شناسه خبر : 32204
سه شنبه 05 اسفند 1393 , 08:23
اشتراک گذاری در :
عکس روز

فرهنگ دوران دفاع مقدس در زندگی دانشجویان کاربردی شود

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه جنگ تحمیلی به ایران اسلامی هویت بخشید،بر لزوم کاربردی شدن این فرهنگ در ابعاد مختلف زندگی دانشجویان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)-منطقه چهارمحال و بختیاری- سرهنگ عباس عباسی چهارم اسفندماه در طرح دیدار با فرزانگان که به همت معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد استان و با حضور دانشجویان در موزه دفاع مقدس شهرکرد برگزار شد، اظهارکرد: اگر بخواهیم به آثار دفاع مقدس در زوایای مختلف زندگی فردی و اجتماعی بپردازیم، این مهم در همه زمینه‎ها نمود دارد بنابراین باید برای کاربردی شدن این فرهنگ در ابعاد مختلف زندگی دانشجویان تلاش کنیم.

 

وی با بیان اینکه بصیرت لازمه داشتن فرهنگ بسیجی است، گفت: هم‌اکنون گروهک داعش با پرچم لا اله الا الله و با نام حضرت محمد(ص) سر از تن مسلمانان جدا می‎کند، یا اینکه در کتاب هنوز زنده‌ام می خوانیم که رژیم بعثی چگونه با اسرای مسلمان برخورد کرده اما انقلاب به ما آموخته است باید در مسیر خود ثابت قدم و دارای بصیرت باشیم و در برابر جنگ نرم دشمن ایستادگی کنیم.

 

عباسی با اشاره خاطراتی از دوران دفاع مقدس و یادآوری موانع و زمین‎های مسلحی که دشمن در مسیر رزمندگان تعبیعه کرده بود، افزود: جنگ در دوران دفاع مقدس کاملا علمی بود و همه شرایط جنگ پیش‌بینی شده و حتی تعداد شهدای رزمنده نیز تخمین زده می‌شد.

 

به گفته وی، جنگ به ایرانیان هویت داد و زمینه‌ای برای مقاومت در برابر بیگانگان شد، آثار پیروزی دفاع مقدس امروزه موجب بیداری اسلامی در جهان و پایه تحولات بسیاری دیگر بوده است به همین دلیل است که دشمن از ابتدا قصد نابودی و هم‌اکنون قصد تخریب این فرهنگ غنی را دارد.

 

عباسی با بیان اینکه شهدا اسطوره‎های حاصل تربیت مکتب اسلامی و امام خمینی(ره)، اظهارکرد:در دوران دفاع مقدس وقایعی رقم خورد که با منطق عقلی نیز قابل هضم نیست بلکه تنها با قدرت عشق حاصل می‎شد.

 

به گزارش ایسنا، در پایان مراسم دیدار با فرزانگان از رزمنده معلم، منوچهر سیفی‎پور با اهدای لوح تجلیل شد.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi