شناسه خبر : 32237
سه شنبه 05 اسفند 1393 , 11:47
اشتراک گذاری در :
عکس روز

مقررات پس از بازنشستگی ایثارگران(۱)

برابر قانون، بازنشسته، وضعیت مستخدمی است که طبق قانون به موجب حکم رسمی مراجع صلاحیت‌دار از حقوق بازنشستگی استفاده می‌کند.

یوسف مجتهد - برابر قانون، بازنشسته، وضعیت مستخدمی است که طبق قانون به موجب حکم رسمی مراجع صلاحیت‌دار از حقوق بازنشستگی استفاده می‌کند. بازنشسته می‌تواند شخصی باشد که با سنوات کامل خدمت بازنشسته شده باشد یا به موجب قوانین و مقررات قبل از تکمیل سنوات کامل خدمتی با استفاده از امتیازات یا تسهیلات مقرر یا تکمیل سقف سنی بازنشسته شده باشد.

برابر ماده41 الحاقی قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت، هر نوع به‌کارگیری افراد بازنشسته در وزارتخانه‌ها، مؤسسات دولتی و کلیه دستگاه‌های موضوع ماده 160قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و مؤسسات و نهادهای عمومی غیردولتی و مؤسسات و شرکت‌های وابسته و تابع آنها و هر دستگاهی که به‌نحوی از انحاء از بودجه کل کشور استفاده می‌نماید، جز با تصویب هیأت وزیران تحت هرعنوان ممنوع است. (ایثارگران تا قبل از 30‌سال خدمت از حکم این ماده مستثنی هستند. کلیه قوانین عام و خاص مغایر با این ماده ملغی‌الاثر است.)

برابر بند ب ماده65 قانون برنامه پنجم توسعه، به‌کارگیری افرادی که در اجرای قوانین و مقررات، بازخرید یا بازنشسته شده‌ یا می‌شوند به استثناء مقامات، اعضای هیأت علمی، ایثارگران، فرزندان شهدا و فرزندان جانبازان 70درصد و بالاتر در دستگاه‌های اجرایی یا دارای ردیف یا هر دستگاهی که به‌نحوی از انحاء از بودجه عمومی کشور استفاده می‌کند ممنوع و همچنین هرگونه پرداخت از محل و تحت هر عنوان به افراد بازنشسته و بازخرید توسط دستگاه‌های مذکور ممنوع است.

همانگونه که ملاحظه می‌شود فقط مقامات، اعضای هیأت علمی، ایثارگران، فرزندان شهدا و فرزندان جانبازان 70درصد از حکم کلی این ماده استثناء شده‌اند. منظور از ایثارگران در این ماده جانبازان با هر درصد جانبازی، آزادگان و رزمندگان هستند.

آیا افرادی که از حکم کلی ماده استثناء شده‌اند به‌کارگیری مجدد آنان، مستلزم اعاده به خدمت بوده و نیازمند تصویب دولت است؟

معاون حقوقی رئیس‌جمهور در نامه شماره 136672/20463مورخ 1392/8/13به معاون اول رئیس‌‌جمهور چنین پاسخ می‌دهد: مطابق ماده41 الحاقی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت، هر نوع به‌کارگیری افراد بازنشسته در وزارتخانه‌ها و سایر دستگاه‌ها و مؤسسات مذکور بدون تصویب دولت ممنوع است.در نتیجه به کارگیری افراد بازنشسته حسب مورد طبق این ماده نیازمند تصویب دولت بوده است. ایثارگران تا قبل از 30سال خدمت طبق قسمت اخیر ماده41 از شمول حکم مستثنی شده‌اند. بنابراین، به‌کارگیری ایثارگران بازنشسته با شرط فوق، ممنوعیت نداشته و نیازمند تصویب دولت نیز نبوده است. مطابق این ماده به‌کارگیری بازنشستگان مستلزم اعاده به خدمت آنان نبوده است. در بخش دیگری از این نامه آمده است: در بندب ماده65 که مؤخر از ماده41 قانون تنظیم است موارد استثناء از ممنوعیت به کارگیری که محدود به ایثارگران تا قبل از 30سال خدمت بوده است، به مقامات، اعضای هیأت علمی، ایثارگران، فرزندان شهدا و فرزندان جانبازان هفتاد درصد و بالاتر افزایش یافته است. در نتیجه به کارگیری این افراد از موارد ممنوعیت خارج شده و همانند به کارگیری ایثارگران در ماده41 مستلزم اخذ مجوز از دولت نیست.

مضافا اینکه بند ب ماده65 قید قبل از 30سال خدمت را در مورد ایثارگران حذف و از این بابت تسهیلات بیشتری برای به‌کارگیری ایثارگران بازنشسته منظور کرده است.

کد خبرنگار: 17
اینستاگرام
باسلام خدمت استاد ارجمند جناب مجتهد .
پس از تصویب وابلاغ قانون جامع وتاکنون سازمان بازنشستگی کشوری نسبت به اجرای ماده ۴۰ وتبصره های مربوط به آن در خصوص پرداخت آخرین مبلغ حقوق در حکم حقوقی جانبازان حالت اشتغال به دلیل عدم ارائه آیین نامه های اجرایی این فصل اقدامی نمیکند . سوال اینجاست چنانچه آقایان مسئول نسبت به تدوین وابلاغ آیین نامه ها در ما ها ویا سال آینده اقدام نمایند این ایین نامه ها عطف به ماسبق تاریخ بازنشستگی بعد از تصویب قانون می شودیا خیر ؟متشکرم .
دست تان درد نکند که ما را به فیض می رساند با ندیدن تصویر نویسنده و از اینکه دیگر این عکس تکراری را نمی گذارید تشکر می کنم.
سلام جناب مجتهد ایا جانبازانیکه بعلت غیبت ناشی از مجروحیت از ارتش نزاجا اخراج شده اند شامل بازنشستگی یا اعاده بخدمت میشوند تا امروز ارتش یکریال هم به انها پرداخت نکرده است ؟
لطفا جواب دهید فقط و فقط غیبت بیش از شش ماه بوده
باعرض سلام درود و خسته نباشی خدمت آقایمجتهد عزیز
خواهشمند است در خصوص عدم پرداخت پاداش بازنشستگی خانواده شهدا کارشناسی انجام دهید
چرا که تاریخ بازنشستگی شهید ما مربوط به سال 92 بوده که تنا 35 درصد اون را واریز نمودند
ممنون و خدا قوت
سلام
تاریخ شهادت پدر ما هم دیماه1390هستش.
تنها 25درصد از پاداش بازنشستگی ایشان راپرداخت کرده اند.
درصورتی که همه کارمندان دولت حداکثرطی 6ماه تمام پاداش خود رامیگیرند زیبنده نیست با خانواده ی شهدا چنین برخوردی صورت بگیرد وحق انان را دیر پرداخت نمایند.صلوات
دست تان درد نکند که ما را به فیض می رساند با ندیدن تصویر نویسنده و از اینکه دیگر این عکس تکراری را نمی گذارید تشکر می کنم.
اياقانوني براي برقراري حقوق جانبازان زير25% فاقد شغل كه داراي هيچ بيمه نيستند با سن بالاتر از 50 سال وجود دارد ؟
با عرض سلام خدمت آقای مجتهد
اینجانب فرزند شهید می باشم که در سال 1387در دانشگاه علوم پزشکی ایران بازنشسته شده ام و متاسفانه از شانس بد ما تمام قوانین از سال 1390 اجرا گردید و ما از
خیلی امتیازات محروم شدیم تا حتی قانون بکارگیری فرزندان شهدا در محل خدمت . و با هر بار مراجعه به سازمان خود ، آنها گفتند غیر ممکن است . لطفا راهنمایی بفرمایید که آیا این قوانین شامل حال ما درد مندان میشود یا نه ؟ با تشکر
باسلام چرادرکشورماقانون تصویب می شودولی بعدازچندسال اجرای ان قانون دلبخواهی می شودمن جانبازه 55درصدوازاده هشت ساله هستم دربانک صادرات بودم درسال 85برحسب دوبراربرشدن سابقه اسارتم 30سال کامل شدولی دران سالهاهیچ بخشنامه ای نبودکه من میتوانم تا30سال خدمت کنم بهرحال حکم بازنشستگی من امدالان که چندسال گذشته من مطلع شدم جنبازان می توانندیکبارعودت به کارشوندمن هم تقاضانوشتم ورفتم بانک مسول این کارگفت الان بانک صادرات خصوصی شدشمانی توانیدمجددامشغول بکارشویدچرادرکشورمامجلس ودولت قانون تصویب میکندکه دراجرای ان مشکل داردیاماده 51قانون فوق العاده ایثارفقط شامل شاغلین میشودایثارگربازنشسته نه ارزش داردنه مخارج پس درکشورعدل وعدالت اجرای قانون فقط برای افرادخاص میباشدولی درشعارکلی هست بهترنیست که شماهااول فکرکنیدبعداقانون تصویب کنید
دست تان درد نکند که ما را به فیض می رساند با ندیدن تصویر نویسنده و از اینکه دیگر این عکس تکراری را نمی گذارید تشکر می کنم.
دست تان درد نکند که ما را به فیض می رساند با ندیدن تصویر نویسنده و از اینکه دیگر این عکس تکراری را نمی گذارید تشکر می کنم.
آدم حسابی می دونی چه رفتار زشتی رو داری انجام می دی ؟
یعنی چی این کامنتا ؟
زشته این شوخی زشتیه !!!
مخصوصا که اقدام تو باعث شک و تردید نسبت به بعضیا میشه !!
می بینی که اصلا کسی محل کار تو نمی ذاره و بعضیا بدونن ضعف امتیاز دهی اینه که هر کسی می تونه هزار بار وارد بشه به خودش امتیاز بده !
حیف که از محسن جان خواستم از شیوه هک کردن این افراد استفاده نکنه ... بازم می گم محسن این کار رو نکن .....تازه از کسانی که در این قسمت کامنت گذاشتن گله دارم چرا با دیدن این کامنت اونا با یک کامنت به اقدام فرد ناشناس معترض نشدید ؟
همینه دیگه کسانی اول از موضوعات کم اهمیت استفاده می کنن تا قبح چیزی رو بشکنن بعد دست به اقدام اساسی می زنن ... اولش با یه شوخی مسخره از عکس شهید زنده شروع می کنن بعد به مقام شامخ شهدا اهانت می کنن !
از ما گفتن بود ... واکنش نشون بدید .. یعنی ما تا آخر عمرمون هی باید به شماها هم بگیم چی بکنید چی نکنید !
برادر مجتهد ... اخوی سلام .. بزرگوار ما کوچیکتیم ... ما غلامتیم ... ما نوکرتیم ...تو رو خدا فکر نکنی این کامنتا کار منه ... فقط کارکنان سایت می دونن ما چند بار بابت بعضی از کامنتا که در طی این دوسال برای نوشته های شما گذاشتیم عذرخواهی کردیم ...
اخوی ما به عکس و تصویر شما چکار داریم ؟؟ اصلا محاله وارد این مقولات بشیم ..
اخوی برادر جانبازمان م ر ک یه سوال در این باره از من کرده که نمی دانم قصد و منظورش چیست ؟ فقط بدان ما خیلی ارادتمندیم ... چه تصویر شما را ببینیم چه نبینیم
چه تصویر تکراری باشد چه هر روز یه عکس از شما ببینیم ... که اصلا این مورد برای ما مهم نیست مهم اطلاع رسانی شماست که گاهی از دیدن بعضی توضیحات شما مسرور گاهی عصبانی می شویم و در این مورد کامنت می گذاریم ... اگر شما بفرمایبد برای صدق عرایضم سوگند و قسم به ذات الله جلاله می خورم !!
برادر قنبر
با سلام و تشكر از حسن نظر برادر عزيزم
1-مديريت سايت با جانباز محترم هفتاد درصد جناب آقاي ساقي است كه بايد از زحمات ايشان قدرداني و تشكر شود و حقير هيچ وقت به خود اجازه نداده ام به ايشان در خصوص نحوه اداره سايت توصيه كنم كه چه كند . عكس بگذارد يا نگذارد . نظري را حذف كند يا نكند و ...
2-بيان ديدگاههاي دوستان در هر موردي كه باشد به كيفيت كار مي افزايد و نبايد دلگير سخنان برخي دوستان شد حتي اگر به زعم بعضي توهين آميز هم باشد چون از دوست است نيكوست
3-شما و همه دوستان اگر نقد كنيد ، ايراد بگيريد سبب رشد مطلب خواهيد شد و از اينكه آقاي ساقي چنين فضايي را فراهم كرده و ديدگاه دوستان را درج مي كند بايد سپاسگزار بود.
4-اگر اين مطالب به حتي يك نفر از ايثارگران كمكي كرده باشد رضايت قلبي حاصل مي شود و از اينكه بعضي دوستان لطف مي كنند از آنان تشكر مي كنم.
اخوی یه چیز بگم ؟ میگم فاش نیوز از کجا فهمید این مطلب از شما یعنی آقای مجتهده ها ؟؟ اینکه اسم نداره !!
غلط نکنم یا کنار دست دکتر ساقی نشسته بودی یا Ip شما هم شناسایی شده ..
حالا که فکرشو می کنم به این نتیجه رسیدم برادر جانباز م ر ک از ما کمک خواسته بودن ؟ چون خجالت می کشیدن با اسم خودشون. اظهار نظر کن !
دردت بخوره تو سرم این کم رویی داشت ؟ اگه بازم جایی مشکل داشتی و ناراحتت می کرد بیا به خودم بگو ؟؟
فاش نیوز سلام . خسته نباشی ... من اومدم .. خوب استراحت کردید ...
می خوام یه خواهش ازتون بکنم وجدانا رومو ندازید زمین ...
می خوام با اجازه شما تا وقتی که این مطلب هست روزی دو بار صبح و عصر برای این چهار کامنت خودم و برادر مجتهد به دلخواه خودم امتیاز بدم تا همه ببینند چی میشه ؟
من که شروع کردم ... یا علی
سلام . من اومدم . فکر کردید من کار بیهوده و عبث انجام میدم ! از همون روز اول اولم که شروع به نوشتن در سایت کردیم این موضوع مهم نبود برامون چه برسه به حالا که سایت با چه بکن چه نکنه ما می چرخه !
فقط خواستم ببینید بعضیا دنبال چه کارای بیهوده ای هستند !! یه جمله ما چقدر هیجانیشون می کنه ؟
حرف آخر
قربونت برم تو حرف ما رو بخون امتیاز به رنگ دلخواهت بده و بخون ... فقط حرف بی ربط نزن !
سلام جناب مجتهد لطف بفرماجواب منو بدهید . یا اینکه شماره تماس بدهید تا باهاتون تماس بگیرم .یک دنیا ممنون میشم
بنام خدا
سلام و رحمت الهی برشما

همسر شهیدی هستم که امسال پاداش خدمت را خواهم گرفت
ایا دختر33ساله ام از شهید که دبیر آموزش وپرورش است و در سال1386 ازدواج نموده است.نیز در این پاداش از نظر قانونی شریک است؟..
لطفا برایم مشروح به آدرس ایمیل بنده توضیح دهید
با سپاس وتشکر
اجرکم عندالله تعالی
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi