شناسه خبر : 32262
چهارشنبه 06 اسفند 1393 , 10:59
اشتراک گذاری در :
عکس روز

«شناسنامه رزم یگان مخابرات» لشکر 10 سیدالشهدا (ع)

رئیس کنگره شهدای لشکر 10 سیدالشهدا (ع) از برگزاری پنجمین یادواره شهدای مخابرات این لشکر و رونمایی از کتاب «پرواز قاصدک‌ها» در شهر ری خبر داد.

 

به گزارش خبرنگار سرویس «فرهنگ‌حماسه» ایسنا، نشست خبری کنگره شهدای مخابرات لشکر 10 سیدالشهدا (ع) در ستاد فرماندهی تیپ حضرت زهرا (س) برگزار شد.

 

در این نشست اکبر باقری، رئیس کنگره شهدای لشکر 10 سیدالشهدا (ع) در سخنانی یادآور شد: این کنگره روز پنج‌شنبه هفتم اسفند ماه بعد از نماز مغرب و عشاء در سالن شیخ صدوق حرم حضرت عبدالعظیم حسنی با حضور خانواده شهدا و جمعی از فرماندهان این لشکر برگزار خواهد شد.

 

وی افزود: ستاد کنگره شهدای مخابرات لشکر 10سیدالشهدا (ع) از سال 1378 آغاز به کار کرده است و نخستین کنگره شهدای خود را از همین سال برگزار کرد. براساس آمار عددی، یگان مخابرات این لشکر حدود 276 شهید دارد. این آمار براساس فرم تعاون تهیه شده است، اما آنچه که خودمان از سال 78 تاکنون شناسایی کرده‌ایم 204 شهید است. از همین تعداد نیز آمار و اطلاعات 76 شهید به صورت کامل جمع‌آوری شده است که پیش از این در مجموعه چهار جلدی با عنوان «زمین زمین آسمان» به چاپ رسانده‌ایم. اما از آنجایی که این کتاب‌ها اولین تجربه ما در چاپ کتاب بود بدون شک دارای اشکال و برخی نارسایی‌ها نیز بود. برای همین تصمیم گرفتیم برای 49 شهید یگان مخابرات لشکر کتاب «پرواز قاصدک‌ها» را در قالب رمان و زندگی‌پژوهی به چاپ برسانیم. این کتاب نیز با عنوان «پرواز قاصدک‌ها» به چاپ رسیده است که در روز پنج‌شنبه از آن رونمایی خواهد شد.

 

باقری خاطر نشان کرد: سخنران اصلی کنگره شهدای مخابرات لشکر 10 سیدالشهدا (ع) سردار دکتر خادم‌الحسینی یکی از فرماندهان لشکر 10 سیدالشهدا است که از سال 1361 تا هنگام بازنشستگی در این لشکر فعالیت داشته است. همچنین دختر یکی از شهدا و یکی از رزمندگان این یگان نیز سخنرانی خواهند کرد.

 

رئیس کنگره شهدای لشکر 10 سیدالشهدا (ع) با اشاره به تکمیل شناسنامه رزم یگان مخابرات این لشکر توضیح داد: هم اکنون حدود 70 درصد از شناسنامه رزم یگان مخابرات لشکر 10 سیدالشهدا انجام شده است و احتمالا تا سال آینده به چاپ برسد. همچنین در این کنگره نیز به 64 نفر از خانواده شهدای مخابرات تمبرهای یادبودی از شهدایشان اهدا خواهد شد.

 

 

پرواز قاصدک ها
 
 
 

وی افزود: در نظر داریم برای سال آینده به صورت آزمایشی در یکی از مدارس سطح استان تهران کتاب‌هایی که تاکنون به چاپ رسیده است را در راستای برگزاری مسابقه کتاب‌خوانی دفاع مقدس توزیع کنیم. همچنین قرار است در قالب دو کاروان که هر یک متشکل از 200 خانواده شهید هستند؛ خانواده شهدا را به مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس در روزهای 21 اسفند و پنجم فروردین‌ اعزام کنیم. برای این کاروان‌ها فرماندهان لشکر 10 سیدالشهدا (ع) روایتگری خواهند کرد.

 

باقری در رابطه با برنامه‌های سال آینده ستاد کنگره شهدای لشکر 10 سیدالشهدا (ع) توضیح داد: برای سال 92 نیز دومین سالنامه اختصاصی لشکر 10 سید ااشهدا (ع) منتشر شده است و چاپ کتاب‌های «جنگ لودرچی»، «شهید کلهر» و «شهید شاه‌حسینی» جانشین گردان حضرت قمر‌بنی‌هاشم از جمله فعالیت‌هایی است که در سال آینده صورت خواهد گرفت.

 

در پایان این نشست علی محمد اسدی از پیشکسوتان لشکر10 سیدالشهدا (ع) در سخنان کوتاهی یادآور شد: 22 اسفندماه به مناسبت سالروز شهادت شهید «کاظم رستگار» قرار است مراسم دعای ندبه در حسینیه سیدالشهدای تیپ حضرت زهرا برگزار شود. همچنین در این مراسم یاد و خاطره شهدای عملیات بدر و خیبر نیز گرامی داشته خواهد شد.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi