شناسه خبر : 32335
شنبه 09 اسفند 1393 , 11:14
اشتراک گذاری در :
عکس روز

به خاطرات اوایل جنگ بسیار کم پرداخته شده است

همرزم شهید دکتر رهنمون گفت: خاطرات عنوان‌شده از زمان جنگ بسیار زیاد است اما به خاطراتی که در رابطه با اوایل جنگ است، بسیار کم پرداخته شده است.

به گزارش خبرنگار ایسنا - منطقه خوزستان، دکتر طهماسبی در آیین سومین دوره جایزه شهید دکتر رهنمون که هفتم اسفند ماه)در بیمارستان صحرایی امام حسین(ع) دارخوین برگزار شد، به نقل خاطراتی از شهید رهنمون پرداخت و اظهار کرد: هنوز کسی مسائل روزهای اول جنگ را بازگو نکرده است. خیلی مهم است که بدانیم کجا بوده ایم و به کجا می رویم.

 

وی افزود: در روزهای ابتدایی جنگ چیزی به اسم سازمان بهداشت و درمان وجود نداشت و همه سازمانها مانند هلال احمر، جهاد، سپاه و بهداری، به صورت مستقل عمل می کردند. نیروهای بهداشت و درمان خیلی کم بود. در ابتدای کار بهداری سپاه نیروهای درمانی داشت اما تعداد آنها به اندازه انگشتان دست بود اما بعد از حمله عراق کم کم به این سمت رفتیم که همه سازمانها یکی شوند و خدمات یکپارچه‌ای را به جبهه ارائه دهند.

 

طهماسبی ادامه داد: پس از آن، در سپاه تشکیلاتی به نام ستاد امداد و درمان جبهه به راه افتاد که مرکزیت آن ستاد کل بهداشت درمان بود.

 

او گفت: همچنین ستاد مرکزی به نام ستاد بهداشت و درمان جنگی تشکیل شد که زیر نظر نخست وزیر بود و مسئولیت آن را من، دکتر رهنمون، و دکتر دیانت بر عهده داشتیم. در شهرستانها نیز ستاد امداد و درمان استانها راه اندازی شد.

 

دکتر سیدعباس پاک‌نژاد، دیگر همرزم شهید رهنمون، نیز در این مراسم با ذکر چند خاطره از آن دوران اظهار کرد: هنوز هیچ رسانه‌ای نتوانسته فداکاریهای دوران هشت سال دفاع مقدس را بیان کند.

 

وی تصریح کرد: از نویسندگان کشورم و رسانه ها استدعا می کنم بیشتر از این فداکاریهای آن دوران را بشکافند و ارائه کنند تا نسل جوان ما با فرهنگ شهادت و ایثار آشنا شوند.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi