شناسه خبر : 32102
یکشنبه 03 اسفند 1393 , 10:34
اشتراک گذاری در :
عکس روز

پیشرفت مجتمع توان‌بخشی بقیه الله (عج)

پیشرفت 50 درصدی مجتمع توان‌بخشی بقیه الله(عج)/ ساماندهی پذیرش و ارجاع جانبازان۷۰درصدی در تهران

پیشرفت 50 درصدی مجتمع توان‌بخشی بقیه‎الله(عج)

ساماندهی پذیرش و ارجاع جانبازان۷۰درصدی در تهران

به گزارش «ایثار» سردار محسن انصاری عصر دیروز شنبه ۲ اسفند در دیدار با اعضای هیئت‌مدیره انجمن جانبازان نخاعی، گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران به استفاده از پتانسیل‌ها و توانمندی‌های جانبازان و تشکل‌های ایثارگری اعتقاد دارد و این عزیزان می‌توانند در بسیاری از بخش‌ها بازوهای فکری و اجرایی ما بوده و از نظر فکری هم کمک‌حال بنیاد باشند و همچنین ارتباط مطلوبی بین بنیاد و بدنه ایثارگران ایجاد کنند.

وی افزود: خوشبختانه ارتباط و تعامل خوبی بین بنیاد شهید و امور ایثارگران و تشکل‌های شاهد و ایثارگر وجود دارد و از نمونه‌هایی که این تشکل‌ها به ما کمک کرده‌اند می‌توان به عملکرد مطلوب کارگروه پیگیری و نظارت بر مراکز توان‌بخشی در سراسر کشور و حضور معتمدین معین در بحث طرح سپاس و دیدار‌ها اشاره کرد.

قائم‌مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران از راه‌اندازی ستاد ساماندهی پذیرش و ارجاع درمانی جانبازان ۷۰ درصدی در شهر تهران اشاره کرد و گفت: جانبازان عزیز ۷۰ درصدی می‌توانند در شهر تهران از خدمات این ستاد استفاده کنند. شماره تلفن این ستاد هم متعاقباً اعلام خواهد شد و ان‌شاءالله اجرای چنین طرحی به گروه‌های مختلف ایثارگری تسری پیدا خواهد کرد. این مرکز امور اورژانسی درمان جانبازان ۷۰ درصدی را به‌صورت تخصصی پیگیری می‌کند زیرا اورژانس سراسر کشور در بسیاری از مواد پاسخگوی نیازهای تخصصی جانبازان ۷۰ درصدی نیست.

سردار انصاری درباره تهیه آمبولانس‌های مجهز برای بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: حضرت حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاج‌آقا شهیدی در این رابطه مذاکره و پی گیری‌هایی را از وزیر محترم بهداشت داشته است.

وی همچنین گفت: همه بیمارستان‌هایی که طرف قرارداد با بیمه ایران هستند موظف به پذیرش جانبازان ۷۰ درصدی هستند و در رابطه با مناسب‌سازی متروی داخل شهری تهران برای جانبازان ویلچری گفت: پیگیری‌های لازم برای مناسب‌سازی مترو از طریق مسئولان مربوطه انجام خواهد شد.

 

قائم‌مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به اینکه تنها حدود ۲۰ درصد از جانبازان واجد دریافت پلاک ویژه جانبازی، این پلاک را دریافت کرده‌اند گفت: باقی جانبازان واجد شرایط تمایلی به دریافت این پلاک نداشته‌اند و این موضوع ناشی از مناعت طبع این عزیزان است.

دکتر انصاری از برگزاری جلسه مشترکی بین ستاد کل نیروهای مسلح، نمایندگان نیروهای مسلح و مسئولان بنیاد شهید و امور ایثارگران خبر داد و گفت: در این جلسه قرار شد تمهیداتی برای اجرای ماده ۳۸ قانون جامع خدمت‌رسانی به ایثارگران اندیشیده شود.

وی با ابراز رضایت از عملکرد مطلوب کارگروه پیگیری و نظارت بر مراکز توان‌بخشی در سراسر کشور گفت: درخواست ما از این کارگروه که توسط ایثارگران تشکیل‌شده این است که همچنان با هماهنگی واحد مهندسی بنیاد به همکاری خود ادامه دهند، چون در این مدت نواقص زیادی را مشخص کرده‌اند و تغییرات لازم برای برطرف کردن این نواقص اعمال شده است.

قائم‌مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: نظارت این کارگروه بر روند ساخت مرکز فرهنگی، ورزشی و توان‌بخشی بقیهالله (عج) باعث تسریع کار شده است. هرچند به دلیل عدم تخصیص به‌موقع اعتبارات از زمان‌بندی مشخص شده عقب هستیم، اما این مجموعه در حدود ۵۰ درصد پیشرفت داشته و امیدواریم سالن چندمنظوره ورزشی این مرکز که دارای انواع رشته‌های ورزشی است تا پایان فروردین‌ماه افتتاح شود و بقیه کارهای این مرکز هم با تخصیص به‌موقع اعتبارات در زمان خوبی انجام شود.

سردار محسن انصاری در انتها با اشاره به در پیش بودن روز 22 اسفند روز شهید و اهمیت این روز از اعضای هیئت‌مدیره انجمن جانبازان نخاعی درخواست کرد فعالیت‌های لازم را برای برگزاری مناسب مراسم این روز انجام دهند.

در این جلسه عبدالرضا عباسپور معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز به سؤالات و مسائل مطرح شده جانبازان نخاعی در حوزه مسائل بهداشتی پاسخ داد.

اینستاگرام
هرچند اعتبارات و بودجه کم است همینکه این مجتمع در حال ساخت است و به نیمه راه رسیده و سالن ورزشی ان بزودی به بهره برداری میرسد تشکر وخدا را شکر که این محل برای جانبازان عزیز باقی ماند.
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi