شناسه خبر : 32412
دوشنبه 11 اسفند 1393 , 08:13
اشتراک گذاری در :
عکس روز

ﺍﮔﺮ ﻛﺮﺑﻼ ﻣﻴﺮﻭﻱ، ﺩﻟﺖ ﺭﺍ ﺑﺒﺮ

ﺷﻬﻴﺪ ﺳﻴﺪ ﻣﺮﺗﻀﻲ ﺁﻭﻳﻨﻲ:
ﻫﻴﭽﻜﺲ ﻧﻴﺴﺖ ﻛﻪ ﺭﺍﻫﻲ ﻛﺮﺑﻼ ﻧﻴﺴﺖ،
ﻣﮕﺮ ﻧﻪ ﺍﻳﻦ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﻛﺮﺑﻼ ﻗﻴﺎﻣﺖ ﺍﺳﺖ
ﻭ ﻣﺎ ﺭﺍﻫﻴﺎﻥ ﻗﻴﺎﻣﺖ!!!
ﺗﺮﺱ ﻣﺎ ﺍﺯ ﻣﺮﮒ،
ﻫﻤﺎﻥ ﻓﺎﺻﻠﻪ ﻣﺎﺳﺖ ﺗﺎ ﻛﺮﺑﻼ
ﻭ ﻓﺎﺻﻠﻪ ﻱ ﻣﺎ ﺍﺯ ﻛﺮﺑﻼ ﻫﻤﺎﻥ ﺩﻭﺭﻱ ﻣﺎ ﺍﺯ
ﺷﻬﺎﺩﺕ ﺍﺳﺖ!!!
ﺍﮔﺮ ﻛﺮﺑﻼ ﻣﻴﺮﻭﻱ، ﺩﻟﺖ ﺭﺍ ﺑﺒﺮ
ﻭ ﺍﮔﺮ ﺑﺎﺯ ﻣﻴﮕﺮﺩﻱ، ﻧﻴﺎﻭﺭ !!!!
من عقیده‌ی راسخ دارم بر اینکه یکی از نیازهای اساسی کشور، زنده نگه داشتن نام شهدا است؛ این یک نیازی است که ما - چه آدمهای مقدّس‌مآب و متدینی باشیم؛ چه آدمهایی باشیم که خیلی هم مقدّس‌مآب نیستیم، امّا به سرنوشت این کشور و به سرنوشت این مردم علاقه‌مندیم - هرجور که فکر بکنید، بزرگداشت شهدا برای آینده‌ی این کشور، حیاتی و ضروری است. فرهنگ شهادت یعنی فرهنگ تلاش کردن با سرمایه‌گذاری از خود برای اهداف بلندمدّت مشترک بین همه‌ی مردم...

 

شهید از لسان رهبری:

در مورد شهید خدای متعال میفرماید که اینها زنده‌اند: وَ لا تَقولوا لِمَن یقتَلُ فی سَبیلِ اللهِ اَموات.(۱) وَلا تَحسَبَنَّ الَّذینَ قُتِلوا فی سَبیلِ اللهِ اَمواتًا بَل اَحیآءٌ عِندَ رَبِّهِم یرزَقون* فَرِحینَ بِمآ ءاتهُمُ اللهُ مِن فَضلِه.(۲)

اینها آیات قرآن است؛ اینها صریحِ در یک معارفی است که از این معارف هیچ مسلمانی نمیتواند چشم بپوشد. هر کسی به اسلام و به قرآن اعتقاد دارد، این معارف بایستی جلوی چشمش باشد. این آیه‌ی شریفه قرآن میگوید اینها زنده‌اند؛ حیات اینها یک حیات واقعی است، یک حیات معنوی است و نزد خدای متعال مرزوقند؛ یعنی دائم تفضلّات الهی دارد به اینها میرسد؛ فَرِحینَ بِمآ ءاتهُمُ اللهُ مِن فَضلِه. آن طرف مرز زندگی و مرگ چه خبر است؟ انسانها از آن عالم و نشئه‌ی مجهول چه میدانند؟

در مورد شهدا میدانیم که اینها خرسندند، خوشحالند، مسرورند؛ فَرِحینَ بِمآ ءاتهُمُ اللهُ مِن فَضلِه. بعد از این بالاتر: وَ یستَبشرونَ بِالَّذینَ لَم یلحَقوا بِهِم؛(۳) یعنی با ما دارند حرف میزنند، خطاب میکنند به ما: اَلّا خَوفٌ عَلَیهِم وَلا هُم یحزَنون.(۴) خیلی مهم است؛ این گوشی که بتواند ندای ملکوتی شهدا را بشنود، این گوش را باید در خودمان به‌وجود بیاوریم. آنها دارند به ما بشارت میدهند، مژده میدهند، خوف و حزن را نفی میکنند: اَلّا خَوفٌ عَلَیهِم وَلا هُم یحزَنون. ما بر اثر ضعفهای خودمان دچار خوف میشویم، دچار حزن میشویم؛ اینها به ما میگویند که شما خوف ندارید، حزن ندارید یا در مورد خودشان میگویند یا در مورد ما - بنابر اختلافی که حالا در تفسیر این آیه‌ی شریفه ممکن است مطرح بشود - خوف و حزن را برمیدارند؛ چه در این نشئه، چه در آن نشئه.

برای یک ملّت چقدر مهم است که در حرکت خود، در پیشرفت خود حقیقتاً دارای خوف نباشد، دارای حزن نباشد، با امید حرکت کند؛ این پیام شهدا است به ما؛ که باید این پیام را شنید.
شماها با این جلسات، با این اجتماعاتی که تشکیل میدهید، موظّفید این پیام را به گوشها برسانید.

۱۳۹۳/۱۱/۲۷
بیانات در دیدار اعضای ستادهای «کنگره شهدای امور تربیتی»، «کنگره شهدای دانشجو»، و «کنگره شهدای هنرمند»

۱) سوره‌ی بقره، بخشی از آیه‌ی ۱۵۴
۲) سوره‌ی آل‌عمران، آیه‌ی ۱۶۹ و بخشی از آیه‌ی ۱۷۰؛ «هرگز کسانی که در راه خدا کشته شده‌اند، مرده مپندار، بلکه زنده‌اند که نزد پروردگارشان روزی داده میشوند. به آنچه خدا از فضل خود به آنان داده است شادمانند ...»
۳) همان؛ «...و برای کسانی که... به آینده نپیوسته‌اند شادی میکنند...»
۴) همان؛ «...که نه بیمی برایشان است و نه اندوهگین میشوند.»

 

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi