شناسه خبر : 32187
دوشنبه 04 اسفند 1393 , 15:18
اشتراک گذاری در :
عکس روز

«دفترچه‌های خاکی» شهدا در دستان دانش آموزان

دیر فرهنگی هنری منطقه ۱۹ از اجرای طرح «دفترچه‌های خاکی» جهت شناسایی و معرفی شهدای مدرسه خبر داد و گفت: قرار است این دفترچه‌ها در سطح مدارس و در میان دانش‌آموزان توزیع شود.

 

 

به گزارش خبرگزاری حیات، فرهنگسرای مهر با هدف زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهیدان، ترویج فرهنگ ایثار و پایداری و شناسایی شهدای مدرسه اقدام به اجرای طرح «دفترچه‌های خاکی» کرده است. سعید رنجبریان، مدیر فرهنگی هنری منطقه 19 و رییس فرهنگ‌سرای مهر، با اعلام این خبر گفت: این اقدام برای نخستین‌بار در سطح شهر تهران و با هدف صیانت و نگهداری از ارزش‌های دفاع مقدس و دستاوردهای آن، الگوسازی برای قشر نوجوان و جوان و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، اجرا می‌شود. شهدای مدرسه (معلم و دانش‌آموز) با انتخاب درست خود و برای دفاع از ارزش‌های الهی، اسلامی و ایرانی قدم در راه مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس گذاشتند و به بالاترین درجه شهادت نائل آمدند. 


وی با بیان اینکه طرح دفترچه‌های خاکی در چند مرحله اجرا خواهد شد، تصریح کرد: در مرحله اول شهدای مدرسه از جمله معلمان، فرهنگیان و دانش آموزان منطقه به کمک اهالی و به ویژه دانش آموزان شناسایی خواهند شد و در همین مرحله بازدید از خانواده این شهدای گرانقدر و گفت‌وگو به منظور ثبت ویژگی‌های اخلاقی و خاطرات شهید بزرگوارشان انجام خواهد شد.

مدیر فرهنگی هنری منطقه 19 به برنامه‌ریزی برای انتشار اطلاعات و ویژگی‌های شهدای مدرسه اشاره کرد و ادامه داد: در مرحله دوم طرح «دفترچه‌های خاکی» اقدام به‌ جمع‌آوری و دسته‌بندی اطلاعات شهدا و انتشار کتاب «یادنامه» انجام خواهد شد. در این کتاب زندگینامه، خاطرات، وصیت‌نامه و تصاویر شهدا منتشر خواهد شد.

رنجبریان درباره مرحله سوم طرح «دفترچه‌های خاکی» گفت: در مرحله سوم و نهایی مراسم رونمایی از کتاب و توزیع آن در سطح مدارس و میان دانش‌آموزان پیش‌بینی شده است.

رئیس فرهنگسرای مهر در بخشی از صحبت‌های خود به برگزاری چندین مرحله مسابقه کتابخوانی از محتویات این کتاب با همکاری آموزش و پرورش منطقه 19 تاکید و اظهار امیدواری کرد که با همکاری شهروندان و به ویژه دانش آموزان تا پایان سال جاری مرحله اول و دوم این طرح به صورت کامل اجرا شود. وی درباره تاثیر اجرای این طرح بر دانش آموزان، گفت: بی‌شک در طرحی که خود دانش آموزان در اجرای آن حضور داشته باشند، تأثیر خوبی نیز خواهند پذیرفت.

وی درباره کارهایی که تاکنون به انجام رسیده است، توضیح داد: تاکنون 19 معلم شهید منطقه 19 شناسایی و اطلاعات آنها به صورت کامل جمع‌آوری شده است. همچنین نزدیک به 20 شهید دانش آموز نیز شناسایی و در حال جمع‌آوری اطلاعات آنها هستیم. انعکاس سبک زندگی و الگوسازی شهدا برای جوانان از جمله رویکردهایی اصلی این طرح است.

رئیس فرهنگسرای مهر در ادامه به اسامی برخی از شهدای منطقه 19 را که اطلاعاتشان جمع‌آوری شده است، اشاره کرد و گفت : شهید جمشید میرزایی، شهید منصور(حسن) فرجی، شهید مهدی فولادی، شهید قاسم اسلامیان امیری، شهید محمد امینی، شهید بهرام حق نجات، شهید علی نصیرزاده، شهید سید حسن موسوی، شهید حسین معصومی سنجابی، شهید علی اصغر رجبی، شهید عبدالاحد تائبی، شهید اسماعیل عیوضی، شهید محمد تقی رحمانی، شهید سلیمان صادقی، شهید علیرضا رابعی، شهید اسماعیل کرکچی، شهید محمد حسین خیام، شهید علیرضا افشار نادری و شهید الطفات شرافتی از جمله شهدای معلم مدارس این محدوده هستند.

وی همچنین به برنامه‌ریزی برای جمع‌آوری زندگی‌نامه و خاطرات 20 دانش‌آموز شهید منطقه 19 تأکید کرد و با اشاره به اسامی این شهدا یادآور شد: شهید اسماعیل اسماعیلی، شهید محمدرضا رام بجندی، شهید غفور مومن زاده، شهید ابوالفضل جلیلی، شهید رسول لواخواه، شهید رضا جوادی، شهید محمدرضا میرزایی، شهید هوشنگ دلیری، شهید عبدالعلی روشن، شهید گلشاد مولوی، شهید محمدعلی جربان، شهید هادی صادقی، شهید اسماعیل ندیری زاده، شهید محمد ناظری، شهید نادر باقری، شهید رضا منقلبی، شهید حسین نیکوبین، شهید حبیب آقا جانلو، شهید احمد پوراحمد خمینی و شهید محمد سخاوتی 20 شهید دانش آموزی هستند که تا کنون در منطقه 19 شناسایی شده‌اند.

علاقه‌مندان می‌توانند جهت دریافت اطلاعات بیشتر به فرهنگسرای مهر واقع در اتوبان شهید تندگویان، خیابان شهید لطیفی، کوچه تگرگ مراجعه کنند و یا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره‌ تلفن‌: 55033900 تماس بگیرند.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi