از گردانندگان سایت دارم
دوستان گلم همانطور که از پرپر شدن فرزند این جانباز تهرانی خبر و عکس بر روی
سایت قرار میدهید ،خوب است از جانبازان شهرستانی که مظلومانه و بی ادعا
و با سختی زندگی میکنند و به شهادت میرسند نیز خبری قرار دهید .
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi