شناسه خبر : 32164
سه شنبه 05 اسفند 1393 , 10:15
اشتراک گذاری در :
عکس روز

تخفیف بلیط ایثارگران به کمیسیون تلفیق ارجاع شد

نمایندگان مجلس با ارجاع تبصره الحاقی مربوط به تخفیف 50 درصدی بلیط هواپیما برای فرزندان، والدین و همسران شهدا و جانبازان 25 درصد به بالا به کمیسیون موافقت کردند.

فاش نیوز - نمایندگان مجلس با ارجاع تبصره الحاقی مربوط به تخفیف 50 درصدی بلیط هواپیما برای فرزندان، والدین و همسران شهدا و جانبازان 25 درصد به بالا به کمیسیون موافقت کردند.
به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز ، نمایندگان مجلس شورای اسلامی روز دوشنبه 4 اسفند در ادامه رسیدگی به لایحه بودجه سال 84 ، تبصره الحاقی 11 را که دولت را مکلف به به تخفیف 50 درصدی بلیط هواپیما برای فرزندان، والدین و همسران شهدا و جانبازان 25 درصد به بالا کرده بود  مورد بحث و بررسی قرار دادند و برای اصلاحات بیشتر به کمیسیون مربوطه ارجاع دادند.
براساس این گزارش در تبصره الحاقی 11 تصریح شده است: دولت مکلف است 50 درصد تخفیف بهای بلیط هواپیما برای فرزندان، والدین و همسران شهدا و جانبازان 25 درصد به بالا با اولویت نوبت دهی در کلیه خطوط هواپیمایی را منظور کند، اما به اعتقاد برخی از نمایندگان این تبصره مغیر با قانون اساسی و شامل شرکت های خصوصی نمی شود.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی از مجموع 205 نماینده حاضر در جلسه علنی روز دوشنبه 4 اسفند با 127 رأی موافق، 37 رأی مخالف و 6 رأی ممتنع با ارجاع تبصره الحاقی 11 لایحه بودجه 94 برای بررسی بیشتر به کمیسیون تلفیق موافقت کردند

کد خبرنگار: 17
اینستاگرام
باز هم تبعيض
باز هم داستان درصد
بازهم حساب نشدن رزمندگان
باز هم.......
ماده۴۱ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران ـ جانبازان بیست و پنج درصد (۲۵%) و بالاتر، آزادگان و خانواده‌های شاهد و خانواده جانبازان هفتاد درصد (۷۰%) در صورت مسافرت داخلی از طریق هر یک از شرکتهای دولتی یا خصوصی هواپیمایی، راه‌آهن و کشتیرانی با ارائه کارت ایثارگری و یا معرفی‌نامه بنیاد از پرداخت پنجاه درصد (۵۰%) هزینه بلیط مسافرت معاف می‌باشند.
تبصره۱ـ کلیه مشمولان این ماده از پرداخت هزینه بلیط اتوبوس و مترو (داخل شهری) معاف می‌باشند.
تبصره۲ـ مشمولان این ماده در پروازهای خارجی با معرفی‌نامه بنیاد برای یک بار در سال از پنجاه درصد (۵۰%) تخفیف مستقیم بهای روز فروش بهره‌مند می‌باشند.
تبصره۳ـ تخفیف موضوع این ماده در بخشهای دولتی و خصوصی توسط بنیاد تأمین و پرداخت می‌شود.
باسلام بند جانباز 35وآزاد با سابقه 40 ماه جبهه ماشین دوکابین دارم برای کارکشاورزی قبلا 240لیتر بنزین سهمیه ای داشتم حالا 60 لیتر چرا یعنی ماشین دو دیفرانسیل مصرفش مثل پراید نمایندگان ومسولین سوخت با چه عقلی اینطور تصمیم می گیرند واقعا برای این مسولین متاسفم فقط یاد گرفتن جیب مردوم بزنن نمیان جای دیگر جبران کنند از 50لیتر بنزین که برای درآمد 5نفر عایله استفاده میشود کم می کنند
الان که دیگر جنگ نیست و نیازی به رزمنده ندارند که برایشان خدماتی ببینند بنده که پنجاه ماه جبهه دارم و 20% جانبازی دارم و امثال من نیز حقی ندارند که خدماتی دریافت کنند و بنده افرادی را می شناسم که اصلا پای شان با جبهه نرسید و جانبازی 25% گرفتند و خدمات میگیرند بازهم از این بابت اعتراضی نداریم و حقشان می دانیم ولی ماها وامثال ماها چی ! چه کسی باید این بی عدالتی را از بین ببرد
چرا فقط جانبازان بالای25درصد دیگه شورشو در اورده مجلس
سلام ، این همه سیاستمدار بدون عمل و بسیار پرحرف داریم کسی نمیخواهد از میلیاردها یارانه انتشار نشریات سیاسی قدری برای بازگو کردن فشارهای ذلت آور به زندگی مردم چیزی بگوید؟ در کنار پرداخت انواع یارانه های دولتی بغیر از یارانه مردمی سناریوی افزایش قیمت حاملهای انرژی همچنان بین دولت و مجلس در حال انبساط بودجه دولت و انقباض سطح زندگی مردم است. دوستی گفت در مجموعه مسکونی سکونت دارد که دارای تجهیزات شوفاژ مرکزی میباشد اما کنتور گاز تمام واحدها مشترک است. ساکنین واحدها برای مصرف گاز از یکدیگر سبقت میگیرند بنحوی که علاوه بر کارکرد شوفاژ مرکزی هریک از واحدها نسبت به نصب بخاری و آبگرمکن گازی مجزا اقدام نمودند. اگر دولت و مجلس بوسیله مصوبات حذف یارانه و ذخیره حاصل از صرفه جویی بنزین 400 تومانی اقدام نکرده بود اینچنین فرهنگ صرفه جویی نابود نشده بود. اگر دولت و مجلس نسبت به تحویل رایگان کنتور گاز مجزا اقدام نمایند شاهد صرفه جویی بسیار زیادی از انرژی مصرفی کشور خواهیم بود. همیشه دولت و مجلس ساده ترین و آسان ترین راه را برای کسب درآمد را در پیش میگیرند که اینچنین ساده انگاری صدمات و لطمات بسیار زیادی به اعتماد و اقتصاد مردم و کشور وارد کرده است. اینگونه اقدامات بوسیله دشمنان نقاب دار نفوذی تشویق میشوند تا بدینوسیله دشمنان را به اهداف فلج کردن اقتصاد نظام اسلامی و بی اعتمادی مردم نسبت به دولت و مجلس برسانند. آیا اقدامات دولت و مجلس میتواند در راستای اجرای فرامین اقتصاد مقاومتی که توسط رهبر معظم انقلاب صادر شده ارزیابی کرد؟ آیا اینگونه سیاستها به سیاستهای ضد حکومت اسلامی شباهت دارد؟
همانطور که دوستان در پیامهای قبلی متذکر شدند شرکتهای به ظاهر خصوصی از قوانین تسهیلات و امتیازات ایثارگران تمکین نمیکنند لذا کارشکنی در امور ایثارگران در بدنه دولت و مجلس دارای حمایت معنا دارای میباشد.
ناديده گرفتن رزمندگان و جانبازان زير 25% در همه قوانين حمايتي به مفهوم ضعيف نگه داشتن قهرمانان و پيشكسوتان ايثار است و انهايي كه به صورت نا متعادل قانون مي نويسند نه تنها در نزد خداوند رويشان سياه است بلكه بازتاب كار هاي ناپسند خود را در اين دنيا نيز مشاهده خواهند كرد. و اين قانون طبيعي است
خوب جانبازان زیر25 % وایثارگران باید بمیرند دیگه ؟؟؟
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi