شناسه خبر : 32504
سه شنبه 12 اسفند 1393 , 14:47
اشتراک گذاری در :
عکس روز

مراسم رسمی تعویض پرچم بر فراز گلزارهای شهدا انجام می‌شود

قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران از تعویض پرچم بر فراز گلزارهای شهدا طی مراسمی رسمی در روز پنجشنبه ۲۱ اسفندماه خبر داد.

به گزارش ایسنا،سردار محسن انصاری صبح امروز دوشنبه ۱۱ اسفند در یکصد و سی و نهمین جلسه شورای مشاوران وزرا در امور ایثارگران با اشاره به قرار داشتن در آستانه شهادت بانوی دوعالم حضرت فاطمه زهرا (س) و تسلیت این روز، افزود: امیدواریم خداوند توفیقی دهد تا استفاده شایانی از این ایام معنوی داشته باشیم.

 

وی فضای شورای مشاوران وزرا در امور ایثارگران را مثبت و خوب توصیف کرد و گفت: در چند جلسه‌ای که در این شورا حاضر بودم از فضای آن استفاده کردم. عزیزان این شورا همه ایثارگر هستند و مسائل و مشکلات را با صراحت مطرح می‌کنند و به همین واسطه ما می‌توانیم عیوب را بهتر بشناسیم و در جهت رفع آن بهتر عمل کنیم.

 

قائم‌مقام بنیاد با بیان اینکه جلسه شورای مشاوران وزرا در امور ایثارگران در آستانه روز شهید تشکیل شده است، گفت: در مردادماه سال ۸۳ شورای عالی انقلاب فرهنگی روز ۲۲ اسفند را روز شهید نام‌گذاری کرد اما تا سال قبل مراسم خاصی برای این روز برگزار نمی‌شد و مناسبتی تقویمی بود.

 

سردار انصاری افزود: با دستور حجت‌الاسلام‌والمسلمین شهیدی سال قبل برای نخستین بار مراسم این روز برگزار شد که بر اساس نظرسنجی‌ها میزان آشنایی مردم درباره روز شهید پس از برگزاری مراسم این روز، از یک درصد به ۱۷ درصد افزایش یافت. امیدواریم این روند افزایش داشته باشد و شناخت مردم از این روز بیشتر و بیشتر شود و این روز وارد اذهان مردم شود.

 

وی با ذکر این نکته که در مراسم این روز هیچ آمار و بیلان کاری درباره عملکرد بنیاد شهید و امور ایثارگران ارائه نخواهد شد گفت: رهبر معظم انقلاب فرموده‌اند که ما هر پیشرفتی داریم به‌واسطه شهدا و فرهنگ ایثار و شهادت است. خوشبختانه این فرهنگ امروز در جامعه ما جاری است و نشانه آن جریان مقاومت در منطقه است.

 

قائم‌مقام بنیاد ادامه داد: اگر در سال‌های گذشته فرهنگ ایثار و شهادت در مرزهای جغرافیایی ما تعریف می‌شد، امروز این فرهنگ در مرزهای اعتقادی ما در جریان است. اگر امروز شهید را بشناسیم و هدف او را دریابیم به همه‌چیز دست‌یافته‌ایم و همین کافی است.

 

سردار انصاری بنیاد شهید و امور ایثارگران را تنها دستگاه برگزارکننده روز شهید ندانست و گفت: بنیاد درواقع دبیرخانه و هماهنگ‌کننده این روز است. من توصیه می‌کنم به مناسبت روز شهید، در هر وزارتخانه‌ای از والدین و همسران شهدا دعوت شود تا در شورای اداری آن وزارتخانه مورد تقدیر قرار بگیرند و اخبار آن منعکس شود تا جریان بسیار خوبی در این زمینه شکل بگیرد. ما باید فضا را با یاد شهید و شهدا مزین کنیم.

 

وی افزود: در ابتدای هفته آینده برنامه‌های روز شهید و ایام منتهی به آن را اعلام می‌کنیم. یکی از برنامه‌های ویژه ما مربوط به عصر پنجشنبه ۲۱ اسفند است که قرار است مراسم رسمی تعویض پرچم بر فراز گلزارهای شهدا در سراسر کشور طی مراسمی خاص و با همکاری نهادهای مختلف انجام شود.

 

قائم‌مقام بنیاد بر لزوم دیدار با خانواده‌های شهدا و ایثارگران تأکید کرد و گفت: این اقدام از سال های دور توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی استمرار داشته و توسط شخص رئیس‌جمهوری هم به‌صورت مرتب انجام می‌شود و فضای خوبی را در کشور ایجاد کرده است. دیدار با خانواده‌های شهدا و ایثارگران، تکریم شهدا و تداوم انقلاب اسلامی است.

 

سردار محسن انصاری با بیان اینکه در اولین جلسه سال آینده شورای مشاوران وزرا در امور ایثارگران به ارائه اقدامات بنیاد در سال جاری خواهد پرداخت گفت: با این حال می‌توان از پرداخت معوقات ایثارگران، اجرایی شدن درصد زیادی از قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران، حل مشکل بیمه ایثارگران، بحث رویکردهای توسعه منابع انسانی و جانشین پروری در بنیاد و اجرای برنامه‌های فرهنگی و ۱۴ کنگره ملی و اجرای گسترده طرح سپاس به‌عنوان اقدامات بسیار مهم بنیاد در سال ۹۳ اشاره کرد.

 

یکصد و سی و نهمین نشست شورای مشاوران وزرا در امور ایثارگران صبح امروز دوشنبه ۱۱ اسفند با حضور سردار محسن انصاری قائم‌مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مؤذنی معاون فرهنگی بنیاد، عبدالرضا عباسپور معاون بهداشت و درمان بنیاد، محمدمهدی شادالوئی معاون عمران و مسکن بنیاد و محمد اسفندیاری رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی بنیاد و مشاوران وزرا در امور ایثارگران برگزار شد.

 

در این نشست حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید حسن مؤذنی معاون فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به اینکه برای مراسم بزرگداشت روز شهید برنامه‌ریزی‌های زیادی انجام شده گفت: در مورد روز شهید فضای بسیار خوبی در حال شکل‌گیری است و دستورالعمل‌های لازم را به تمام استان‌ها ابلاغ کرده‌ایم.

 

در این نشست یاوند عباسی مشاور وزیر کشور در امور ایثارگران، محمدحسین چراغی مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور ایثارگران، محمد خرم مشاور وزیر ورزش و جوانان در امور ایثارگران، صادقلو مشاور رئیس سازمان انرژی اتمی در امور ایثارگران و اسماعیلی دبیر کمیسیون ماده ۱۶ به ارائه گزارش از حوزه‌های فعالیت خود در رابطه با موضوع ایثارگران پرداختند.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi