شناسه خبر : 32275
چهارشنبه 06 اسفند 1393 , 13:06
اشتراک گذاری در :
عکس روز

مادران و همسران جانبازان، راویان حقیقی دفاع مقدس

مسئول مرکز مشاوره پیام اراک مادران و همسران جانبازان را مبلغان و روایان شایسته هشت سال دفاع مقدس دانست و افزود: مادران و همسران با حضور در محضر جانبازان می‌توانند در قالب پیام آوران این دوران ایفای نقش کنند.

به گزارش «ایثار»، سعیده محمدی، مسئول مرکز مشاوره پیام اراک در مراسم تجلیل از همسران و مادران جانبازان که با همکاری بنیاد استان در سالن اجتماعات این نهاد برگزار شد، ضمن تبریک فرا رسیدن خجسته زاد روز حضرت زینب(س) و روز پرستار، گفت: همسران و مادران جانبازان دارای شخصت‌های رفتاری همچون بزرگ بانوی هستند که باید مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

وی بابیان این مطلب که صبر و شکیبایی حضرت زینب(س) در مصائب و سختی‌ها از شاخصه‌های رفتاری آن حضرت به شمار می‌رود، اظهارکرد: همسران و مادران جانبازان با تأسی به آن حضرت سعه صدر به خرج داده و در عملی سخت و طاقت‌فرسا به خدمت‌رسانی به جانبازان مشغول هستند.

محمدی در ادامه مادران و همسران جانبازان را مبلغان و روایان شایسته هشت سال دفاع مقدس دانست و افزود: مادران و همسران با حضور در محضر جانبازان و آشنایی با ارزش‌های اسلامی، دینی و انقلابی بیشتر آشنا شده و می‌توانند در قالب پیام‌آوران این دوران ایفای نقش کنند.

وی، وفاداری را از دیگر شاخصه‌های اخلاقی و رفتاری بانو زینب کبری(س)عنوان کرد و گفت: زنان و بانوان نظام مقدس جمهوری اسلامی درس وفاداری و وفای به عهد را از ایشان آموخته و سعی دارند در حمایت از همسران و فرزندان جانباز خود نهایت تلاش را داشته باشند.

محمدی همچنین کفویت همسران جانبازان و جانبازان را از نظر روانشناختی بسیار حائز اهمیت خواند و مطرح کرد: از نظر اسلام و علم روان شناسی ازدواجی موفق است که از لحاظ هم کفو بودن به معنی واقعی کلمه تعریف شود؛ بنابراین همسران جانبازان در عملی خداپسندانه از لحاظ معنوی در مسیری درست و الهی در حال حرکت هستند.

وی تأکید کرد: همسران جانبازان در زندگی زناشویی طوری رفتار کنند که اقتدار و صلابت همسر در زندگی و در پیشگاه فرزندان حفظ شود؛ چراکه این بزرگواران در طول هشت سال دفاع مقدس عزت و مانایی را نظام آفریده و لازم و شایسته است که اقتدارشان نیز در خانواده حفظ شود.

محمدی در ادامه پرستاری را مهمترین شاخصه رفتاری بین حضرت زینب(س) و همسران و مادران جانبازان بیان کرد و گفت: این بانوی بزرگ جهان اسلام در طول عمر مبارک خویش از عزیزانی همچون، حضرت زهرا(س)، حضرت علی(ع)، حسنین(ع) و امام سجاد(ع) پرستاری کردند و امروز همسران و مادران جانبازان با تحمل رنج‌های فراوان قدم در راه الگو و اسوه خویش گذارده و از حماسه‌سازان هشت سال دفاع مقدس با افتخار پرستاری می‌کنند.

وی در بخشی از سخنان خویش به اطرافیان و بستگان خانواده معظم جانبازان، توصیه کرد: همسران جانبازان را تنها نگذاشته و با حمایت‌های اجتماعی از استرس‌های وارده آنان بکاهید.

محمدی بابیان این مطلب که همسران و مادران جانبازان به‌عنوان الگوهایی شایسته در جامعه مطرح هستند، اظهارکرد: جانبازان به همراه دیگر همرزمان خود ذره‌ای از آرمان و ارزش‌های دینی و اعتقادی خویش دست برنداشتند و امروز این مهم به همسران آنان نیز القا شده و آنان در مسیر انتقال ارزش‌های دفاع مقدس به نسل‌های بعد در حال حرکت هستند.

وی، وجود رابطه عاشق و معشوق را از دیگر نکات مهم در زندگی مردم به ویژه جانبازان عنوان کرد و افزود: انتظار می‌رود عاشقان واقعی با حمایت‌های روحی و معنوی یکدیگر به عشق الی‌الله رسیده و مسیر رسیدن به قرب الهی را کوتاه کنند.

مسئول مرکز مشاوره پیام اراک در پایان، محبت بی‌قید و شرط را لازمه زندگی زناشویی برشمرد و اظهارکرد: بدون تردید اگر این امر مهم در زندگی محقق شود انسان با مشکلات پیش آمده کنار آمده و مسیر برای زندگی همراه با صفا و صمیمیت همراه‌تر از گذشته خواهد شد.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi