شناسه خبر : 32075
شنبه 02 اسفند 1393 , 15:07
اشتراک گذاری در :
عکس روز

تشییع دو شهید گمنام در رشت

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان از تشییع پیکر دو شهید گمنام همزمان با سالروز شهادت فاطمه (س) در میدان شهدای ذهاب رشت خبر داد.


به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، رسول جلائی ظهر امروز در جلسه تمهید مقدمات خاکسپاری دو شهید دوران دفاع مقدس در این شهر اظهار کرد: از مدت‌ها قبل موضوع خاکسپاری شهدای گمنام در دانشگاه فرهنگیان گیلان مطرح است.

وی از تشییع پیکر دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس در محل پردیس بنت‌الهدی صدر دانشگاه فرهنگیان گیلان همزمان با سالروز شهادت فاطمه (س) در 13 اسفند ماه جاری خبر داد و افزود: هماهنگی‌های اولیه برای خاکسپاری مذکور انجام شده است.

جلائی با بیان اینکه ایام شهادت ائمه (ع) از جمله سالروز شهادت فاطمه (س) در تشییع و خاکسپاری شهدای گمنام حائز اهمیت است، تصریح کرد: تشییع پیکر شهدای گمنام از مقر سپاه ناحیه مرکزی رشت در پل عراق به طرف میدان شهدای ذهاب ساعت 9 صبح آغاز می‌شود.

این مسئول، سخنران مراسم مذکور را سردار سیدمحمد باقرزاده رئیس کمیته مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح عنوان کرد و گفت: پیکر شهدای گمنام پس از اقامه نماز و سخنرانی در میدان شهدای ذهاب به صورت سواره از مسیر خیابان سعدی ـ میدان شهید باستانی‌شعار ـ خیابان گلسار ـ بلوار گیلان به طرف پردیس بنت‌الهدی صدر دانشگاه فرهنگیان گیلان تشییع می‌شود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان با اشاره به برگزاری مراسم شب وداع با شهدای گمنام، بیان کرد: مراسم مذکور همزمان با شب شهادت فاطمه (س) در منطقه گلسار رشت برگزار می‌شود.

*حضور گسترده جامعه دانشگاهی گیلان در خاکسپاری شهدای گمنام

رئیس پردیس بنت‌الهدی صدر دانشگاه فرهنگیان گیلان نیز در جلسه مذکور به دغدغه جامعه نسبت به شهدا پس از گذشت سال‌ها از دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: شهدای گمنام بسیار سرافراز و شناخته شده هستند.

خدیجه گلین‌مقدم خاکسپاری شهدای گمنام در محیط دانشگاهی را بسیار تاثیرگذار خواند و بیان کرد: نسل امروز باید بداند مردان بزرگی رفتند تا ما بمانیم.

وی بر حضور گسترده جامعه دانشگاهی گیلان در مراسم خاکسپاری شهدای گمنام تاکید کرد و یادآور شد: مراسم ویژه‌ای برای تشییع و خاکسپاری شهدای گمنام در محل پردیس بنت‌الهدی صدر برنامه‌ریزی شده است.

*نقش‌آفرینی دانشجویان در تشییع شهدای گمنام

کامیار مهدی‌پور رئیس سازمان بسیج دانشجویی سپاه قدس گیلان نیز در جلسه مذکور با اشاره به آمادگی نقش‌آفرینی دانشجویان در تشییع و خاکسپاری شهدای گمنام در رشت اظهار کرد: دانشجویان دانشگاه‌های گیلان برای فعالیت در فضای مجازی و رسانه‌ای و همچنین حضور در مراسم تشییع و خاکسپاری شهدای گمنام از آمادگی کامل برخوردار هستند.


 

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi