شناسه خبر : 32230
سه شنبه 05 اسفند 1393 , 11:23
اشتراک گذاری در :
عکس روز

مراسم میثاق با پیکر مطهر ۳ شهید گمنام

خبرگزاری تسنیم: مراسم میثاق با پیکر مطهر ۳ شهید گمنام در دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی برگزار شد.

 

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، مراسم تجدید بیعت با پیکر مطهر 3 تن از شهدای گمنام تازه تفحص شده ظهر امروز در دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی برگزار شد.

این مراسم که با حضور دانشجویان، کارکنان و اساتید دانشگاه برپاشده بود با ذکر مصیبت اهل بیت عصمت و طهارت توسط مداحان اهل بیت همراه بود. دانشجویان در این مراسم میثاق نامه‌ای را جهت بیعت با روش و منش شهیدان قرائت کرده و آن را امضا نمودند.

در این مراسم پیکر مطهر این سه شهید گمنام که متعلق به عملیات خیبر بودند و در جزیره مجنون به شهادت رسیده بودند به صورت نمادین در داخل دانشگاه توسط دانشجویان تشییع شد.

خرم خورشید، رئیس دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در این مراسم با اشاره به حضور شهدای گمنام در دانشگاه، گفت: امروز گردهم آمدیم تا میزبان شهدای گمنامی باشیم که در نبرد حق علیه باطل به شهادت رسیده‌اند. اگر چه این عزیزان در این دنیای خاکی بی نام و نشان هستند ولی نزد پروردگار خودشان و انبیا و اولیا شهره هستند.

وی افزود: این شهدا بسیار والامقام هستند و شاید از شهدایی که شما آنها را می‌شناسید و برسر مزارشان فاتحه می‌خوانید مقام بالاتری داشته باشند. چون نه تنها از جسم مادی‌شان گذشته‌اند بلکه از نام و نشان خویش نیز گذشتند.

خرم خورشید با اشاره به حضور ارزشمند شهدا و تأثیر جهاد آنها در هشت سال دفاع مقدس، گفت: هیچ کدام از ما قائل به درک مقام این شهدا نیستیم. اگر واقعا رشادت، دلاوی و شهادت این شهیدان نبود امروز اثری از مسجد و کلیسا نبود. همچنین اثری از مدرسه و دانشگاه مشاهده نمی‌کردیم تا بتوانیم در آن با کمال آرامش به تحصیل بپردازیم. نباید هیچ گاه این عزیزان را فراموش کنیم.

 

 

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi