شناسه خبر : 32243
دوشنبه 11 اسفند 1393 , 16:18
اشتراک گذاری در :
عکس روز

تخفیف بلیط ایثارگران هوا شد؟!!

خیلی بد است که می گویید برای دولت و شرکت های دولتی هزیته تراشی شده است !!! یعنی خانواده ایثارگران و والدین شهدا و جانبازان دفاع مقدس شده اند هزینه تراش دولت؟؟

سیدمرتضی نودهی،جانباز 25 درصد - "نمایندگان مجلس با ارجاع تبصره الحاقی مربوط به تخفیف 50 درصدی بلیط هواپیما برای فرزندان، والدین و همسران شهدا و جانبازان 25 درصد به بالا به کمیسیون موافقت کردند."
این تیتر خبری بود که اخیراً بسیاری از خبرگزاری ها و ازجمله سایت وزین فاش نیوز بر روی خروجی خود قرار دادند. در نگاه نخست اینطور برای خوانندگان تداعی می گردد که این تبصره الحاقی به بودجه که در واقع همان ماده 41 لایحه جامع خدمت رسانی به ایثارگران است به تصویب رسیده است ولی وقتی به متن خبر و بخصوص صحبت های مخالفین توجه کنیم متوجه می شویم در واقع با ارجاع این تبصره به کمیسیون تلفیق امید چندانی به تصویب آن وجود ندارد زیرا اگر می خواستند این تبصره را تصویب کنند که دوباره به کمیسیون ارجاع نمی دادند......

به سایت محترم فاش نیوز پیشنهاد می نمایم صحبت های مخالفین در مجلس را بطور کامل انعکاس دهند. در طی مذاکرات مجلس ابتدا نادر قاضی‌پور براساس اصل ۴۴ قانون اساسی چنین تخفیفی را مغایر قانون دانست و گفت: نمی‌توان برای شرکت‌های خصوصی قانونی درنظر گرفت که آن‌ها را ملزم به ارائه تخفیف کند. لاریجانی ضمن موافقت با این اخطار بیان کرد: اگر این شرکت‌های هواپیمایی خصوصی باشند، چطور دولت می‌تواند بحث نیمه‌بها را در این حیطه اجرا کند لذا باید این بند الحاقی برای شرکت‌های دولتی در نظر گرفته شود. در ادامه قاسم جعفری در تذکری با استناد به ماده ۲۴ آیین نامه داخلی مجلس گفت: ما برای قانونگذاری در خصوص ایثارگران دچار تناقض شده‌ایم؛ مجلس مواردی را تصویب می‌کند ولی دولت در اجرا یا به آن توجه نمی‌کند و یا در پیگیری امور جدی نیست.

وی خواستار نظارت جدی مجلس بر اجرای قوانین شد. در ادامه احمد توکلی با استناد به اصل ۷۵ قانون اساسی گفت: در تبصره الحاقی برای دولت و شرکت‌های دولتی هزینه تراشی شده است لذا من به نمایندگانی که از سر دلسوزی نسبت به قشر جانباز و ایثارگر قانون نویسی می‌کنند تقاضا دارم آن‌ها را مطابق با قوانین موجود نگارش کنند. رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هر دو ایراد اصل ۴۴ و اصل ۵۲ نسبت به این تبصره الحاقی وارد است از نمایندگان خواست نظر خود را نسبت به اخطار قانون اساسی اعلام کنند. نمایندگان نیز با ۱۲۷ رأی موافق، ۳۷ رأی مخالف و ۶ رأی ممتنع از مجموع ۲۰۵ نماینده حاضر در صحن با اخطارهای طرح شده موافقت کردند و تبصره الحاقی ۱۱ لایحه بودجه ۹۴ برای بررسی بیشتر به کمیسیون تلفیق ارجاع داده شد.در تبصره الحاقی ۱۱ آمده بود: دولت مکلف است ۵۰ درصد تخفیف بهای بلیط هواپیما برای فرزندان، والدین و همسران شهدا و جانبازان ۲۵ درصد به بالا با اولویت نوبت دهی در کلیه خطوط هواپیمایی را منظور کند.

درخصوص نظرات مخالف فوق، که البته نظر هرکس محترم است، بنده هم بعنوان یک جانباز نظراتم را به استحضار آقایان قاضی پور, لاریجانی، قاسم جعفری، احمد توکلی و کلاً 127 نفر نماینده محترم مجلس که در واقع با این تسهیلات برای ایثارگران مخالفت نموده اند، می رسانم از سایر خوانندگان سایت فاش نیوز و جامعه ایثارگری هم دعوت می کنم درقبال این اظهارات پاسخ های مستدل خود را با رعایت احترام به مخالفین بیان نمایند .... نظرات بنده به این شرح است:
1-  لایحه خدمت رسانی به ایثارگران در سال 1392 پس از کش و قوس های فراوان هشت ساله توسط دولت محترم به کلیه سازمان ها و دستگاه های ذیربط ابلاغ گردیده است و ماده 41 نیز جزیی از آن است. واقعاً جای تعجب و سوال دارد از نهاد قانون گذاری که اشراف به لوایح ابلاغی کشور ندارد که البته جای تعجب نیست چون اگر اشراف داشتند تصویب یک لایحه هشت سال زمان نمی برد و با شدت اظهارات فعلی مخالفین محترم در مجلس معلوم است بطورکلی اراده ای در اجرای این لایحه دیده نمی شود و هشت سال دیگر که هیچ هشتاد سال دیگر هم لایحه خدمت رسانی به ایثارگران اجرایی نخواهد شد.

2- فرموده اند شرکت های خصوصی هواپیمایی را نمی توان در تخفیف به خانواده ایثارگران الزام نمود. در پاسخ اینکه اولا" در تبصره 3 ماده 41 لایحه جامع خدمت رسانی به ایثارگران را که مطالعه فرمایید این مورد پیش بینی گردیده که مضمون کامل آن این است:
• ماده(41) لایحه جامع خدمات رسانی به ایثارگران: جانبازان 25% و بالاتر،آزادگان و خانواده های شاهد و خانواده جانبازان70% درصورت مسافرت داخلی از طریق هریک از شرکت‌های دولتی یا خصوصی هواپیمایی، راه آهن و کشتیرانی با ارائه کارت ایثارگری و یا معرفی نامه بنیاد از پرداخت 50% هزینه بلیط مسافرت معاف می باشد.

تبصره1-کلیه مشمولین این ماده از پرداخت هزینه بلیط اتوبوس و مترو (داخل شهری) معاف می باشند.
تبصره2-مشمولین این این ماده در پروازهای خارجی با معرفی نامه بنیاد برای یک بار در سال از50% تخفیف مستقیم بهای روز فروش بهره مند می باشند.
تبصره3-تخفیف موضوع این ماده در بخش های دولتی و خصوصی توسط بنیاد تامین و پرداخت می شود.

 بنابراین دولت محترم و مجلس محترم شورای اسلامی موظف هستند با تخصیص منابع لازم مالی به بنیاد شهید و ایثارگران این ماده قانونی را اجرایی نمایند. حال اگر منابع مالی محدود است خوب صادقانه بگویید منابع مالی نداریم تا لایحه خدمت رسانی به ایثارگران را اجرایی کنیم شما جانبازان که همه از دهه پنجاه اکثراً گذشتید و این همه صبر کردید چند سال دیگر هم صبر کنید !!!! جناب آقای توکلی خیلی بد است که می گویید برای دولت و شرکت های دولتی هزیته تراشی شده است !!! یعنی خانواده ایثارگران و والدین شهدا و جانبازان دفاع مقدس شده اند هزینه تراش دولت؟؟

ایکاش قبل از جاری نمودن حرفی کمی آن را در ذهنمان بررسی کنیم... می فهمید و می دانید چه می گویید و در مورد چه کسانی سخن می گویید؟ چرا شأن خود را از ایثارگران بیشتر می دانید? آیا خانواده ایثارگران شده اند هزینه تراش دولت؟ ثانیاً ما داریم در همین مملکت زندگی می کنیم و داریم می شنویم و می بینیم اخبار فاجعه بار از ریخت و پاش های عجیب و غریب و همایش های بیجا و .... سوال این است این پول ها از جیب چه کسی خرج بیهوده می گردد؟؟

3-  جناب آقای قاضی پور و جناب آقای لاریجانی و جناب آقای احمد توکلی ! آیا واقعیت دارد برخی از مسئولین در هیئت مدیره ده ها شرکت دولتی و غیردولتی عضو هستند؟ ساز و کاری که اندیشیده اید چیست؟ این یک تخلف بزرگ نیست؟ در ضمن آیا واقعیت دارد برخی مدیران حقوق های بیست میلیونی به بالا در ماه و پاداش های چند ده میلیونی در طی سال دریافت می کنند؟ به فوتبال هم وارد نشویم بهتر است که دود سیاه آن همه جا را گرفته است ... یک سرمربی اخراج می شود و دو میلیارد به بالا دریافت می کند آن هم از باشگاهی که متعلق به مردم است و بخش خصوصی نیست .... هرچه به ذهنم فشار آوردم هیچ اعتراض جدی از هیچیک از نمایندگان محترم مجلس را بخاطر نیاوردم که در این خصوص اظهار کرده باشند ....

4-  جناب آقای قاسم جعفری! فرمودید در تدوین قواین ایثارگران دچار تناقض شده ایم؟ سوال اینجاست که چرا عده ای رجال جبهه ندیده وقتی پای خانواده شهدا و ایثارگران به میان می آید دچار توهم و تناقض می گردند.... آش نخورده و دهن سوخته .... مگر شما اجازه می دهید چیزی هم اجرایی شود؟! نترسید!! و نگران هم نباشید !! خداروشکر زود به یادتان افتاد دچار تناقض شدید ... شرکت های چند میلیاردی را چه کسانی با رابطه با یک چندم قیمت به بهانه خصوصی سازی بالا کشیدند؟؟ آن موقع شما و امثالهم کجا تشریف داشتید؟!!! مگر شرکت های هواپیمایی خصوصی از دولت سوبسید دریافت نمی کنند؟ ارز حمایتی دریافت نمی کنند؟ لطفاً لیست هیئت مدیره شرکت های هواپیمایی خصوصی را منتشر کنید زیرا دوحالت دارد: یا اعضای هیئت مدیره از بچه های جنگ و ایثارگر می باشند که بدانید صددر صد با تخفیف  خانواده ایثارگران موافق خواهند بود .... البته بنده هر چه به فکرم فشار آورم یادم نیامد که کدامیک از بچه های گردانمان در  زمان جنگ، هم اینک عضو هیئت مدیره شرکت های خصوصی هواپیمایی باشند ... اگر عزیزان ایثارگر کسی را سراغ دارند که از بچه های رزمنده بوده و هم اینک  هواپیمادار (!!) هستند معرفی کنند تا از ایشان خواهش کنیم برای خانواده ایثارگران تخفیف قائل شوند!!! ولی با توجه به اینکه به احتمال قریب به یقین پاسخ منفی است و شرکت های هواپیمایی خصوصی متعلق به همان آقازاده های از ما بهتران می باشد پس کسی که هواپیما دارد و سوخت دولتی دریافت می کند ملزم به اجرای قانون مصوب دولت هم می باشد ... آن موقعی که داشتند به دوستان و آشنایان امتیاز شرکت هواپیمایی خصوصی می دادند می گفتند قوانین ایثارگران را هم مطالعه می کردند .... ضرر نداشت .... حال اگر کسی به دوستانش این توصیه را نکرد تقصیر ایثارگران چیست؟!!

کد خبرنگار: 17
اینستاگرام
اقای نودهی سلام ودرود خدا بر شما و خانواده محترمتان باد واقعا تو حرف دل ما خانواده شهدا وجانبازان را گفتی ولی کوه ان غیرت و مردانگی تعدادی از نمایندگان محترم که خاک ریز وجبهه به جشم ندیده الان تعدادی از انان پول تو جیبی بجه هاشان میلیاردی است کی به فکر ما هستند خدایا هر کسی نسبت به حق وحقوق جانبازان وایثارگران وشهدای عزیز در را خدمت به انان خانواده شان سنگ اندازی می کنند خدایا انان را به دردی مبتلا کن که... واقعا جای تاسف دارد بعد 25 سال این قانون ماده 190 یا همان قانون استخدامی سپاه هنوز برای جانبازان وازادگان و سرباز سپاه اجرای نشده در صورتی این قانون ارتش وناجا این 25 سال است برای جانبازان و ازادگان خود اجرای نموده است واقعا این تبعیض اشکار وناروا تاکی با توجه به اینک مقام معظم رهبری برای این قانون تاکید فرموده اند ولی تعدادی قانون شکن در ساتا وجود دارد زورشان میاد این قانون اجرا شود جون خود این اقایان ویا بستگانشان دراین قانون ذینفع نستسند اخر زمان جنگ شهامت و مردانگی شجاعت خواست که به جبهه برید ولی الان دارند مارا به جرم جبهه رفتند و جانباز بودن شکنجه روحی می دهند تا وقتی که مقام معظم رهبری وفرماندهی کل قواه به عنوان رهبرعزیز ودلسوز خانواده شهدا وجانبازان هستند اون اقایان جبهه ندیده هیج کاری نخواهند کرد جون ما مقام معظم رهبری پشتیبان ما هست ولی اقایانی که در سازمان بازنشتگی نیروهای مسلح دارند کار شکنی می کنند دیگه در ساتا جای نخواهند داشت جون با نفرین جانبازان عزیز مواجع خواهند شد
خدایا چکار کنیم از دست این دولت وجلس چرا ما هیچ سهمی نداریم بابا من 80ماه سابقه جبهه دارم چرا فرزندانم باید شهریه بدن چرا؟؟ از کجا بیارم ؟
دیگه نگران نباش مگه نشنیدی باسوادها تومجلس تصمیم گرفتن به ازای هرماه جبهه 10درصد جانبازی به شما بدهند بس به راحتی میشوید جانباز 800درصد
باتشکر فراوان از شما برای بیان حقیقت.
با سلام.اقا من پیشنهاد دارم همه جبهه رفته. ها اعم از رزمنده وجانباز وخانواده شهدا وهمه همه رو جمع کنین وهمه بکشین!!!!!! تا خیال دولت ومجلس وهرچه شرکت واداره وغیره.....از دستشون راحت بشن!!!!!!!! اقای لاریجانی تو چرا؟؟؟؟؟؟قاضی پور .توکلی ؟؟؟؟؟؟؟وغیره........کاش یه خورده غیرت ووجدان تو وجودتون بود شما هم جز٫ دسته سومین به فرمایش حمید اقای باکری که از گذشته خود پشیمون ودر جاه ومقام ثروت گرفتار!!!!!!! مارو باش که فکر می کردیم شما از حق ما دفاع میکنین ولی اشتباه کردیم..
زبانی چو سوسن چه سودم خدایا که لالی به از بی زبانی است ما را
تنی دردمندو پریشان و غمگین. نبودن به از زندگانی ننگین
درودبر شما کو گوش شنوا
خیلی عالی بود واقعا استفاده بردم .
واقعا برای بعضی رجال متاسفم بروید از کشورهای دیگر الگو بگیرید که چگونه به معلولین جنگی خود رسیدگی میکنند شما فکر میکنید ایثارگران کشورمان از شماراضی هستند؟ مگر چقدر یاچند ایثارگر درطول سال میخواهد از هواپیما استفاده کند که شما باتفسیر غلط خود دولت را به ورشکستگی هشدار میدهید اوف برشما از مادران وپدران پیر وسالخورده ی شهدا خجالت بکشید
سلام الحمداله به برکت دولت تدبیر و امید انقدر وضع مالی ما خوب شده که تو خواب هم نمی تونیم از این امکانات استفاده کنیم بی انصاف ها لااقل می گذاشتید با رویایش خوش باشیم . من از سال 67 با اینگونه مسایل آشنایی دارم اول میان تو بوق کرنا می کنن که ما یک شاخه لوله چند اینچی نفت وصل کردیم تو خونه ایثارگران ، حالا مردم هر جا کم میارن فکر میکنن که تمام هزینه و بودجه صرف خانواده ایثارگران شده ، بنده خدا ها حق دارن آخه انقدر توی برق و کرنا می کنن اینطور خبر ها رو . خدا روسیاه دنیا و آخرت شون یکنه .
با سلام. تمام اين بى عدالتى ها بخاطر اين است. كه در وجود بعضى از قانون گذارها ايمان وغيرتى وجود ندارد. و تمام اين رشادتها و از جان گذشتگى ها برايشان ارزشى ندارد. چرا؟ چونكه براى اقايان فرقى نميكرد كه دشمن مملكت را ميگرفت و يا نميگرفت. و برايشان اصلاً مهم نبود. كه ناموسشان به خطر مى افتاد. براى اين اقايان اين مسائل اصلاً مهم نيست. كه اگر مهم بود. نه اين حرفهارا ميزدند. ونه انقدر براى تصويب قانون براى ايثارگران انقدر سنگ اندازى نميكردند. اگر اين اقايان ادعاى باايمان بودن دارند. پس قربون هرچى ادم بى ايمانه. واقعاً كه ابروى اين انقلاب و هرچى مسلمونه با اين كارها و دزديها بردند. بعد هم ميان از كشورهاى غربى ايراد ميگيرند.
هرکسی روز بهی میطلبد از ایام...........علت ان است که هر روز بدتر میبینم
از کسانی که با شعارهای ارزشی و حمایت از ایثارگران رای جمع کردند وحالا فراموششان شده. تشکر میکنم که بالاخره اخلاص ونیت باطنی خودشان را نمایان کردند.در ایتالیا برای درخت سوخته که سایبان رزمنده بوده احترام قائل هستند .در کلیسای بزرگ انگلسان برای کشتگان گمنام یادبود گذاشته واحترام میکنند.در تمام دنیا برای معلولانشان بلیط نیم بهاء جهت اسایششان میدهند ودولت ومجلس ما به اندازه معلولین دیگر کشورها حرمت نمی گذارند.ما انتظار داشتیم وداریم برای معلولین هم این این امتیاز را قائل شوند تا برای دوری از انزوا وتجدید روحیه با خانواده مسافرتی داشته باشند

که نیاز یک معلول هست
خدا بین ما و این بی دردان حکم کند
جانباز قطع نخاع هفتاد درصد از برازجان
کجاست ان مرد روسی تا مجلس را به تو پ ببندد
سلام خوبه حالاکه شمشیرراازروبستن پس منم راحت بگم به امثال من که نه بنیادحقوق ونه سپاه حقوقی نمیده وباهمه مشکلات اعصاب وروان که داریم پس بیایندغرامت جنگی وطبق اصول بیمه خسارت بدن بهمون اونوقت مادیگه چیزی ازشون نمیخواهیم .چندسال پیش یکی ازآشنایانمون ازپشت بام ساختمانی افتادچون اون ساختمان درحال ساخت بیمه داشت واون آشنای ماازکمرآسیب دیدوطبق نظرپزشکان معتمددیگه نمیتونست کارشوادامه بده حدود دو نیم برابر دیه کامل بیمه ایران بهش خسارت داد.وبیمه های درمانی هم اونموقع هزینه های درمانشواکثرا تقبل کردن .بخدابایداین نمایندگان خجالت بکشن برای خودعزیزی پیش دولت این حرفهارامیزنن .ازته دل بگم خدا نبخشه کسانیکه گره میندارن توی کارایثارگران
ایکاش ماایثارگری درمجلس نداشتیم هرکس رفت نم گرفت
سلام ، من نميدانم اين نمايندگان تشكل هاي ايثارگري چرا سكوت كرده اند اگه تشكلي ايجاد شده اين نمايندگان بايد اعتراض ايثارگران را به گوش مجلس و دولت برسانند، وإلا ، .با نظر دادن من و شما كاري انجام نخواهد شد
ﺳﻼم,ﺑﻨﻆﺮﻡ.,ﻳﻌﻨﻲ اﻧﻘﻀﺎﻱ ﺗﺎﺭﻳﺦ ﻣﺻﺮﻑ.
به برکت تدبیر وامید د ر اینده نزدیک خود ایثار گران هم هوا میشند واقعا چند چیز را دیدیم مثل تدبیر وامید وشیب ملایم ومذاکرات ایران فروشی وغیره
اه اه طوفانی در راه است
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi