شناسه خبر : 32201
سه شنبه 05 اسفند 1393 , 08:16
اشتراک گذاری در :
عکس روز

همه رزمندگان ایثارگرند

زمستان بود. زیر بارش برف چادر زده بودیم، برای عملیات در کردستان عراق آماده می شدیم. جهت ایجاد آمادگی بدنی روزانه با تجهیزات کامل در تپه ها و کوه های اطراف سد بوکان به راهپیمایی می رفتیم.

سیدامیرمحمدی -  بسم رب الشهداء والصدقین. با سلام وادب واحترام وارادت.

 متأسفانه مجلس ودولت های گذشته در طول دوره های قانون گذاری به یکباره تمام زحمات و تلاش ها و کوشش های بسیجیان جان بر کف را نادیده گرفته و علیرغم وصیت صریح امام راحل، به فراموشی سپرده شدند و عملاً مورد بی مهری قرار گرفتند. هیچ نهادی مسئولیت حل مشکلات و گرفتاری آنها را نپذیرفت. حتی در تعریف ایثارگری در بعضی از قوانین از شمول ایثارگر خارجش کردید.

 کشورها در طول تاریخ خویش جنگ های گوناگونی را تجربه کرده اند، دلیل این جنگ ها زیاده خواهی کشورهای زورگو و قدرتمند است. لذا تمام دولتها و ملت ها همیشه برای رزمندگان و جنگجویانی که در راه استقلال، آزادی، امنیت و آرامش سرزمینشان جانفشانی کرده اند. ارزش و احترام فوق العاده ای قائلند و برای پاسداشت ایثار و از خودگذشتگی آنها، در مراجع قانونی کشور تسهیلات ویژه ای مادی و معنوی تصویب و مورد اجرا گذاشته اند تا علاوه بر جبران عقب ماندگی آنها، رزمندگان و جنگجویان را سرمشق و الگوی نسل های آینده قرار دهند و در نسل های بعدی این آمادگی را ایجاد نمایند تا در مقابل هرگونه تهدید و تعرض به کشورشان بی تفاوت نباشند، بلکه شجاع و جسور مثل گذشتگان و اسلاف خویش از ناموس مملکت دفاع نمایند.

 البته از نظر اسلام مجاهدین از جنگجویان غیر اسلامی از فضیلت های برتری برخوردارند زیرا خداوند در قرآن کریم به مجاهدین اسلام که در راه خدا جهاد نمایند: «وعده بهشت و پاداشت عظیم می دهد» و امام علی (ع) خطاب به رزمندگانش می فرمایند: «علی » ضامن شما و گروگان رستگاری و سعادت شما خواهد بود. برکسی پوشیده نیست که در طول ۸ سال جهاد فی سبیل اله رزمندگان بسیجی با شجاعت، شهامت، ایثار، فداکاری و شهادت طلبی از سرزمین ایران اسلامی دفاع کردند و در مقابل توپ ، تانک ، بمب ، موشک و سایر ادوات مرگبار که استکبار جهانی در اختیار دشمنان انقلاب اسلامی قرار می داد. تحت زعامت خمینی کبیر (ره) با رشادتی وصف ناپذیر ایستادگی نمودند و در برابر حوادث سهمگین جبهه ها ماند کوهی پولادین و استوار مقاومت نمودند، با سرهای نترس دشمن را خوار و زبون کردند و خواب را از چشمان دشمن عفلقی ربودند و در برابر حیرت جهانیان او را به زانو در آوردند و دشمن را با خفت تمام از شهرها و روستاها بیرون انداختند.

 در این راستا خمینی کبیر ره فرمودند : «حقیقتاً اگر بخواهیم مصداق کاملی از ایثار و خلوص و فداکاری و عشق به ذات مقدس حق و اسلام را ارائه دهیم چه کسی سزاوار تر از بسیجیان خواهد بود. » با این اوصاف جنگ هشت ساله با حوادث تلخ و شیرین به پایان رسید اما برای رزمندگان هنوز جنگ تداوم دارد چرا که از جنگ آسیب های فراوان دیده اند.

 البته آسیب ها به دو دسته تقسیم می شوند. یکی آسیب های آشکارکه رزمنده مورد اثبات تیر و ترکش … قرار گرفتند و به بیمارستان منتقل می شد و در نتیجه برایش مدرک بالینی و بعد هم صورت سانحه همزمان صادر می گردد. دسته دیگر از آسیب ها، آسیب های پنهان بوده اند. متأسفانه به این آسیب های وارده به بسیجیان اصلاً توجه لازم ننموده اند. همانطوری که می دانید اکثر رزمندگان بسیجی را جوانان و نوجوانان غیوری تشکیل می داد که از نیروی فوق العاده بدنی برای مقابله با دشمن در هر شرایطی برخوردار بودند.

 به این دلیل رزمندگان در اقلیم ها و شرایط متفاوت جبهه از گرمای خوزستان تا سرمای کردستان، از نقل و انتقال بسیجیان در جبهه با وسایل نقلیه باری تا راهپیمایی های طولانی در مناطق عملیاتی، از شب حمله تا صبح پاتک، از ساختن سنگر با گونی وتراورس تا کندن کانال با بیل و کلنگ در حالت نشته ، از تعقیب دشمن در جبهه تا پاکسازی کردستان از ضد انقلاب، از عبور از مناطق آلوده شیمیایی تا قرار گرفتن و عبور از زیر آتش تهیه دشمن، از افتادن در معاصره تا گرفتار شدن در کمین دشمن… در همه ی این حالات به حمل تجهیزات انفرادی از قبیل اسلحه کلانش، آر پی چی، تیربار… ، بند حمایل، کوله پشتی، نارنجک، ماسک، بادگیر، مقدار زیاد گلوله، کلاه آهنی، بی سیم، خشاب، دوربین، قطب نما، مقدار کمی غذا، قمقمه ای آب و کمک های اولیه نیاز بود. که به کتف و گردن و زانوها و در یک کلام به تمام مفصل ها فشار سنگینی وارد می نمود. و تحمل گرسنگی و تشنگی در آن شرایط فشاری مضاعف بر پیکر بسیجیان بود با این اوضاع و احوال سخت و دشوار رزمندگان فقط رضای خدا و سربلندی ایران اسلامی را طلب می کردند.

  بی شک صبر و شکیبایی در برابر همه این مشکلات تنها با ایمان راسخ به خدای یگانه و نیروی جوانی دست یافتنی بود. حضرت علی (ع) در نهج البلاغه آن وضعیت را به زیبایی هر چه تمام تر چنین بیان می فرمایند: «تشنه بودیم، گرسنه بودیم، برهنه بودیم، پیاده بودیم و راه ما دور و پای ماخسته بود؛ زخم داشتیم و خون ما اندک و بار ما سنگین بود، معمذا می رفتیم؛ می تاختیم و پیش می تاختیم و با پیکر نیمه جان خود همچنان تشنه و گرسنه مانند بلای آسمانی بر سر دشمن فرود می آمدیم.»

 با این وصف آثار آن فشارها و شرایط سخت و دشوار جبهه ها به مرور زمان سبب ایجاد بیماری های گوناگون نظیر بیماری های گوارشی، سینوزیت، آتروز، مجاری ادراری، اعصاب و روان، ریه و سردردهای مزمن در بین بسیجیان گردید. در صورتی که رزمندگان برای این آسیب ها نه صورت سانحه دارند و نه پرونده بالینی، لازم به توضیح است اگر رزمنده ای در جبهه دچار بیماری می شد به بهداری خط مقدم که نیروهای آن آموزش مختصری دیده بودند، مراجعه می نمودند، آنها هم مشتی قرص مسکن به او می دادند اگر دردش حاد می شد به اورژانس مادر که در پشت خط قرار داشت منتقل می شد آن هم با ماشین های گذری رزمنده بیمار به ارژانس منتقل می گردید. آنجا هم با قرص و آمپول قوی درد او را آرام می کردند بدون اینکه اقدام درمانی لازم و مؤثری صورت بگیرد به خط بر می گشت. بسیجیان هیچ گاه به این وضعیت اعتراض خرده نمی گرفتند بلکه فوراً با عشق و علاقه به مواضع خود باز می گشتند و با اخلاص عجیبی ناراحتی خود را پنهان می نمودند.

 به یاد دارم زمستان بود. زیر بارش برف چادر زده بودیم، برای عملیات در کردستان عراق آماده می شدیم. جهت ایجاد آمادگی بدنی روزانه با تجهیزات کامل در تپه ها و کوه های اطراف سد بوکان به راهپیمایی می رفتیم. و گاهاً تا ۳۷ کیلومتر راه طی می کردیم در آن شرایط یکی از رزمنده ها دچار عفونت ادراری شده بود. برای اینکه از عملیات خط نخورده با آنکه دکتر ۱۴ آمپول و تعدادی زیادی قرص برایش تجویز کرده بود هر روزپابه پای بقیه می آمد و در بین راه داروهایش را مصرف می کرد.

 آری در نتیجه تمام آن فداکاری های ریز و درشت بسیجیان بود که رهبر کبیر انقلاب اسلامی فرمودند: من همواره به خلوص و صفای بسیجیان غبطه می خورم و از خدا می خواهم تا با بسیجیانم محشور گردم و خطاب به مسئولین نظام فرمودند: « می دانم اگر مسئولین نظام از شما بسیجیان غافل شوند، به آتش دوزخ الهی خواهند سوخت.» لطف نمائید وقانون خدمات رسانی به ایثارگران را مطالعه نمائید. هیچ گونه امتیازات و مزایای شامل این عزیزان نشده است و درماده یک این قانون دولت راموظف به تدوین لایحه خدمات به رزمندگان کرده است وسال ها می گذرد.وهیچ خبری نیست.و فقط به رزمندگان معسرمبلغی می دهند.

 آیا این عدالت است؟پس تکلیف رزمندگان شاغل چه می شود؟ و عدالت حکم می کندکه رزمندگان شاغل نیزمثل بقیه ایثارگران شاغل مزایایی همچون.معافیت ازپرداخت حق بیمه ومالیات وهمچنین مشمول ارتقاء طبقه شغلی وامتیاز فوق العاده ایثارگری ویک مقطع تحصیلی بالاتر وغیره شوند. درحال حاضر مظلوم ترین قشرایثارگران ایثارگران رزمنده شاغل می باشند که حتی وزارتخانه ها و ادارات مختلف طبق قانون آنها را رسما" ایثارگرنمی نمی نامند. و چه اهانت ها و توهین هایی که به این عزیزان شده است. آیا وقت آن نرسیده که در قوانین و مقررات برای ایثارگران رزمنده شاغل مزایا و امتیازاتی درنظر گرفته شود؟

با ادب و احترام و تشکر فراوان.

کد خبرنگار: 19
اینستاگرام
اگر نمایندگان محترم با ارائه طرح دو فوریتی خدمات رسانی به رزمندگان و یا الحاق یک تبصره به لایحه جامع خدمات رسانی ایثارگران ارائه دهند و به تصویب برسانند بخش اعظمی از رزمندگان و جانبازان زیر25% حل خواهد شد مشکل اصلی این است که رزمندگان در کشور صاحب ندارد تا پیگیر این مسئله باشند
خوب گفتی ولی تاریخ مصرف ما گذشته . به فرزتدان همرزمان شهید ما ن ایثارگر گفته می شود ولی ما نه
چرا نباید به فرزندانم امتیازی تعلق بگیرد؟ زمانیکه من در سن نوجوانی به جبهه رفتم و پنج سال در جنگ حضور داشتم وبا بدنی مجروح برگشتم حتی یک نفر به دیدن ما نیامد فقط می شنیدم میگفتند میخواست نرود وخیلی توهین های دیگر که عنوان کردنش زجر آور است و الان سالهاست تمام هزینه درمان را ازمخارج خانواده ام استفاده میکنم و خدارا شاکرم که هیجوقت تنهایم نگذاشته ...واقعا این حق امثال همرزمان نبوده ونخواهد بود وروزی میرسد که مدیران ارشد باید جوابگو این همه ظلمها باشند.به امید آنروز(لبیک یا امام خامنه ای)
سلام حق بچه های جبهه و جنگ را بدهید.حق 13ساله را که برای شما تن به جنگ داد را نخورید،آنان امروزه دوچار انواع بیماریها هستند.اعصاب انواع دیسک ها، دردهای داخلی، درد پاها درد سر، معده و... ا از کره‌ای دیگر آمدید که ما را نمی شناسید،ماییم مردان جنگ، آی کجایی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
...

متوقف شدن "لایحه رزمندگان" در کمیسیون اجتماعی دولت

به گزارش خبرنگار سیاسی پایگاه خبری شهدای ایران؛ در حالی که این روزها نمایندگان مجلس شورای اسلامی به دنبال بررسی لایحه بودجه سال 94 هستند، در اجرای قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران تاکنون

لایجه پرداخت حقوق رزمندگان در دولت مورد بررسی و اجماع قرار نگرفته

و به مجلس ارائه نشده است.

بنا بر این گزارش اویل دی ماه سال جاری حجت السلام شهیدی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران اعلام کرد لایحه پرداخت حقوق رزمندگان به مجلس ارائه شده است اما دکتر محمد حسین فرهنگی عضو هیئت رئیسه مجلس در اینباره اظهار داشت: تاکنون

لایحه مذکور به مجلس ارائه نشده و همچنان در کمیسیون اجتماعی دولت در حال بررسی است.

رزمندگان 8 سال دفاع مقدس علی رغم جانفشانی ها هیچ جایی در قانون نداشته و از هیچ مزایایی بهره مند نشده اند.

بر اساس قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران در صورت اجرایی شدن این قانون توسط دولت رزمندگان به تناسب میزان حضور در جبهه از مزایایی مالی برخوردار خواهند شد.

...

لبخند بزن رزمنده ؟!

شب عید گریه ات در راه است ؟!

حقوق رزمندگان و جانباززان قرنی دیگر ؟!

چیزی نیست ، همش یک پلک بهم زدن است ؟!

در آن دنیا ؟!

=============

اضافه کنید به اشعار جانباز عزیز :

نمک دارید : نمک دان ندارید ؟!

غمی دارید : غمزه را ندارید ؟!

دلی دارید : شجاعت را ندارید ؟!

گرفتید ملک و زر : سیری ندارید ؟!
برادرخاكپور خيلى سال بيش است كه طرح حمايت ازرزمندگان متوقف شده چون رزمنده اى نبوده فقط پشت ميزنشينان بودند كه جنگيدين نه ماها جنگ تمام شده ديگه كارى باما زوار دررفته ندارن دنبال گدا گرسنه ها ميگردن يغنى معسر بريم شوراى محل استشهاد ببريم كه بدبختيم درمانده وبيچاره مثل كميته امدادى دعاكنيد خداصاحب اصلى ما را برساند ديگرابرويى برايمان نگذاشتن پيش همه سرشكسته فعلاً همه چيزوهمه سازمانها برعليه ماشده ازهمه بدتربنيادشهيد وامورايثاركران ماكه ايثارنكرديم انهاييكه توبنياد مارا زيرسلابه ميكشن ايثارگرند خداجاى حق است سالها گذشت ازاين به بعد هم مىگذرد سهل بفضلك يا كريم
این داستان شرح حال ماست: پادشاهی به دیدن سربازی رفت…که لباس گرم نداشت…گفت پسرم سردت نیست …گفت:نه من عادت دارم گفت:برایت لباس میاورم ……چند روز بعد خبر امد که سرباز مرده است…پادشاه رفت دید رو دیوار با خنجر نوشته …من عادت داشتم وعده لباس گرم تو مرا کشت……!!!!!!!!
سلام ای کاش بنیادی بوجود نمی آمد. ما بنیادی نبودیم . این بنیاد بود که مارا لازم داشت.
دمت گرم ایمان جان -----نمیدانم شماهم جانبازی یاخیر اما درست گفتی دوستان من همه ما به طریقی از مسئولین گله داریم وحق هم همین است یا مسئولیت قبول نکنند یا باید مثل یک سرباز در خدمت مردم باشند بخصوص مردمانی که از جان ومالشان زمان جنگ مایه گذاشتندوخونشان در راه مملکت ودین ریخته شد مادرسنگر دفاع از میهن عزیزمان ایران صف ارایی کردیم وزمانی که باید پشت نیمکتهای دبیرستان یا دانشگاه به تحصیل ادامه میدادیم که جنگ به کشور مان تحمیل شدواز همه چیز دست کشیدیم تاجلوی دشمنان تابه دندان مسلح راگرفتیم ---حال نوبت شما مسئولان فرا رسیده ما منتظریم حداقل کاری انجام دهید انهم نه درسنگروپشت خاکریز بلکه پشت میزهای چند ین میلیونی واطاقهای تزیین شده که فقط لوازم التحریرهای روی میزهای شما شاید قیمتش بشتر از تمام لوازم خانه محقر ماباشدعزیزان کمی به دوران جنگ فکر کنید هرچند این گفته هاتکراریه ------جناب سید امیر محمدی خبرنگار کد19دمت گرم با این تحقیق وتفحص شما کاملا دقیق و قشنگ قلم بدست گرفته ای افرین بر مردان با غیرتی چون شما----- مارزمندگان دوران چنگ برای شمایان احترام خاصی قائلیم -----اینجانب جانباز20درصد ازمشهد مقدس
راست گفتی.اخوی.بنده در یک اداره کارمند قرار دادی ام سال قبل 76نفر را خواستن استخدام کنند که 75نفر استخدام شدن والی بنده هنوز پشت خاکریز ماندام.وقتی ریئس اداره یا جدی یا شوخی میگه که خوب بود صدام جنگ را شروع کرد شما( ایثارگران و.جانبازان ) بازار خوبی برای خود پیدا کردید.
آیا رزمندگان نبپدند مه در مقابل تانگ،توپ،گلوله ایستادند ایا رزمندگان نبودند برای دفاع از کشور اسلامی مثل ایران جنگیدند پس چرا به فکرشون نیستید چرا هیچ امتیازی بهشون نمی دهید لطفا به فکر رزمندگان خودتپن باشید باتشکر از شما
سلام برداررزمنده ای که این خاطرات جبهه غرب درکوه ودرهای بوکان تعریف میکنی خسته نبای من حقیررزمنده بسیجی میباشم که درجبهه غرب.بوکان درپاکسازی روستاها ازدست کمله ودمکرات دچار بیماری شدم خیلی دلم میخواد که دوباره برادران همسنگرخودم را ملاقات کنم ودستان پاک این مخلصان رابفشارم
بنده چهار سال بوکان بودم در عملیاات شهری بوکان سال 64 اخرش به تهران باز گشتم ولی خسته
فرق بین کسی که چند سال جبهه بوده با کسی که اصلا نمی دونه جبهه چیه هیچ فرقی نداره چه امتیلزی به رزمنده 4 سال جبهه دادیذ چرا چند درصد چانبازی نمدهید
رزمندگان هر وقت 70 ساله شدند مردند امتیاز میگیرند
الهی گاهی نگاهی مسئولین محترم والا مقامان جرا وبه چه علت رزمندگان داغون درک نمی شوند
سلام.
مگه حتمآ باید زخمی و معلول و کشته و ناقص میشیدیم خب تقصیر ما چیه خواست خدا این بود که نه تیر و نه ترکش بخوریم یعنی ما با آدمایی که در طول جنگ عشق و حال میکردن یکی هستیم ؟؟
با عرض سلام در سن چهارده سالگی دوبار جبهه رفتم بمدت پنج ماهو بیست ویک روز در اثر موج انفجار از ناحیه گردن وکمر اسیب دیدم ولی غرور جوانی اجازه نداد برم بیمارستان حالا چندین ساله که درد میکشم وبه سختی حرکت میکنم مراجعه کردم گفتن صورت حادثه نداری از نظر شمیایی اقدام کردم دو دفعه رفتم کمیسیون دکترا میگن با داشتن گواهی منطقه الوده در صد شما کم هست وهیچ حالا از بسیجیان خواهشمندم اگر راهکاری هست به من هم راهنمایی کنید طباطبایی
کاش مسئولین کمی از لحاظ مادی در فکر رزمندگان دفاع مقدس بودن چون بار سنگین تهمت افترا نا اهلان وبی کفایتان بعد از جنگ را که موقع جنگیدن این عزیزان در حال تحصیل وفرار از جنگیدن در پستو ها خانه ها جا خوش کرده بودن را الان نمی کشیدن خواهشمند است بعد از 28 سال از پایان جنگ بفکر این عریزان بی ادعا باشید شعار ندهید یک لایحه مصوبه تصویب کردن و حقوق این عزیزان را دیدن یک ربع قرن وقت نمی برد؟
من معلول هستم با معلويتم به جبهه رفتم به گواهي لشكر 27 ر منطقه شلمچه شيميياي شدم وهر چه تلاش كرم بي نتيجه بود واكنون بسيار سخت زندگي ميكنم از مسولين محترم خوا هشمندم از نما يندگان مجلس تقاضا دارم به فكر رزمندگان دوران جنگ هم باشيد مگر امام خميني نگفت رزمندگان را فراموش نكنيد
سلام. از چهار رزمنده ای که در دوران دفاع مقدس با هم در جبهه برای رضای خدا از میهن خود دفاع میکردند یک نفر شهید یکی جانباز یکی اسیر و دیگری با ظاهری سالم و روحی آزرده از غم دوستان و عوارض جنگ که در جامعه اسمی از او به عنوان ایثارگر برده نمیشود چون با ظاهری سالم برگشته. آیا این سزاوار است؟؟؟؟؟
برادر جان چه بگویم که ناگفتنم بهتر است،گوئی دیروز بود که جنگ شروع شده بود و بعد از گذشت چند ماهی بیش از ۲۵ شهر کشور در دست متجاوزین بود،و بنده و امثالهم در هر جایگاهی عزیزان و خانواده خود را رها کرده و جان خود را درطبق اخلاص گذاشته و به ندای امام امت لبیک گفته و بدون کوچکترین توقع و چشم داشتی در جبهه ها بسیجی وار جنگیدند تا پس از هشت سال حتی یک وجب از خاک کشورمان در تصرف خصم متجاوز باقی نماند. ولی هم‌اکنون با وجود سن بالای پنجاه سال با هزار و یک مشکل و عائله مندی با روزگار دست و پنجه نرم میکنیم،گوئی که مدتهاست تاریخ مصرفمان گذشته و در هیچ اداره و سازمان و نهادی حتی کوچکترین حقوقی برای ما قائل نشده اند و حتی گاها که متوجه شده اند رزمنده ایم برای کارهای اداری روتین با تمسخر و ریشخند مسئولین و کارمند مربوطه قرار گرفته ایم .........! برادر غم مخورخداوند بیادمان باشد ، اکثربندگان فراموش کارند به خصوص اگر در مسند و پست و پشت میز ریاست قرارگیرند رزمنده و امثال رزمنده و فرزندان رزمندگان برای آ نان بیگانه اند، و فامیل و دوست و پارتی و کسی که عوضی از حیث مال و جاه و مقام و یا رانت برایشان داشته باشد نه تنها بیگانه نیست بلکه آشنای عزیز تر از جان است، برادرم غصه نخور با وجود سن و سال بالای پنجاه سال رزمندگانی که در جنگ بوده اند و اثرات جنگ و بیماری جسمی و روحی و مشکلات متعدد معیشتی عمر دنیا برایمان کوتاه است ،مبادا که غرور انسانی خود و بچه های جوانت را خدشه دار کنی و راه بیفتی از شورای محل و تحقیقات محرمانه دیگر ،اعصار و معاصر بودن خود رابرای براداران از ما بهتران،ثابت کنی.........چرا که گوشه بزرگه از عمرمان گذشت و در این چند صباح باقیمانده نیز به حمد خدا میگذرد.









زمانی که امام خمینی رحلت کرد ما رزمندگان فراموش شدیم
اینجانب جسین عنقی زاده ساکن استان اذربایجان شرقی آذرشهر 74 سال دارم بیکار نه مستمری نه حقوقی حدود 9 ماه دردفاع مقدس حدود 9 ماه به عنوان بسیجی عازم جبهه حق علبه باطل شدم خدمت کردم الان ازکارافتاده ام درامدی ندارم اگه قانون مجلس دولت مستمری برای مادرنظر گرفتند پس چرا نمیدن من دردم به کی بگم عاجرانه خواهش دارم منو راهمنمایی کنید خداشاهد تابحال من هیج مزایایی دریافت نکردم الانم پیرم کارافتاده ام اگه نیازمالی نداشتم هیچوقت نمیگفتم چنان تاحال نگفتم تونهادهای شهرستان خودم کارواسه من نمیکنند اول خدا بعد شما هریک ازمسولان درزمینه حرفای منو میبند راهنمایی کنند کمک کنند
سلام...رزمندگان کمتر از شش ماه وسه ماه باید بروند وبمیرند با این قوانین بی معنی ومفهومی که این اقایون وضع کردند فقط من نمیدانم چرا ان عزیزانی که بعد یکماه یا ده روز یا بیست روز در جبهه به درجه رفیع شهادت رسیدند این اقایان از خدا بژ خبر چطور انها را جز شهدا حساب کردند ونگفتند چون سه ماه یا شش ماه طول نکشید تا شهید شوید اکنون جز شهدا نیستید...ا
دوران حنگ معمولا چهل وپنج روزه بود وانهایی که دوماه وسه ماه جبهه دارند فکر کنم جز ارتش بعث بودند که الان هیچ نام ونشانی ندارند وتا ه با شدید ترین وضع هم با ما برخورد میشه که نه اقایون برید دنبال کارتون ووقت ما رانگی یید
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi