شناسه خبر : 32448
دوشنبه 11 اسفند 1393 , 13:54
اشتراک گذاری در :
عکس روز

شهید خداکرم رجب‌پور

به یاد شهید «خداکرم رجب‌پور»

سردار دلیر تیپ قمربنی هاشم(ع) (حدیث دشت عشق)

 

شهید «خداکرم رجب‌پور» در سال 1334در روستای قهفرخ (فرخ شهرکنونی) در یک خانواده مذهبی و متدین دیده به جهان گشود. دوران تحصیل را تا مقطع دیپلم در زادگاهش سپری نمود.
او در زمان اوج‌گیری‌های مبارزات مردمی بر علیه حکومت پهلوی از فعالترین جوانان فرخ‌شهر بود. به سبب علاقه به تدریس، شغل آموزگاری را انتخاب کرد تا وسیله‌ای باشد برای آگاهی بخشیدن به نسل‌های جوان. شهید رجب‌پور در کنار تدریس با برگزاری برنامه‌های کوهپیمایی برای دانش‌آموزان موجبات خودسازی و تفریحات سالم را برای آنها فراهم می‌نمود و اینگونه فعالیت‌ها موجب شده بود که الفت عمیقی بین او و دانش‌آموزانش به وجود آید. نمونه آن زمانی بود که می‌خواست از روستای خراجی به نقطه دیگری منتقل گردد و مردم آن روستا که به او علاقه شدیدی داشتند با تجمع خود خواستار ماندن او در روستا شدند. شهید رجب‌پور 25 ساله بود که جنگ آغاز شد و در همان ابتدای جنگ به جبهه‌ شتافت و با نشان رشادت‌هایی که از خود نشان داد مورد توجه فرماندهان قرارگرفت. او یکی از سرداران شجاع تیپ سرافراز حضرت قمر بنی‌هاشم (ع) بود که در میادین نبرد دلیری‌های زیادی از خود نشان داد تا اینکه روح بلند و ملکوتی‌اش در کربلای شلمچه آماده پرواز شد و در تاریخ 65/10/21 در جوار حضرت دوست منزل گرفت.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi