شناسه خبر : 32363
شنبه 09 اسفند 1393 , 15:51
اشتراک گذاری در :
عکس روز

کنگره شهیدان هنرمند خوشنویس

جانشین فرماندهی سپاه البرز گفت : فردا یکشنبه کنگره سراسری شهدای هنرمند خوشنویس در استان البرز برگزار می شود.

گروه استانی «تیتریک»؛ سردار مولایی جانشین فرمانده سپاه البرز صبح امروز در نشست خبری کنگره 325 هنرمند شهید عرصه خوشنویسی کشور ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و امام راحل (ره) گفت : تمامی شهدا به عنوان مرید آن حضرت نقش آفرینی کردند.

وی به جمله معروف " شهادت هنر مردان خداست " اشاره کرد و گفت : نگاه اصلی به شهید و شهادت این است که شهیدان خود به تنهایی هنرمند هستند و هنر بسیار بزرگی داشتند که همان ایفای نقش در دفاع مقدس می باشد.

سردار مولایی افزود : بسیج هنرمندان استان به منظور ارج نهادن به مقام شهدا و زنده نگه داشتن یاد و خاطره آنان، اقدام به برگزاری کنگره های تخصصی در حوزه هنر نموده است.

وی ادامه داد : هریک از استانهای کشور متولی و میزبان بخشی از کنگره های شهدا در حوزه های مختلف هنری همچون فیلمنامه نویسی، عکاسی، تئاتر ، فیلمبرداری، عکاسی و ... می باشد که از این روز استان البرز میزبان گرامیداشت 325 شهید هنرمندکشور در عرصه خوشنویسی است.

جانشین فرمانده سپاه استان خاطر نشان کرد : شهید "محمد باقر روحی" به عنوان شهید شاخص حوزه هنری کشور معرفی شده است .

سردار مولایی به محورهای برگزاری این کنگره اشاره کردو گفت : دیدار با نماینده ولی فقیه در استان ، بازدید از موزه دانشکده کشاورزی، سرکشی از خانواده های شهدای هنرمند، گلباران مزار شهدای گمنام دانشکده پردیس از محورها و برنامه هایی است که در این دو رو ز برگزار خواهد شد.

وی، زمان برپایی کنگره را یکشنبه ، 10 اسفند ماه ذکر کرد و ادامه داد: محل برگزاری مراسم کرج، بلوار شهید چمران، پردیس کشاورزی و منابع طبیعی، سالن اجتماعات امام خمینی (ره) انتخاب شده که آیین افتتاحیه آن سر مزار شهدای گمنام واقع در دانشکده کشاورزی خواهد بود.

این مسئول افزود : تا کنون تعداد 2060 شهید هنرمند شناسایی شده که تعداد 75 شهید به استان البرز اختصاص دارد و از میان این شهدا 11 شهید در عرصه خوشنویسی  و مابقی در عرصه های دیگر هنری همچون تئاتر، موسیقی، عکاسی، صنایع دستی و ... می باشند.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi