شناسه خبر : 32484
سه شنبه 12 اسفند 1393 , 11:29
اشتراک گذاری در :
عکس روز

زندگینامه شهدای کوثر رونمایی می‌شود

فرمانده سپاه فجر استان فارس گفت: اولین یادواره شهدای سادات تحت عنوان نسل کوثر، پنجشنبه با حضور اغلب خانواده شهدا، اقشار مختلف مردم و مسئولان در شیراز برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه فارس، سردارسرتیپ غلامحسین غیب‌پرور دوشنبه 11 اردیبهشت در یک کنفرانس خبری با اشاره به همزمانی این یادواره با سالروز شهادت حضرت زهرا(س)، گفت: با برگزاری این یادواره، پرونده یادواره شهدای استان فارس نیز برگزار خواهد شد.

 

غیب‌پرور گفت: استان فارس طی دوران دفاع مقدس 838 شهید سید، تقدیم نظام جمهوری اسلامی کرده است که جوان‌ترین شهید سید دختری 12 ساله و مسن‌ترین شهید سید فارس مردی 68 ساله بوده است.

 

وی با بیان اینکه برای برگزاری یادواره شهدای سادات، اضافه کرد: در یادواره شهدای سادات تلاش شده است که تمام عوامل و دست‌اندرکاران از سادات باشند، بنابراین سخنران این مراسم هم آیت‌الله حسینی‌بوشهری مدیر جامعه مدرسین مدارس حوزه علمیه قم خواهند بود.

 

غیب‌پرور همچنین گفت: 540 نفر از این شهدا از 17 تا 25 سال سن دارند، که 65 درصد شهدا را شامل می‌شود، البته میانگین سنی شهدای استان فارس 22 سال و بیشترین فراوانی هم مربوط به شهدای 20 ساله است.

 

وی با بیان اینکه این آمارها پیام دارد، تصریح کرد: ترکیب این شهدا به‌گونه‌ای است که از همه اقشار هستند،‌ بیشترین فراوانی مربوط به شهدای بسیجی است، این یعنی دفاع مقدس، کاملا مردمی بوده است.

 

غیب‌پرور گفت: از این 838 قریب به 400 نفر شهدای سید بسیجی هستند، در رتبه دوم شهدای سپاه 210 نفر، در رتبه سوم ارتش 164 کادر و سرباز، 21 نفر سادات روحانی، 9 نفر از جهادسازندگی، 38 نفر متفرقه هستند، احتمالا شهدای اول جنگ هستند که در سازمان خاصی نبوده‌اند.

 

وی از وجود 143 شهید زن در استان داریم که در مناطق عملیاتی و خط مقدم شهید شده‌اند، گفت: از برگزاری برنامه‌های یادواره‌های شهدا به‌دنبال مجلس یکی دو ساعته نیستیم، به‌دنبال کارهای ماندگار هستیم. لذا کتابی تهیه شده تحت عنوان نسل کوثر، در واقع شرح زندگی و وصیت‌نامه شهدای سادات است.

 

غیب‌پرور از انتشار تمبر یادبود شهدا با عنوان نسل کوثر و توزیع 10 هزار بسته غذا بین نیازمندان در اطراف شهرستان شیراز به‌عنوان اقدامات ماندگار این یادواره یاد کرد.

 

فرمانده سپاه فارس، با بیان اینکه سید‌الشهدای سادات استان فارس حضرت آیت‌الله دستغیب است، گفت: درخواست پیامی برای این یادواره از رهبر معظم انقلاب کرده‌ایم که ایشان پیشقدم شده‌اند و مرقوم فرموده‌اند که دست‌اندرکاران یادواره خدمت ایشان شرفیاب شوند.

 

 

فرمانده سپاه فارس گفت: ما یادواره شهدای ادیان الهی، شهدای اهل سنت و دیگر شهدا را هم برگزار کرده‌ایم و خرسندیم که فارس در این بعد پیشقدم بوده‌اند.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi