شناسه خبر : 32161
دوشنبه 04 اسفند 1393 , 11:36
اشتراک گذاری در :
عکس روز

تجلیل از خانواده شهدای گردان امام حسین (ع)

مسئول امور استان‌های نمایندگی ولی‌فقیه در وزارت جهاد کشاورزی گفت: برگزاری مراسم و تکریم خانواده شهدا برای حفظ فرهنگ ایثار و شهادت و جلوگیری از آسیب به اسلام و فرهنگ اسلامی کشور است.



به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، در مراسمی با حضور مسئولان جهاد کشاورزی استان سمنان و شهرستان‌های شاهرود و میامی، مسئول امور استان‌های نماینده ولی‌فقیه در وزارت جهاد کشاورزی، امام‌جمعه و فرماندار شهرستان شاهرود، از خانواده شهدای گردان امام حسین (ع) در دوران دفاع مقدس تجلیل شد.

مسئول امور استان‌های نمایندگی ولی‌فقیه در وزارت جهاد کشاورزی در این مراسم با اشاره به گذشت خانواده شهدا در دوران دفاع مقدس گفت: خانواده گران‌قدر شهدا در راه اسلام و انقلاب اسلامی بدون هیچ چشم‌داشتی از عزیزان خود گذشتند و برگزاری مراسم و تکریم خانواده شهدا برای حفظ فرهنگ ایثار و شهادت و جلوگیری از آسیب به اسلام و فرهنگ اسلامی کشور است و هزینه برای این جلسات سرمایه‌ای بوده که اندوخته می‌شود.

حجت‌الاسلام علی ایمانی‌تبار افزود: دنیا آن‌قدر فریبنده است که گاهی بزرگان را نیز با خود می‌برد؛ اما خداوند صالحان وعده حیات طیبه می‌دهد و اگر انسان این مهم را درک کند، آن را با هیچ‌چیز عوض نخواهد کرد و آمدن انبیا و رسالتشان نشان دادن راه رسیدن به حیات طیبه به انسان‌هاست.

وی بیان کرد: جوانان ما در آن دوران شمه‌ای از آن را دریافتند و مشتاقانه به جبهه نبرد حق علیه باطل رفتند و با آغوش باز شهادت را پذیرا شدند؛ سربلندی امروز ما مدیون این خون‌های پاک است؛ پس باید قدردان شهدا و خانواده‌های آن‌ها باشیم.

ایمانی‌تبار اضافه کرد: رسیدن به حیات طیبه دو شرط اساسی دارد؛ داشتن عمل صالح و مؤمن بودن که شهدای گران‌قدر ما واجد آن بودند.

مسئول امور استان‌های نمایندگی ولی‌فقیه در وزارت جهاد کشاورزی، شهدا را برکت‌های جامعه ذکر کرد و افزود: زندگی انسان طالب حیات طیبه باید خدامحور باشد و اگر غیر از این باشد، با شیطان هم‌نشین می‌شود.

نمایش کلیپ و مداحی بخشی دیگر از مراسم بود و در پایان با اهدای لوح تقدیر تقدیمی از وزیر جهاد کشاورزی و هدیه از خانواده شهدای گران‌قدر گردان امام حسین (ع) در دوران دفاع مقدس تجلیل شد.

سازمان جهاد وقت استان سمنان در طول دوران دفاع مقدس با یک قرارگاه و سه گردان مهندسی رزمی 115 شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرد که 29 شهید از گردان حضرت ولی‌عصر (عج) متعلق به شهرستان‌های سمنان وقت و گرمسار، 46 شهید از گردان حضرت رسول اکرم (ص) شهرستان دامغان و 40 شهید نیز از گردان امام حسین (ع) متعلق به شهرستان شاهرود وقت بود.



 

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi