شناسه خبر : 32330
شنبه 09 اسفند 1393 , 10:37
اشتراک گذاری در :
عکس روز

باغ‌موزه دفاع مقدس کرمانشاه ساخته می‌شود

معاون امور عمرانی استانداری کرمانشاه گفت: قرار است در کرمانشاه باغ موزه دفاع مقدس ساخته شود.

به گزارش سرویس «فرهنگ حماسه» مجتبی نیک کردار با حضور در باغ موزه دفاع مقدس استان همدان ضن بازدید از بخش‌های مختلف این باغ موزه بیان کرد: توضیحات خوبی در خصوص چگونگی شکل گیری این باغ موزه از سوی متولیان آن ارائه شد. تجارب چندین ساله‌ای که در ایجاد این مجموعه فرهنگی در همدان کسب شده است برای استان کرمانشاه راهنما و کارگشا خواهد بود و ما می‌توانیم از این تجارب در زمینه‌های طراحی، اجرا، خدمات و همچنین در زمینه جذب سازمان‌هایی که توانایی کمک‌رسانی برای ساخت باغ موزه دفاع مقدس کرمانشاه را دارند استفاده کنیم.

 

وی ادامه داد: فضای باغ موزه دفاع مقدس همدان بسیار مناسب است و اقدامات صورت گرفته در این مرکز تاثیرگذاری فراوانی در مخاطب دارد.

 

نیک کردار یادآور شد: این کار بزرگ فرهنگی باعث می‌شود که نسل‌های آینده که دوران انقلاب و دفاع مقدس را به چشم ندیده‌اند، با دیدن این موزه و بازدید از چنین مجموعه‌هایی بتوانند با انقلاب و جنگ و با فداکاری های ملت ایران اسلامی آشنا شوند.

 

وی هم چنین با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران آسان به دست نیامده و باید قدر آن را بیش از پیش بدانیم،گفت: دفاع مقدس یک فرهنگ است و انتقال این فرهنگ، انتقال زحمات کسانی است که برای حفظ و جراست از انقلاب، فداکاری و جان نثاری کرده‌اند. امروز همه ما مدیون خون پاک شهدا هستیم و هر کسی به سهم خود وظیفه دارد در مقابل این همه ایثار و گذشت تلاش کند.

 

معاون امور عمرانی استانداری کرمانشاه در پایان با اشاره به اینکه وجود اسناد مختلف در باغ موزه دفاع مقدس استان همدان بر ارزش‌های این مرکز بزرگ فرهنگی افزوده است،گفت: امیدوار هستیم که بتوانیم با الهام گیری از باغ موزه دفاع مقدس همدان،چنین مجموعه‌ای را در استان کرمانشاه ایجاد کنیم.

 

به گزارش ایسنا، در این بازدید،مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران و معاون عمرانی شهرداری کرمانشاه نیز حضور داشتند.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi