شناسه خبر : 32128
دوشنبه 04 اسفند 1393 , 08:40
اشتراک گذاری در :
عکس روز

فراخوان معرفی سبک زندگی آزادگان

مؤسسه فرهنگی پیام آزادگان فراخوان خاطره،داستان،نمایشنامه و شعر را با محوریت کودک و نوجوان و با هدف الگوسازی و آشنایی با سبک زندگی آزادگان منتشر کرد.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگ حماسه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،دکتر سنگری دبیر اجرایی این فراخوان عصر امروز در یک نشست خبری توضیح داد:شرکت برای عموم در این فراخوان آزد است.

 

وی ادامه داد:در تالیف کتاب‌های درسی همیشه این احساس را داشتم که مطلب چقدر محتوای کمی در این زمینه داریم و این فراخوان به دنبال چنین احساسی طراحی شد.

 

سنگری یادآور شد:هیچ ملتی نیست که دغدغه نسل‌پروری نداشته باشد تا حس دوست داشتن وطن و ارزش‌های آن را تقویت کند.انسان هم همواره در پی اسوه است تا تطابق‌ها اتفاق بیفتد.انقلاب اسلامی هم سرشار از اسوه است.

 

وی با طرح این سوال که برای معرفی نسل دفاع مقدس چه کرده‌ایم ،گفت:کارهای بزرگی در این زمینه انجام شده است که قابل انکار نیست اما مثلا آنچه در دوران اسارت رخ داد به درستی معرفی نشده است. دوران اسارت همه جلوه‌های زندگی را دارد و ادبیات بهترین ابزار معرفی این جلوه‌ها است.

 

سنگری گفت:برای خلق آثار در چهار حوزه از سه عامل بهره‌ برده‌ایم.نویسندگان و شاعران شاخص،خانواده‌های آزادگان و فراخوان.

 

ویتوضیح داد: در زمینه «شعر» علاقه‌مندان می‌توانند در قالب «شعر آزاد» سبک زندگی آزادگان را بیان کنند. محدویتی در قالب شعری وجود ندارد.متن «نمایشنامه» هم باید کوتاه و قابل اجرا در یک جلسه 10 تا 15 دقیقه‌ای در مدارس باشد. «خاطرات» هم دیگر نگاشته باشد. البته از خاطرات خودنوشت هم استقبال می‌کنیم. داستان‌های ارسالی هم باید در حد داستانک باشد.

 

به گفته وی علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را در محورهای دفاع از ارزش‌های دینی و الهی،شرح صدر و صبر،امید،نشاط و آرامش،برخورد با تبلیغات رسانه‌ای دشمن،دفاع از ایمان و باور،خلاقیت و ابتکار،وحدت،همدلی،همیاری و غمخواری،دفاع از ایمان و باورها و مدیریت و رهبری تا پایان خردادماه سال 1394 ارسال کنند.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi