شناسه خبر : 32091
یکشنبه 03 اسفند 1393 , 09:16
اشتراک گذاری در :
عکس روز

تجلیل از نخبگان شاهد و ایثارگر کرمانشاه

رئیس مرکز دانش‌پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر کشور با بیان اینکه حدود یک میلیون و شش هزار نفر عضو این مرکز هستند، گفت: این مرکز در حال حاضر شش هزار نفر عضو سرآمد، استعداد برتر و نخبه درسطح کشور دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه کرمانشاه، علی عباس کمری در همایش تجلیل از نخبگان شاهد و ایثارگر استان کرمانشاه که امروز(دوم اسفند) در سالن شهدای دولت استانداری کرمانشاه برگزار شد، قدرت و توان نظام را وابسته به فرهنگ ایثار و شهادت دانست و گفت: تمام هدف دشمنان این است که هر طور شده از طریق تهاجم فرهنگی به این فرهنگ خدشه وارد کنند و ایستادگی در برابر این مسئله هوشمندی و درایت فرزندان ایران اسلامی را می‌طلبد.

 

رئیس مرکز دانش پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثار گر کشور با تاکید بر اهمیت نهادینه شدن فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه، گفت: نهادینه کردن این فرهنگ در واقع نهادینه کردن ارزش‌ها است و نباید این فرهنگ را وارد خط و خطوط سیاسی کنیم.

 

کمری رویکرد دولت تدبیر و امید را به بحث نخبگان رویکردی جدید و دانش محور ارزیابی و ابراز امید‌واری کرد: این رویکرد بتواند گام مهمی در راستای استفاده هرچه بیشتر از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های نخبگان شاهد و ایثار گر کشور باشد.

 

وی با بیان اینکه این مرکز در حال حاضر شش هزار نفر عضو سرآمد، استعداد برتر و نخبه درسطح کشور دارد، گفت: این مرکز 180 تشکل استانی، 54 تشکل در سطح ملی و پنج دفتر بین المللی دارد.

 

کمری افزود: بر اساس آمارهای موجود حدود سه میلیون نفر فرزندان خانواده شهدا و ایثارگر در کشور جامعه هدف این مرکز هستند که از این تعداد یک میلیون و شش هزار نفر عضو مرکز هستند.

 

رئیس مرکز دانش پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثار گر کشور در ادامه به بیان توضیحاتی در مورد دستاوردهای هفت ساله این مرکز پرداخت و افزود: این مرکز تاکنون بالغ بر 18 هزار و 500 دستاورد علمی داشته و میزان رشد نخبگی در آن 6.7 درصد بیشتر از رشد نخبگی عادی است.

 

کمری شناسایی و تجلیل از نخبگان سرآمد سراسر کشور، حمایت و هدایت هدفمند نخبگان، اعطای جوائز با نام شهدای دانشمند، پیشبرد اهداف طرح مدیریت فردا، تشکیل بانک اطلاعاتی نخبگان کشور، جذب، شناسایی و حمایت از استعدادهای برتر، شناسایی، جمع آوری و حفاظت از ایده‌ها، اجرای طرح تکاک(توسعه کارآفرینی ایثارگران کشور)، اجرای طرح شهاب(شناسایی و هدایت استعدادهای برتر شاهد) و... را از جمله طرح‌های در دست اجرای این مرکز عنوان کرد.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi