شناسه خبر : 32281
چهارشنبه 06 اسفند 1393 , 14:07
اشتراک گذاری در :
عکس روز

یادواره شهدای عملیات های خیبر، بدر

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل یادواره 220 شهید والامقام عملیات های خیبر و بدر و شمالغرب کشور، گفت: عقل در برابر مقام شهادت حیران است.

به گزارش «ایثار »، یادواره 220 شهید والامقام عملیات های غرور آفرین خیبر، بدر و شمالغرب کشور با سخنرانی آیت اله سید حسن عاملی نماینده معظم ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر در حسینیه ثارالله سپاه استان اردبیل برگزار شد.

 آیت‌الله سیدحسن عاملی گفت: مقام تقوا مقامی است که برای تمام انسان ها از اولین و آخرین توصیه شده است.

وی قائم به قسط و عدل بودن را در ردیف بعدی مرتبه انسانی توصیف کرد و با بر شمردن مثالی در این ‌باره، افزود: برپایی قسط و عدل یعنی مدیر عدول از عدالت را نپذیرد و در برابر فزون ‌خواهی‌ها بایستد هرچند عزل از سمت فعلی خود را بپذیرد.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل ادامه داد: از اول خلقت دنیا به دو مسیر حق و باطل تقسیم شده و برای مقام شهادت حساب عظیمی گشوده شده است که عقل در برابر آن حیران است.

استاد عالی حوزه و دانشگاه های اردبیل در تعبیر پل صراط نیز گفت: پل صراط پلِِ انسانیت، دوری از دروغ، حرام، خیانت به بیت المال، عدم افترا مانند توزیع شب نامه و تخریب وجه شخص برای کسب مقام است.

 نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردیبل شهدای انقلاب اسلامی ایران را متفاوت از شهدای دنیا دانست و افزود: شهدای دنیا نیز در سیطره جنایت ظالم به شهادت می رسند ولی شهدای ما با وصل به ربانیت پرودگار و  قطع تمام تعلقات دنیوی را به جا آوردند و گرنه به کمال انقطاع نمی رسیدند.

 وی با بر شمردن هفت منزلگاه و مقام معنوی برای شهدا مقام هفتم را برطرف شدن حجاب و حائل بین پرودگار متعال و شهید دانست.

 امام جمعه اردبیل اسباب باطنی و امداد های الهی را علت اصلی در پیروزی سوریه دانست و افزود: بیش از 83 کشور نیروها و تجهیزات خود را وارد سوریه کردند اما فرماندهان ارشد ایران با توکل به خداوند دشمن را ناکام گذاشتند.

 عاملی اقتدار فعلی نظام و به چالش کشیده شدن آمریکا در برابر نظام جمهوری اسلامی ایران را مرهون خون های ریخته شده شهدا دانست و اظهار داشت: اکنون که ریشه داعش به دست ایران در حال خشکیدن است اقتدار ایران و مقبولیت آن در جهان در حال گسترش است.

 وی در بخشی دیگر از سخنان خود خواسته شهدا را حفظ اقتدار سیاسی و اقتصادی جامعه عنوان کرد و از مردم خواست دارایی های ارزی خود را بلا مصرف در بانک نگهداری نکرده و وارد چرخه اقتصادی کشور و کمک به نیازمندان کنند.

 در این یادواره که با شرکت گسترده اقشار مختلف مردم، خانواده های معظم شهدا، ایثارگران، مقامات و مسئولین اداری و نظامی برگزار شد، مدیرکل، رئیس اداره بنیاد شهرستان اردبیل و همکاران بنیاد حضور داشتند.

اجرای سرود و شعر  و مداحی از برنامه های این یادواره بود.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi