شناسه خبر : 32370
شنبه 16 اسفند 1393 , 11:45
اشتراک گذاری در :
عکس روز

گزارش نشست انجمن جانبازان نخاعی با قائم مقام بنیاد

بررسی و پیگیری مسائل مرتبط باجانبازان نخاعی باحضورسردارانصاری قائم مقام بنیادشهید وامورایثارگران مورد بررسی قرارگرفت.

فاش نیوز -  بررسی و پیگیری مسائل مرتبط باجانبازان نخاعی باحضورسردارانصاری قائم مقام بنیادشهید وامورایثارگران مورد بررسی قرارگرفت.

به گزارش روابط عمومی انجمن جانبازان نخاعی، دومین جلسه هیئت مدیره انجمن جانبازان نخاعی در سال 93 با دکترانصاری قائم مقام بنیادشهید و امورایثارگران و تنی چنداز معاونین بنیاد بمنظور بررسی و پیگیری مسائل و مشکلات مربوط به جانبازان درمحل ساختمان مرکزی بنیاد شهید برگزارشد.

دراین جلسه که دکترعباسپورمعاون بهداشت و درمان،آقای فرهادی ازمسئولین معاونت  تعاون،آقای غلامی مسئول تسهیلات رفاهی حضورداشتند ابتدا تلاوت آیاتی از کلام الله مجیدقرائت شد وسپس مسائل و مشکلات جانبازان مورد بحث و بررسی قرارگرفت که موردموافقت مسئولین بنیاد قرارگرفت.

اهم مواردی که توسط اعضای انجمن طرح و پیشنهادگردیدعبارتنداز:

  1. در حوزه بهداشت و درمان جانبازان نخاعی ،پیشنهاد تامین و دراختیارگذاشتن ویلچربرقی و تخت برقی برای آن دسته از جانبازان نخاعی که دچارمشکل از ناحیه دستها هستندوموضوع مورد تایید پزشک معالج واقع شده است .
  2. پذیرش وبستری جانبازان نخاعی در بیمارستانهای طرف قرارداد بیمه تکمیلی(بیمه ایران) که اکثربیمارستانهای خصوصی درسطح کشوربااین بیمه قراردادهمکاری دارندوبایدنسبت به ارائه خدمات درمانی به ایثارگران اقدام نمایند.(درتهران بااولویت بیمارستانهای ساسان وخاتم الانبیاء«ص»).
  3. راه اندازی ستادساماندهی و ارجاع درمانی جانبازان70% بصورت 24 ساعته،اززمان تماس جانبازبرای اعزام به بیمارستان تا پذیرش و بستری.
  4. بهره گیری بهتر از بیمارستان های خصوصی طرف قرارداد با بیمه ایران که به گفته سردارانصاری،بیمارستانهای بنیاد(ساسان،خاتم و مصطفی خمینی) بایدجانبازان نخاعی را دراولویت پذیرش و بستری قراردهند.
  5. پایش سلامت همسران جانبازان نخاعی انجام گیرد.
  6. پایش سلامت دور جدید و دوم جانبازان نخاعی صورت پذیرد.

موضوعات مطرح شده بامدیریت پذیرش معاونت تعاون:

  1. اجرایی نمودن احکام حقوقی جانبازان حالت اشتغال بسیجی و پاسداروظیفه کل کشورکه براساس احکام صادره(همطراز) توسط بسیج سپاه پاسداران، طبق ماده 38 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران صادرشده « شایان ذکراست این موضوع بارها توسط انجمن از مدیریت ایثارگران بسیج سپاه،ایثارگران ستادکل نیروهای مسلح و بنیادشهیدپیگیری شده است».
  2. چنانچه به علت مشکلات مالی و بودجه ای،امکان پرداخت مزایای این احکام وجودندارد،بخشی از آن بصورت علی الحساب ماهیانه، پرداخت گردد و الباقی را بنیادتعهدنمایددرآینده پرداخت کند.
  3. رفع نقص پرونده افرادی که احکام آنان صادرشده است،تکمیل شود.
  4. پیشنهادقانونی شدن و اجرایی نمودن بازنشستگی جانبازان حالت اشتغال بسیجی و پاسداروظیفه که از تاریخ مجروحیت آنان 30 سال گذشته باشد،پاداش و سنوات خدمت آنها مانندسایرکارکنان کشوری و لشکری پرداخت گردد.
  5. پلاک جانبازی و طرح ترافیک برای جانبازان واجدشرایط مورداقدام قرارگیرد.
  6. مناسب سازی حمل و نقل عمومی ومترو پیگیری شود.«که سردارانصاری پیشنهاددادکه جلسه ای با حضوراعضای انجمن، مسئولین بنیاد ومدیران شرکت متروتشکیل شود»
  7. کارگروه نظارت برساخت و تجهیزمراکزجامع توانبخشی استانها،خصوصا مرکرتوانبخشی بقیه الله تهران که با پیشرفت فیزیکی 50%،سالن ورزشی چندمنظوره آن در فروردین ماه افتتاح خواهدشد.
  8. ارائه نقطه نظرات و پیشنها تخصصی در مراحل ساخت و تکمیل، متناسب با وضعیت جسمی،حرکتی و نیازهای جانبازان ویلچری و نابیناو...
  9. مشکل برقراری حقوق و مستمری خانواده جانبازان شهید.

به کوشش محمد رضا عسکری

 

اینستاگرام
آقاي انصاري دكتراي چه رشته اي هستند و دكتراي خود را از كدام دانشگاه گرفته اند. اگر به فوق ليسانس و ليسانس ايشان هم اشاره كنيد متشكر خواهيم بود
سلام. من در سال 1371 در دانشگاه تربیت مدرس در مقطع کارشناسی ارشد با ایشان در چند واحد درسی همکلاس بوده ام. و میدانم ایشان از دانشجویان کارشناسی قبل از انقلاب و از مسولین انجمن اسلامی دانشکده خود بوده اند.
باسلام خدمت برادران انجمن بنظر مدیران محترم انجمن در دیدارها بامسئولین بنیاد و کشوری و لشگری فقط مشگلات برادران پاسد و بسیجیان را مطرح و پیگیری مکنند مشکلات سربازهای ارتش که سالیان متمادی از برقراری حقوق خود رنج می برند یاد نمی کنند انتظار این است که دوستان حداقل در این بازدیدها انصاف را رعایت کرده و همه مشکلات موجود بین جانبازان را پیگیر کنند چون در انتخاب اعضا هییت مدیره و برگزاری مجمع سالیانه همه جانبازان نخاعی اعم از بسیج وسپاه وارتش و سایرنیروها در کنار هم انتخابات را برگزار میکنند که اعضاء هییت مدیره منتخب انتخاب می شوند گزارشی که نوشته شده باشناختی که از مدیریت محترم انجمن داریم خیلی فرق دارد معمولا ایشان همه مشکلات را مطرح میکنند حال چطور در این گزارش مشکلات سربازهای ارتش را پیگیری نکردند تعجب دارد
سلام و ممنون از جناب حاج بهروز عزیز.
باعرض سلام.خواهشمندم یکی جواب بدهدکی اجرایی میشوداین احکام ماده ی 38 باتشکر 16/12/1393
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi